Ik ben bezig met mn geluidssetje een beetje op te leuken en uit te breiden en dan kom ik weer bij een oud dilemma terecht. namelijk geluidskaarten. ik heb een jaar of 3 geleden en Theatron DTS gekocht voor optisch surround geluid in het algemeen. alleen achteraf bleek dat de eax1 en 2 effecten alleen via koperen kabeltjes werkten en niet via de optische kabel. Verder maakte de kaart mn systeem erg instabiel dus nu gebruik ik de optische uitgang van mijn moederboard
ik zou in de nabije toekomst toch graag surround geluid uit mn boxen kweken bij games maar omdat ik toch zeker 2-2.5m kabel nodig heb is het interessant om toch naar een andere geluidskaart te kijken ipv gewoon kabeltjes(zijn buiten de standaardmaten toch vaak 9-12 euro per kabel)
Maar zijn er nu wel redelijk geprijzde geluidskaarten die bij games optisch surround leveren als het ware? en geven die verder goed geluid bij muziek? en liefst met redelijke drivers(liever geen creatieveling dus
) ik ben er niet uitgekomen(was nameljk ook in de veronderstelling destijds dat mijn theatron surround gamen mogelijk zou maken)
ik zou in de nabije toekomst toch graag surround geluid uit mn boxen kweken bij games maar omdat ik toch zeker 2-2.5m kabel nodig heb is het interessant om toch naar een andere geluidskaart te kijken ipv gewoon kabeltjes(zijn buiten de standaardmaten toch vaak 9-12 euro per kabel)
Maar zijn er nu wel redelijk geprijzde geluidskaarten die bij games optisch surround leveren als het ware? en geven die verder goed geluid bij muziek? en liefst met redelijke drivers(liever geen creatieveling dus