weet niet of ik het juist verwoord..
maar wat ik graag wil testen thuis is wat mijn max snelheid is wat ik kan halen over het netwerk?
waarom:
net met ziggo naar 120Mbit gegaan eerder bij 80Mbit had ik met nieuwsgroepen
(xsnews) een download snelheid van 5.5mb (wat al laag is met 80Mbit naar mijn mening maargoed)
nu ben ik dus naar 120 gegaan maar blijf rond deze snelheid steken.
en neem toch aan dat ik iets omhoog zou moeten gaan ondanks dat ik de 120 niet haal ivm verlies enz vanaf centrale
rechtstreeks over het modem haal ik dezelfde snelheid dus aan me router kan het niet liggen denk ik
heb liggen een cat 5 kabel van +-10/20 meter (1 van die 2)
en normaal een oude ziggo router (wgr614v9) > sitecom switch
ben student dus geen top apparatuur...
volgens mijn berekening zou ik 100/8 = 12.5 en dan iets verlies een 10 toch moeten kunnen halen?
weet iemand dus een manier hoe ik mijn lan kan testen op maximum snelheid?
maar wat ik graag wil testen thuis is wat mijn max snelheid is wat ik kan halen over het netwerk?
waarom:
net met ziggo naar 120Mbit gegaan eerder bij 80Mbit had ik met nieuwsgroepen
(xsnews) een download snelheid van 5.5mb (wat al laag is met 80Mbit naar mijn mening maargoed)
nu ben ik dus naar 120 gegaan maar blijf rond deze snelheid steken.
en neem toch aan dat ik iets omhoog zou moeten gaan ondanks dat ik de 120 niet haal ivm verlies enz vanaf centrale
rechtstreeks over het modem haal ik dezelfde snelheid dus aan me router kan het niet liggen denk ik
heb liggen een cat 5 kabel van +-10/20 meter (1 van die 2)
en normaal een oude ziggo router (wgr614v9) > sitecom switch
ben student dus geen top apparatuur...
volgens mijn berekening zou ik 100/8 = 12.5 en dan iets verlies een 10 toch moeten kunnen halen?
weet iemand dus een manier hoe ik mijn lan kan testen op maximum snelheid?