[PHP] Extra sheet toevoegen bij exporteren naar excel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lensy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-06 19:26
Hallo,

Ik zorg voor de website van mijn scouts en zit er regelmatig aan te prutsen/extra functionaliteit aan toe te voegen.
Nu heb ik onze ledenlijst in een (mysql) database gestoken en wil ik hem kunnen downloaden in excel formaat. Via phpmyadmin gaat dat makkelijk, maar de gebruikers moeten het natuurlijk kunnen doen met een gewone muisklik.

Na wat gegoogle lukt dit, maar aangezien we uit verschillende groepen bestaan wil ik elke groep in een aparte spreadsheet steken. Hoe dit moet vind ik echter niet, heeft iemand wat ideeën?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Zoek eens op een classe om echte xls bestanden te schrijven ( uit mijn hoofd pear er een ).

Tab/komma-gescheiden met wat headergeklooi ( wat phpmyadmin doet afaik ) kan je geen extra tabbladen mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat heb je dan nu al gevonden/draaiende? Waarom is dat niet uit te breiden? Wat gaat er fout bij het uitbreiden? Welke Excel libs heb je nog meer gevonden? Etc. etc.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lensy
Daar vreesde ik inderdaad voor.

Onze webhost is one.com, dus veel installeren zal niet gaan.

@Voutloos: Ik heb inderdaad wat weinig info gegeven, maar ik heb gedaan wat Gomez12 hier zegt.

[ Voor 34% gewijzigd door lensy op 03-10-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tja, zonder extra dependencies wordt het al gauw stom. Je kan dan iets als PHPExcel gebruiken. Die lib is alleen behoorlijk inefficiënt; bij de grotere sheets (duizenden cellen) ga je balen van de executietijd en heb je bovendien meer geheugen nodig dan dat menig hoster je gunt. ;)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 01:03
Maar als PHPMyAdmin het kan, kan jij het toch ook?

Download PHPMyAdmin, trek dat ding uit elkaar, en kijk hoe die het doet :) De vereiste libs zijn blijkbaar aanwezig op het systeem.

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
_eXistenZ_ schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 21:48:
Maar als PHPMyAdmin het kan, kan jij het toch ook?

Download PHPMyAdmin, trek dat ding uit elkaar, en kijk hoe die het doet :) De vereiste libs zijn blijkbaar aanwezig op het systeem.
Afaik produceert phpmyadmin gewoon een .csv / .tsv met wat headers. Dat werkt leuk voor 1 sheet, maar voor geavanceerdere functies heb je ietwat meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lensy
Gomez12 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:34:
[...]

Afaik produceert phpmyadmin gewoon een .csv / .tsv met wat headers. Dat werkt leuk voor 1 sheet, maar voor geavanceerdere functies heb je ietwat meer nodig.
Inderdaad.

Alleszins bedankt, ik zal mij wat verdiepen in PHPExcel en Pear. Er wat extra functionaliteit in steken kan alleen maar van pas komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:59

DexterDee

I doubt, therefore I might be

De Pear PHPExcel libraries zijn zwaar verouderd en maken een Excel 5.0 compatible binary. (Office 2007 zit dacht ik al aan Excel 11.0). Er zijn ook meerdere jaren al geen updates. Ik raad niet aan om die te gebruiken.

Een betere keus is ExcelWriter XML for PHP
Deze library gebruikt de open source Excel MS-XML indeling en bevat nagenoeg een complete implementatie hiervan, waardoor de meeste functionaliteit van Excel gebruikt kan worden in het maken van een Excel spreadsheet.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

DexterDee schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 23:53:
De Pear PHPExcel libraries zijn zwaar verouderd en maken een Excel 5.0 compatible binary. (Office 2007 zit dacht ik al aan Excel 11.0). Er zijn ook meerdere jaren al geen updates. Ik raad niet aan om die te gebruiken.

Een betere keus is ExcelWriter XML for PHP
Deze library gebruikt de open source Excel MS-XML indeling en bevat nagenoeg een complete implementatie hiervan, waardoor de meeste functionaliteit van Excel gebruikt kan worden in het maken van een Excel spreadsheet.
Output your spreadsheet object to different file formats

* Excel 2007 (spreadsheetML)
* BIFF8 (Excel 97 and higher)
* PHPExcel Serialized Spreadsheet
* CSV (Comma Separated Values)
* HTML
* PDF
Pagina: 1