Dag mensen,
Ik heb sinds kort wat onenigheid met mijn laptop. Het is al een oud apparaat en ik vermoed dat de processor aan het eind van zijn Latijn is.
Mijn systeem:
Moederbord: fujitsu siemens amilo pa 1510
BIOS: FUJITSU SIEMENS (Versie 1.02c, Date 07/04/06)
Geheugen: Corsair 2GB DDR2 (PC2-5300)
Harde Schijf: 80GB
Videokaart: ATI Radeon Xpress 1100 (128 MB)
CPU: Mobile AMD Sempron 3200+
originele kloksnelheid is 1,6 GHz (Multiplier x8, Bus Speed 200 MHz, HT Link 800 MHz)
Nu loopt hij te traag:

Ik heb in het BIOS geprobeerd iets te veranderen, maar weet niet zo goed hoe dat moet (NB ik ben wel alle opties langsgegaan in het BIOS maar er stond niets bij). Nu op internet gekeken en vond ik dat ik misschien beter een AMD Turion 64 x2 kan kopen.
Weet iemand wat er aan de hand is? Of waar ik zo'n processor kan kopen?
edit: net laptop opengemaakt. zie niet wat er mee aan de hand is
edit: op wikipedia (srry voor slechte bron) staat "Stepping: F2 (Part No.: *CM)". In plaatje staat Stepping: 2
Ik heb sinds kort wat onenigheid met mijn laptop. Het is al een oud apparaat en ik vermoed dat de processor aan het eind van zijn Latijn is.
Mijn systeem:
Moederbord: fujitsu siemens amilo pa 1510
BIOS: FUJITSU SIEMENS (Versie 1.02c, Date 07/04/06)
Geheugen: Corsair 2GB DDR2 (PC2-5300)
Harde Schijf: 80GB
Videokaart: ATI Radeon Xpress 1100 (128 MB)
CPU: Mobile AMD Sempron 3200+
originele kloksnelheid is 1,6 GHz (Multiplier x8, Bus Speed 200 MHz, HT Link 800 MHz)
Nu loopt hij te traag:

Ik heb in het BIOS geprobeerd iets te veranderen, maar weet niet zo goed hoe dat moet (NB ik ben wel alle opties langsgegaan in het BIOS maar er stond niets bij). Nu op internet gekeken en vond ik dat ik misschien beter een AMD Turion 64 x2 kan kopen.
Weet iemand wat er aan de hand is? Of waar ik zo'n processor kan kopen?
edit: net laptop opengemaakt. zie niet wat er mee aan de hand is
edit: op wikipedia (srry voor slechte bron) staat "Stepping: F2 (Part No.: *CM)". In plaatje staat Stepping: 2
[ Voor 5% gewijzigd door Cashew op 03-10-2010 19:38 ]