• Negio
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23-03 00:15
Aangezien het geluid van mijn LCD tv niet zo denderend is, wil ik twee boekenkastspeakers aanschaffen. Ik heb een Pioneer VSX-416 versterker. Hier heeft altijd een 5.1 setje van Canton opgezeten, maar ik ben nu verhuisd en heb niet zoveel zin meer om met allemaal kabel in de weer te gaan. Bovendien heb ik niet echt een goede plek voor de subwoofer.

Ik heb rondgekeken naar twee goede speakers en mijn keus is gevallen op de Wharfedale Diamond 10.1. Deze krijgt goede beoordelingen en is qua prijs/kwaliteit zo ongeveer de beste keus.

Wat vinden jullie van de combinatie met deze versterker? Ze kunnen er wel gewoon op aangesloten worden toch? :) Ben toch een beetje een leek op dit gebied.

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Alle versterkers kunnen op alle speakers die je los kunt kopen aansluiten. Zowel aansluitingen als techniek is geen enkel probleem. Er gaan nu vast mensen je bang maken met 'is je versterker wel 4ohm en je speaker niet'. Dan kan ik je geruststellen, daar hoef je je echt absoluut niet druk om te maken.

• TBTL
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 21:47
Als je het high-pass filter op je versterker uit kan zetten (of onder de 50Hz kan instellen) moet het prima werken. Voor zover ik weet kan dat bij alle versterkers.

[Voor 17% gewijzigd door TBTL op 03-10-2010 21:19]

• Roderiktweaker
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 22:14
Met twee luidsprekers gaat het op zich prima. Deze zou je altijd later kunnen uitbreiden met bijvoorbeeld een center of een klein (REL) subje.

Wat ik ook goede luidsprekers vind zijn Mourdaunt short Aviano 1's deze koste 100euro en hebben een heel fijn klankbeeld

• centr1no
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 05-06 16:32
JvS schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 18:54:
Er gaan nu vast mensen je bang maken met 'is je versterker wel 4ohm en je speaker niet'.
:?
Ik weet zeker dat helemaal niemand dat gezegd zou hebben.

[Voor 12% gewijzigd door centr1no op 04-10-2010 00:03]

• benedictuz
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:42
Ik heb de zelfde insteek als jou en heb die wharfedales op een simpele sony surround receiver aangesloten.
Werkt prima!

• JdM
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:34

JdM

Gas?Gas!

centr1no schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 00:02:
[...]

:?
Ik weet zeker dat helemaal niemand dat gezegd zou hebben.
Ik heb het anders ook al wel vaker voorbij zien komen hoor.
Maar als jij je niet aangesproken voelt, dan is het toch gewoon prima dat iemand zoiets meldt in zijn post, of snap ik het nou niet?

Ik denk er overigens aan om deze speakers zelf ook te gaan kopen :)

[Voor 32% gewijzigd door JdM op 05-10-2010 18:02]

N54 powered

• Negio
TBTL schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 21:18:
Als je het high-pass filter op je versterker uit kan zetten (of onder de 50Hz kan instellen) moet het prima werken. Voor zover ik weet kan dat bij alle versterkers.
Ik heb het boekje van de versterker erbij gepakt en daarin staat dat ik luidsprekers met een nominale impedantie tussen 6 en 16 ohm kan gebruiken. Wanneer ik speakers van minder dan 8 ohm wil gebruiken kan ik dat instellen. Dit is dus geen probleem.

Maar wat is een high-pass filter dan precies?
benedictuz schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 17:48:
Ik heb de zelfde insteek als jou en heb die wharfedales op een simpele sony surround receiver aangesloten.
Werkt prima!
Gebruik je zo ook regelmatig voor films? Hoe is het geluid dan?

• TBTL
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 21:47
Negio schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 18:56:
Maar wat is een high-pass filter dan precies?
Dat is een filter dat alleen tonen boven een bepaalde frequentie doorlaat, je gebruikt zo'n filter bijv. om ervoor te zorgen dat de satellieten van een surroundset geen bas (= lage tonen) krijgen. Natuurlijk wil je wel bas uit je boekenplankspeakers horen dus dan moet dat filter uit staan.

[Voor 13% gewijzigd door TBTL op 05-10-2010 20:38]

• Negio
TBTL schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 20:36:
[...]
Dat is een filter dat alleen tonen boven een bepaalde frequentie doorlaat, je gebruikt zo'n filter bijv. om ervoor te zorgen dat de satellieten van een surroundset geen bas (= lage tonen) krijgen. Natuurlijk wil je wel bas uit je boekenplankspeakers horen dus dan moet dat filter uit staan.
Oke, dank. Ik kan instellen dat ik geen subwoofer gebruik en dus de lage tonen uit de speakers moeten komen. Ook kan ik hierbij de grote van de speakers aangeven. Ik denk dat het hiermee wel moet lukken.

• benedictuz
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:42
Negio schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 18:56:

Gebruik je zo ook regelmatig voor films? Hoe is het geluid dan?
Ja zeker. Komt zat bas uit naar mijn smaak. En ook de verhouding in volume tussen bijv explosies en conversatie is goed te doen. Moet wel zeggen dat m'n mediaplayer op een soort van nightmode staat die de pieken wat uit het geluid haalt.

En voor muziek is het uiteraard ook een lekker speakertje.
Wel wat warm geluid, moet je van houden....
Heb alleen die sony amp moeten instellen op "large" zodat alle tonen naar die twee speakers gaan.

Echt keihard blazen met je muziek werkt in die opstelling overigens niet echt. Dan heb je toch echt zuilen nodig of een goede stereo versterker (of nog beter: beiden). Maar als "best of both worlds oplossing", dus digitale aansluitingen minus al de kabels en extra speakers, werkt het gewoon goed. En wat mij betreft ook echt stukken beter dan al die waardeloze consumenten home theater meuk met van die lullige kleine speakertjes omdat muziek zo tenminste fatsoenlijk klinkt.

[Voor 41% gewijzigd door benedictuz op 07-10-2010 18:55]

• BlackFlower
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 10-06-2017

BlackFlower

Slaapgebrek

Je hoeft bij stereo niks over je luidsprekers in te stellen, je moet hem gewoon op stereo zetten. That's it.

Tevens heb ik je ge pm't over de canton set

Groetjes!

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee