Toon posts:

Nieuwe speakerset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe speakerset voor thuis naast m'n macbook. Ik heb nu een 2.1 setje van Logitech. Opzich prima, maar ik merk dat ik toch wel iets meer geluid zou willen. Daarnaast is de subwoofer die erbij zit best wel tergend. Die gaat nogal vaak over z'n nek. Vandaar dus een nieuw setje gewenst. Ik zou het liefst natuurlijk de speakers eerst willen beluisteren alvorens ze aan te schaffen. Ik heb natuurlijk al wat rond gekeken, en omdat ik toch wel redelijk fanatiek muziekluisteraar ben, wil ik toch wel wat verder gaan dan een setje van logitech of creative. Ik dacht al aan bijvoorbeeld de M-audio av40, waarover ik positieve reviews lees. Ik kan alleen nergens online vinden of ik die dingen ergens in het echt kan beluisteren. Dus ook de vraag: In welke winkels kan je lekker speakertjes uitproberen?

Ik ben absolute n00b in audioland, heb geen merkvoorkeur oid. Mijn kamer is niet al te groot, dus heel veel vermogen hoeft niet perse. M'n budget is max 200 euro ongeveer -als daar tenminste wat leuks voor te krijgen is- Ik gebruik de speakers dus voornamelijk om muziek te luisteren (van metal tot pop en drum n bass... Alles eigenlijk zo'n beetje) Af en toe wil ik ook nog weleens creatief zijn met audiobewerking en een filmpie kijken is ook fijn. Kep eigenlijk dus behoorlijk allround speakers nodig. Ik ben er ook nog niet helemaal uit of een subwoofer handig zou zijn.

Danku!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-01 15:08
Het zou al helpen moest je vertellen wel speaker-setje je op dit moment van logitech hebt :)
Dan is het makkelijker om te bepalen in welke 'klasse' je nu zit om je zo verder te helpen naar een hogere klasse :)

Verwijderd

Topicstarter
haha, had geen zin om onder m'n bureau te kruipen om te kijken op de sub:) Maar nu dus gedaan. Het is een Logitech Z3. Is geloof ik alweer uit de handel.

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-01 16:30
AEG SLS-4709, heb er zelf zo eentje, prima geluid in kleine kamer, ook in grote kamers, is een homecinema setup, maar ik denk dat die al uit de markt is gehaald, hij heeft zo'n 500Watt RMS :D
je krijgt er zelfs een afstandsbediening bij :p

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Gezien de grootte van die set denk ik dat 500W erg erg optimistisch is ;).

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

Verwijderd

Topicstarter
Sja, m'n kamer is ongeveer 4 bij 5:)

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Als het alleen voor muziek is zou ik tweedehands twee gewone luidsprekers halen (boekenplank of vloerstaand) en een versterker. Een 2.1 setje zou ik niet nemen, in dit prijssegment hebben de meeste zo'n subwoofer die alleen maar kan dreunen.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:01

DjVe

Hatsaflats!

Ik zou voor een setje Audioengine A2 speakers gaan. Passen perfect in je budget en voor 25 euro extra kan je er ook nog een paar desktop standjes bij nemen. Ze zijn o.a. te vinden bij hi-stands.eu (één van de weinige die ze nog op voorraad hebben)

http://audioengineusa.com/

[ Voor 5% gewijzigd door DjVe op 03-10-2010 20:14 . Reden: linkje erbij gezet :) ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Met jordy van e.
Als je budget verder gaat kan je ook naar de A5 kijken, deze zijn echt top :)

Verwijderd

Topicstarter
ik ga even kieken naar die audioengines... tnx voor reactie alvast!

Edit: ziet er mooi uit! Zeker in het wit, ik heb namelijk een witte macbook:) Design boeit me niet zo heel veel, maar tis natuurlijk wel leuk als het er ook een beetje mooi uitziet. Net een zeer positieve review gelezen van de A5 Maarja, die is dan wel even 300 euro.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2010 21:03 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:33

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Maarreh.. wat heb je zelf al gevonden? Want op deze manier (ik heb $bedrag, wat is er goed) komt het een beetje "gemakzuchtig" over.

Kijk eens of je een shortlist kan maken, en overleg die even hier.

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Heb je gelijk in. Ik ga morgenmiddag even een lijstje bouwen. Het probleem is dat ik hier zo weinig verstand van heb dat ik ook echt geen idee heb waar te kijken. Ben ook al op verschillende fora wezen zoeken... Maargoed, ik ga m'n best doen! De m-audio av40 en de audioengine A5/A2 staan er iig op:)

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:13
Ik heb een tijdje terug voor de gein eens wat van die setjes geprobeerd (mijn gsm aangesloten op een aantal setjes bij een mediaboer) en voor mij kwamen de Bose Companion 2 er als beste uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.bose.nl/NL/nl/Images/p_companion2_m_seriesII_tcm55-8553.jpg

Best prijzig maar voor mij zouden ze het zeker waard zijn. Klonken veel beter dan menig 2.1 setje en andere gelijk geprijsde setjes.

Natuurlijk kan je geen bruut vermogen verwachten van die dingen maar dan kan je beter op marktplaats een 2e hands receiver/versterker met 2 luidsprekers zoeken.
Dan heb je veel meer waar voor je geld.

Mijn profiel op Discogs

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Leuk hoor die Bose speakers, maar als je als source je telefoon gebruikt is dat natuurlijk niet helemaal representatief. Een onboard geluidskaart van een computer geeft al een heel wat beter geluid dan de doorsnee telefoon.

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:13
Klopt helemaal, maar ik had min of meer een referentie.
Een vriendin van mij heeft een Logitech 2.1 setje wat daar ook stond dus ik weet hoe de mp3 op die set klinkt via de pc en ook via mijn gsm (viel niet eens tegen)

Maar inderdaad je kan het niet helemaal vergelijken, de thuis situatie is altijd anders dan in de winkel.
Maar je krijgt wel een beetje een indruk.
Dus als je een bekend muzieknummer op je pc afspeelt op je huidige luidsprekers en dan hetzelfde nummer op dezelfde luidsprekers maar dan vanaf je telefoon dan heb je wel een klein beetje een indruk van het verschil tussen pc en telefoon.

Mijn profiel op Discogs

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

brilsmurfffje schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 08:50:
Leuk hoor die Bose speakers, maar als je als source je telefoon gebruikt is dat natuurlijk niet helemaal representatief. Een onboard geluidskaart van een computer geeft al een heel wat beter geluid dan de doorsnee telefoon.
Een moderne telefoon geeft gewoon hifi geluid uit de hoofdtelefoonaansluiting hoor. Net als een goede MP3 speler dat doet. Daarmee kan je zeker wel speakersetjes beoordelen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dan heb jij nooit een goede mp3-speler gehoord

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:01

DjVe

Hatsaflats!

Een mp3speler geeft in de meeste gevallen een beter geluid dan een telefoon, maar dat is significant te verwaarlozen in de prijsklasse waarin de TS iets zoekt. Het grootste deel van "geluidskwaliteit" wordt gevormd door de speakers. Het verschil tussen een telefoon en een mp3speler is echt niet hoorbaar op dit soort setjes.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

brilsmurfffje schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:53:
Dan heb jij nooit een goede mp3-speler gehoord
Ja dat zal het zijn...

Ik heb genoeg MP3 spelers gehoord en ook genoeg ipods op een hifiset. Dat geeft echt prima geluid. Meer dan ruim voldoende om een speakerset te kunnen beoordelen (speel zelf met een Sansa Clip overigens). En ook een iPhone of een HTC geeft een prima bruikbaar signaal om dit te kunnen beoordelen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1