hoe beveilig ik mijn draadloze netwerk.

Pagina: 1
Acties:
  • 993 views

• carcassonne
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-04-2021
ik wil graag mijn internet beveiligen die nu via een wifi loopt naar mijn draadlose router. (windows 7)

mijn computer blijft steeds aangeven dat ik mijn netwerl niet is beveiligd maar kom er niet achter hoe ik dat ga bevieligen met een wachtwoord zodat andere niet ongevraagd er op kunnen komen.

hoe beveilig ik mijn internet nu?

groetjes eduard.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-02 07:22

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Dat moet je in de draadloze router instellen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Inloggen op je router, door naar het ip van je router te gaan.
Je stelt daar dan een beveiliging in (kies voor wpa of wpa2), en kies een bijbehorend wachtwoord.
Je computer zal nu van het netwerk worden afgegooid, ga dan naar de voorkeursnetwerken en verwijder je oude netwerk. Opnieuw verbinden en je vult het wachtwoord in. Klaar.

Staat ongetwijfeld ook in de handleiding van je router.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:05

D4NG3R

kiwi

:)

Open je console, typ in "Ipconfig /all"

Onthoud de "Default gateway" en typ deze in je browser. (Op de plek waar je normaal "www.tweakers.net" in zou typen). Nu zit je (als het goed is) in je router, en kan je een WEP (of welke instelling je ook gebruikt) wachtwoord instellen ergens.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Bloodshot
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-12-2025
Volgens mij stel je eigenlijk twee vragen:
"Hoe configureer ik mijn WiFi-router zodat anderen daar geen gebruik van kunnen maken?"
Dat wordt hierboven al redelijk beantwoord: Log in op je router en configureer deze volgens de handleiding.

De tweede vraag: "mijn computer blijft steeds aangeven dat ik mijn netwerl niet is beveiligd" is minder duidelijk.
Als je op je draadloze netwerkkaart de firewall aanzet, verdwijnt deze melding.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:23

pistole

Frutter

De tweede vraag: "mijn computer blijft steeds aangeven dat ik mijn netwerl niet is beveiligd" is minder duidelijk.
Als je op je draadloze netwerkkaart de firewall aanzet, verdwijnt deze melding.
Dat is niet waar. Windows waarschuwt dat de wireless verbinding niet beveiligd is; dat heeft niets te maken met het aan- of uitstaan van Windows Firewall.

[ Voor 32% gewijzigd door pistole op 03-10-2010 19:18 ]

Ik frut, dus ik epibreer

• carcassonne
bij het instaleren van het internet. (toen nog niet draadloos) kreeg ik een wachtwoord die ik keurig heb opgeslagen op mijn pc. nu echter weet ik niet meer welke gebruikersnaam ik heb gebruikt voor de router. hoe kom ik hier achter??????

Verwijderd

carcassonne schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 19:31:
bij het instaleren van het internet. (toen nog niet draadloos) kreeg ik een wachtwoord die ik keurig heb opgeslagen op mijn pc. nu echter weet ik niet meer welke gebruikersnaam ik heb gebruikt voor de router. hoe kom ik hier achter??????
Handleiding? Zonodig opzoeken op internet. Probeer anders eens admin of root.

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:24
ik gok, standaard inlognaam: admin, wachtwoord: admin ;) of geen inlognaam/wachtwoord of admin en geen wachtwoord;) probeer dat eens.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-02 12:53

SeatRider

Hips don't lie

Is waarschijnlijk admin of administrator.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-02 07:22

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

De (vaste) gebruikersnaam hangt een beetje van het merk af (valt dus met Google op te zoeken), maar is heel vaak "admin".

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• carcassonne
????????????

kan ik gewoon niet het wachtwoord en de gebruikersnaam resseten. want ik kom er gewoon niet uit. ik weet niet wat de gebruikersnaam is en echter het wachtwoord heb ik bij de hand als het doe goede is.

8)7 8)7 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door carcassonne op 03-10-2010 19:56 ]

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 19:43

Pogostokje

* twiet *

Ook dat kun je vinden op google als je zoekt op merk en type van je router. Combineer je zoekterm met dingen als 'reset' of 'reset password'.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

carcassonne schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 19:53:
????????????

kan ik gewoon niet het wachtwoord en de gebruikersnaam resseten. want ik kom er gewoon niet uit. ik weet niet wat de gebruikersnaam is en echter het wachtwoord heb ik bij de hand als het doe goede is.

8)7 8)7 8)7
Ja dat kan, alleen is dan je hele wlan-router gereset en terug naar fabrieksinstellingen, op zich niet zo heel erg, kan je meteen alles in 1 keer helemaal goed en naar wens instellen. :P
carcassonne schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 19:31:
bij het instaleren van het internet. (toen nog niet draadloos) kreeg ik een wachtwoord die ik keurig heb opgeslagen op mijn pc.
Je krijgt geen wachtwoord van je router dat stel je zelf in (of niet), ik denk dat je in de war bent met het wachtwoord om je inet verbinding in te stellen. (bij kabel internet is dit meestal noodzakelijk als je een router achter je modem hangt)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2010 20:06 ]

• carcassonne
en hoe doe ik dat.

want mijn instalatie gids ligt als goed als lang bij de vuilnisbelt.

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:39
Knip: Onnodig

http://www.schoonepc.nl/instal/netwerk.html

http://www.computerhandle...s-netwerk-beveiligen.html <-- lees alsof je vista hebt.

Bij je router kwam een handleiding. Lees 'm. In het engels zouden ze rtfm zeggen. Mag je van mij googlen...
(TIP: de handleiding zelf kan je ook googlen)

[ Voor 24% gewijzigd door Equator op 04-10-2010 08:09 ]

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 09:41
Als je niets toe te voegen hebt, blijf dan gewoon weg..

[ Voor 82% gewijzigd door Equator op 04-10-2010 08:09 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

carcassonne schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 20:03:
en hoe doe ik dat.

want mijn instalatie gids ligt als goed als lang bij de vuilnisbelt.
hiermee zoek je een manual

Iperf

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
zoek het merk en type op van de route en ga naar de website voor een manual.

als je het helemaal zelf wilt proberen hier zijn wachtwoorden

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:58

Equator

Crew Council

#whisky #barista

@Carsassonne: Begin nu eens met vermelden welke router je hebt. Dan kunnen we je iets meer vertellen..
Sowieso is er genoeg te vinden over het beveiligen van je WiFi verbinding, zelfs de NT FAQ meldt hier iets over (Al dient dat herschreven te worden)
We verwachten wel wat meer eigen inzet om je probleem op te lossen. Dus vertel eens wat je allemaal geprobeerd hebt, en waarom dat niet werkte..

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:05

D4NG3R

kiwi

:)

Kijk voor de gein eens op de onderkant van je router? Hier staat meestal iets in de trend van:

User: *blahblahblah*
Password: *blahblahblah*

Als er alleen een User staat, gewoon die invullen en op enter klikken.

Edit: Als je er zelf echt zo weinig van afweet, zou je het dan niet beter door iemand laten doen met meer ervaring? Zo loop je wel het risico dat je iets in de router gaat verprutsen waardoor je je gehele (internet)connectie verliest.

Sowieso al niet slim dat je de boekjes weggooide trouwens.. Altijd alles bewaren, je weet nooit wanneer je het weer nodig bent :) (Met computer onderdelen dan :P )

[ Voor 48% gewijzigd door D4NG3R op 04-10-2010 08:35 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• carcassonne
hier kan een slotje op. netwerk beveiligd. geeft geen uitroepsteken meer aan.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-02 12:53

SeatRider

Hips don't lie

Fijn dat je ook nog even meldt hoe het je uiteindelijk is gelukt. Draag ook iets bij aan de tweakers.net community!

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:58

Equator

Crew Council

#whisky #barista

carcassonne schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 09:59:
hier kan een slotje op. netwerk beveiligd. geeft geen uitroepsteken meer aan.
Zie je wel dat je met een beetje inzet je eigen probleem op kan lossen :P

Om nog meer loze kreten tegen te gaan gaat er maar een slot op.. Volgende keer graag iets meer inzet tonen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.