Toon posts:

Schijf niet geinitialiseerd / 4th master disk error

Pagina: 1
Acties:

• rpdekoning
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 03-10-2010
Onlangs heb ik mijn USB-harddisk (IOmega 400gb / seagate ST9400326AS) op een andere computer aangesloten om wat data te over te zetten. Ik kreeg een melding (op laptop) bij aansluiten van de usb-hd: iets van powerpeak op usb poort. Had ik wel vaker gezien, echter altijd zonder enige (nadelig) gevolg. Tijdens het overzetten van data, verscheen er een error melding (na +/- 30-40 minuten). (gedeelte) data niet overgezet -> alles vast gelopen. Laptop opnieuw opgestart en daarna werd de usb-hd niet meer door windows xp gevonden. Verder geen problemen op laptop.

Vervolgens heb ik de usb-hd op mijn eigen desktop aangesloten. Ook hier werd geen usb-hd weergegeven, terwijl ik al een ruime tijd zonder enig probleem hiermee gewerkt heb. Hier nooit een powerpeak melding gehad, en ook niet op een andere laptop.

Via schijfbeheer e.e.a. geprobeerd. Hier wordt de schijf wel herkend. De schijf wordt weergegeven als:
schijf onbekend - niet geinitialiseerd. Het initieren lukt niet (kan opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O apparaat). Offline brengen lukt ook niet (apparaat is niet klaar). De eigenschappen van de schijf: apparaat werkt correct?, Volumes: type onbekend, status niet geinitil, partitiestyl: nvt, capaciteit/niet toegewezen/gereseveerde ruimte = 0mb.
Via diverse methoden (ontrack recovery/partitie managers/dos) heb ik geprobeerd om een letter aan de schijf te hangen, zonder resultaat omdat ik niet op de schijf kan.

Tevens heb ik de schijf uit de behuizing gehaald en rechtstreeks op de computer aangesloten. Zelfde verhaal als via de usb. Geen herkenning van de schijf (wel via schijfbeheer) maar verder lukt niks.
Tijdens het booten kreeg ik wel een melding: 4th master hard disk error ->F1 to resume. Computer startte daarna gewoon op. Windows herkende de schijf als nieuwe apparatuur en installeerde met succes de systeembestanden. Verder merk ik geen BIOS problemen.

Backuppen/slepen/kopieren/verplaatsen van deze schijf lukt dus niet omdat ik niet bij de bestanden op de schijf kan.

De usb-hd wordt ook via de usb met power gevoed.

Wie kan me helpen, om deze schijf weer aan de gang te krijgen? alvast bedankt.

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 01:10

AntonyterHorst

www.prosimrig.eu

Ik ben eerlijk gezegd bang dat dat het einde is van je HD.

Als ie het uit de behuizing in je pc de hd ook niet word herkend denk ik dat er iets is doorgebrand? Of dat ie gewoon op is.

Check onze Beursplein Discord: https://discord.gg/CkvyBNcm

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee