Toon posts:

5.1 mono output

Pagina: 1
Acties:

• ns4623
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 24-10-2011
Is het mogelijk om muziek mono af te spelen met een 5.1 speakerset?
Ik heb namelijk veel muziek die waardeloos klink vanwege de de 2 rear speakers die dan maar enkele geluiden afspelen of bijv. bij rock hoor je het zingen alleen voor en lijkt dit veel zachter.
Ik heb nergens instellingen kunnen vinden om dit te veranderen en google wordt ik ook niks wijzer van.
Weet iemand of dit in te stellen is?

• spawnkamikaze
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 08-04-2020
Bedoel je niet stereo? Denk ook niet dat de meeste muziek tot zijn recht komt als het mono gespeeld word... ik zou voor stereo optie gaan. Heb je een losse 5.1 versterker of zit de speakerset rechtstreeks op je pc?

• ns4623
Stereo kan ook, ik zou gewoon willen dat uit elke speaker ongeveer het zelfde geluid komt.
Het is gewoon een pc speakerset rechtstreeks op de pc.

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 01:09

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

ns4623 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 16:57:
Stereo kan ook, ik zou gewoon willen dat uit elke speaker ongeveer het zelfde geluid komt.
Bij een surroundset heet dat meerkanaals stereo...

Wat wil je nu?
Mono?
Stereo?
Meerkanaals stereo?

Het zou overigens ook helpen om te melden welke speakerset of welke componenten je hebt. Wellicht is de oplossing namelijk te vinden in één simpele optie. Nu is het maar gissen... Hoe ik het lees maak je nu gebruik van een Dolby Pro Logic II-optie. Welke dus van 2.0 stereo een meerkanaals geluid maakt, met muziek is dat zeker niet je van het inderdaad.

[Voor 36% gewijzigd door FeaR op 03-10-2010 17:11]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Sypher
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21:59
Een beetje geluidskaart heeft zo'n optie. Creative bijvoorbeeld. In alle Creative kaarten die ik had of heb, kan je instellen wat ie moet doen.

Overigens kan je in Windows zelf (vanaf XP) instellen hoeveel speakers je hebt. Dat heeft ook effect.

• ns4623
Het probleem is dat bij het afspelen van muziek de rear speakers slecht en af en toe geluid maken.
Ik gebruik een Logitech G51 met onboard geluidskaart.

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb je dan 'surround' ingesteld of 'multispeaker stereo'? De laatste kopieert gewoon het geluid van je front 2 speakers naar de achterste 2, zodat je een normaal geluid krijgt ipv bepaalde geluiden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• ns4623
waar kan ik dit dan instellen?
Maar het werkt ook allemaal wat lastiger want op de controlpod van de speakers kan ik keizen uit matrix:uit/gaming/music en als ik een 5.1 test uitvoer werkt dit alleen als de matrix uitstaat.

• FeaR
  • Laatst online: 01:09

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

"Matrix" is naar mijn weten de manier om van 2.0 geluid een soort van 5.1 te maken. Dus als je Matrix uit zet zou je 2.0 over moeten houden. Dat zou al veel beter moeten klinken dan met Matrix aan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• ns4623
Ja dat klopt en klink ook goed. maar hoe kan ik dan bijv. ''multispeaker stereo'' instellen om het zelfde geluid van voor ook achter te krijgen?

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
ns4623 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 17:59:
Ja dat klopt en klink ook goed. maar hoe kan ik dan bijv. ''multispeaker stereo'' instellen om het zelfde geluid van voor ook achter te krijgen?
Waarom zou je dat willen als de bron (muziek) stereo is? stereo klinkt sowieso beter voor muziek dan 5.1. Zodra je 5.1 content afspeelt zullen al je speakers wel goed functioneren.

• ik222
  • Niet online
Op mijn receiver heb ik een optie "5CH Stereo" daarmee komt dan vervolgens uit alle vijf mijn speakers muziek op een normaal volume.

Waarschijnlijk moet je bij jou set ook naar zoiets zoeken. Of als je geen receiver hebt moet je het inderdaad op je geluidskaart instellen.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee