Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-06 15:45
Hoi,

Ik weet niet helemaal zeker of ik in de juiste sectie zit, maar ik heb een vraagje over het goed afspelen van films mét ondertiteling. Ik heb de AVI inmiddels op de TV aan de praat via mijn Synology NAS, maar ik weet niet hoe ik de ondertitels erbij moet krijgen.

Ik heb de SRT files gedownload en in dezelfde map geplaatst, maar hoe krijg ik dit nu goed op de TV?

Iemand een idee?

Alvast bedankt, groet,

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:36
FV --> MSH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
Opgelost, ik wist niet dat de SRT bestanden exact dezelfde naam moest hebben.

Wel lastig om de juiste subs te vinden die op het goede moment worden geprojecteerd. Dus dat is nog ff verder zoeken, of kan er ook gesynct worden ofzo? Dat je het 1,5 seconden later laat verschijnen...

Groet,

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 18:58

job

Ik zou niet weten over welke tv je beschikt, maar de huidige tv's kennende: nee dat gaat je niet lukken.
Je moet dus opzoek naar een srt welke exact overeenkomt met de rip. Of je past de srt zelf aan. Het programma subsync is daarvoor wel een handig programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
GoeiedagEem schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:22:
Opgelost, ik wist niet dat de SRT bestanden exact dezelfde naam moest hebben.

Wel lastig om de juiste subs te vinden die op het goede moment worden geprojecteerd. Dus dat is nog ff verder zoeken, of kan er ook gesynct worden ofzo? Dat je het 1,5 seconden later laat verschijnen...

Groet,

Jan
Je moet zorgen dat je de juiste subs hebt. Als er van een film 4 veries zijn zorg dan dat je de subs hebt die bij die versie horen. Dus in het geval van een Divx film moet je de subs hebben voor die Divx film en niet de subs die horen bij de MKV versie van diezelfde film. Als de Divx versie 1,5 sec later begint dan de MKV versie krijg je dus subs die niet kloppen.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 03-10-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 18:58

job

Dat van de juiste subs is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Vaak zijn er tientallen avi versies, en tig mkv versies. De juiste sub is dan lastig zoeken.
Zoeken op naam (vaak zit de naam van de release group in de bestandsnaam) kan helpen.

Maar het is net zo makkelijk om de sub met subsync gelijk te zetten. Of het nou een avi of mkv is, de film is altijd even lang. Het enige wat verschilt is de troep vooraf (logo's van de studios) en de hoeveelheid aftiteling. Je sub dus met subsync wat later of eerder laten starten is meestal al voldoende. Op google zijn genoeg pagina's te vinden met uitleg over subsync. De eerste keer is het wat werk, nu kost het me hooguit 2 minuutjes om een sub gelijk te zetten.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 03-10-2010 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
Dat is inderdaad wel een handig progje, heb t even gedownload en met een instructie van een andere site kun je het op die manier goed zetten. Wel ff een gedoe zo te zien.

Echter hierbij is het probleem dat Windows Media Player geïntegreerd is met SubSync, waardoor ik de film niet kan laten zien en dus ook niet de subs goed kan zetten. Heeft dit met codecs te maken?

EDIT: ik heb even een codecpakketje gedownload en geinstalleerd en dit werkt ook! :D

Bedankt tot zover in elk geval!

Ohjah, wat betreft mijn TV, het is een Samsung UE37C6000, in juni gekocht.

[ Voor 16% gewijzigd door GoeiedagEem op 04-10-2010 12:02 ]

Pagina: 1