Toon posts:

Windows 2008 Easy Print fouten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• mazz
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 15-09 23:48
Ik probeer het printen vanuit een RDP sessie werkend te krijgen met de Easy Print oplossing.
Helaas werkt dit niet. Hij neemt alle printers netjes mee vanaf de pc`s maar vervolgens als ik wil printen krijg ik direct een error. Elke programma interpreteert deze fout weer anders waardoor het zoeken op internet naar een oplossing erg lastig is.

Als ik een test page print krijg ik: Test page failed to print. Operarion could not be completed (error 0x0000007e)
Uiteraard kan ik hier weer niets op vinden :S

Bij printen vanuit notepad heeft hij direct: invalid handle.

Elke programma zegt dus iets anders. Wat ze gemeen hebben is dat de error direct uitgespuugd wordt.

Ik heb ook al gekeken of het wel werkt als ik via de redirected XPS printer werk. Maar ook dit geeft dezelfde melding.

Hij geeft als model weer: Remote Desktop easy print. Dus hij pakt wel de juiste driver.

Eventlog laat gewoon NIETS zien hierover...

Ik heb voor de zekerheid nog even NOD32 AV uitgezet en de windows firewall. Geen succes.
Rechten aangepast op de spool map. Full rights ¨voor iedereen.

Maakt allemaal niets uit. Ik ben echt desperate!!
Iemand een idee?

20 jaar, en wat had ik bereikt?

• PeeCee
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 06-09 18:17
Als ik het zo lees komen er bij mij vier vragen naar boven:

1. Zijn bijde machines up-to-date? Bevatten ze beide de laatste .NET versie en Service Packs.
* RPD gebruikt namelijk .NET om de communicatie tussen de client en server omtrent printers aan te sturen.

2. Over welke event logs hebben we het hier? Die van de client of server, of beide?

3. Is de server 32 of 64 Bit? En hoe zit het met de client?
* Veelal zijn er bij een 64bit machine ook enkel de x64 drivers geinstalleerd. Dit geld ook voor de Easy Print drivers. Omdat het een mix van 64 - 32 bit is werkt dit vaak slecht (ik heb nog niet anders mee gemaakt).

4. Heb je al geprobeerd om op de RDP juiste drivers te installeren?
* Vergeet niet de domain policy aan te passen om de server eerst te laten zoeken naar een juiste driver en daarna pas te kiezen voor de EPD. :)

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee