Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Mijn pomp ratelt echt enorm, maar als ik met mijn hand op de ingang duw gaat de ratel weg.. Ik maak hier maar even een topic voor ik een nieuwe pomp koop, want deze pompt enorm goed.. Alles zit goed vast, overal zit een afdichtdingsring tussen, ook al een harde rubber tussen gestoken voor vibraties maar helpt ook niet.

pomp:
http://www.freezinghardwa...ol_12V_Highflow_pomp.html

filmpje + geluid:
YouTube: Video0204
alvast bedankt..

Fixed, mag weg :) Harde PVC lijm for the win ;)

it's back! even zo opgelost, dus als ik het naar beneden duw gaat het ook weg :') nieuwe pomp?:
Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/2114/foto0576a.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2010 15:54 ]

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:31

Zenix

BOE!

pomp op geluidsabsorberend schuim zetten. Op een tafel gaat die natuurlijk resoneren en de trillingen doorgeven aan de tafel, en rubber is waarschijnlijk niet voldoende. Als ik in mijn behuizing mijn pomp zonder dat schuim laat draaien hoor ik hem ook hele tijd.. Als dat geluidsabsorberend schuim het niet oplost zou ik het bij de pomp zoeken. Nu als je hand erop doet absorbeert je hand de trillingen. En is ook alle lucht uit je setup? Anders maakt een pomp ook veel meer geluid.

Het is namelijk ook een budget pomp, waar je niet teveel kan verwachten. Ik zou die pomp omruilen als je het moet voor een fatsoenlijke Eheim/Laing pomp.

[ Voor 11% gewijzigd door Zenix op 03-10-2010 21:01 ]

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
rammelt ie alsof er wat knikkers inzitten of is het overmatig gezoem?

tis idd een cheapass pomp.
Heb hier een dikke eheim voor mn loop (en eentje voor mn vijvermod).
Als niet alle lucht eruit is gaat de pomp rammelen.
OOK als er ergens een opstopping zit (dichtgeslibde nozzle van bijv een cpu koeler), dan wil die ook wel eens meer herrie maken.
1 eheim (1260 en 1262 heb ik hier) trekt mijn loop zonder vijvermod. Met vijvermod is er zowat geen flow (vind je t gek met een extra rad en 15meter slang :P )

edit: zoals hierboven: zorg voor een fatsoenlijke pomp. Een goed systeem begint bij je moederbord... de pomp is je moederbord ;)

[ Voor 11% gewijzigd door KaWaReZ op 06-10-2010 21:18 ]