• Richard25
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 12-10-2010
Hallo,
Ik heb een ACER ASPIRE 18.4" 8930G met een gebarsten scherm.
Ik zou de laptop graag repareren doormiddel van een scherm van ebay te kopen en daarna het scherm zelf erin zetten.
Maar het probleem is, hoe krijg ik het scherm los?
De schroefjes die om het scherm heen zitten heb ik al los gekregen alleen dan komt de onderkant op een of andere manier nog. Zodra ik alles los heb is het niet moeilijk om het scherm te repareren toch?

- Richard

• Frank__B
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 24-09 14:45
Tsja wat is moeilijk. Vaak zit er nog een kliksysteem op waarbij je de bezel dus wat moet forceren om hem open te krijgen. Het vervangen zal een kwestie van schroeven eruit en stekkertjes losmaken zijn. Wellicht nog wat aluminium plakfolie doorsnijden etc. Iemand die handig is zal dit wel kunnen doen, maar dat kan ik niet inschatten natuurlijk ;)

• Richard25
Nou de bezel heb ik dus al bijna open, als ik alle schroefjes losdraai kan ik m een beetje opentrekken zegmaar.
Nu heb ik nog die dolby surround ding onder het scherm.
Moet deze ook los of kan hij zitten blijven?

Wat ik mij afvroeg is of er ook tekeningen video's of websites zijn waarop het staat beschreven voor dit type laptop.

- Richard

• Frank__B
Dat durf ik helaas niet te zeggen. Ik zou goed kijken of je geen schroefjes vergeten bent (soms zitten ze ook onder afdekplaatjes) en dan moet je vaak nog een pittige dosis geweld gebruiken om hem los te krijgen. Bij dit model weet ik niet precies hoe hij uit elkaar moet. Wellicht dat juist de achterkant loskomt ipv. de voorkant?

Verder zijn er zover ik weet geen websites met hoe je laptops uit elkaar moet halen. Zeker niet specifiek. Misschien op youtube of zoeken naar een verwant (vergelijkbaar) model op youtube met de termen disassemble of dismantle oid.

• Richard25
wat ik dus even zeker wou weten is of de onderkant eraf moet. Als dat het geval is dan stuur ik m liever naar een bedrijf op. Misschien dat je dit toevallig weet

• Frank__B
Ik heb even in de service manual gekeken. Deze is te downloaden via: http://tim.id.au/laptops/acer/aspire%208930q.pdf (kan traag zijn met downloaden). Kijk bij Machine Disassembly and Maintenance voor het uit elkaar halen van elk deel van je laptop.

Je moet de 2 hinge covers ook nog verwijderen (zie pagina 59). Vanaf pagina 66 is de beschrijving hoe je de LCD zelf moet vervangen als deze er eenmaal uit is. Ik hoop dat je zo verder geholpen bent. Het is dus wel een hoop werk...
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee