Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-07 15:57
Goeiemiddag..

Ik wil even gebruik maken van jullie expertise, suggesties, etc.

Het zit namelijk zo. Ik heb afgelopen week een tweedehands 5.1 setje gekocht, de Logitech X-530. Nu wist ik dat ik die niet direct met mijn laptop kan gebruiken (want geen 5.1 geluidskaart). Toch wilde ik het setje hebben omdat het vrij goedkoop was en ik dacht dat er daarvoor wel wat oplossingen zouden zijn. Nu is de eenvoudigste oplossing natuurlijk om een externe geluidskaart te kopen. Vandaag is koopzondag dus het probleem zou over een halfuur opgelost kunnen zijn. Echter, een beetje geluidskaart kost redelijk wat poen, hetgeen mijn studentenbudget niet toe laat. De vraag is nu of er andere oplossingen zijn dan een externe geluidskaart.

Mijn laptop (HP DV3650) heeft twee audio uitgangen en een mic ingang.

Dus enigerlei suggesties, kritiek, ideëen en dergelijke zijn welkom!

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
http://cgi.ebay.com/5-1-E...ain_0&hash=item3cb12f3829

heb 'm zelf ook en klinkt verassend goed

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Ik vond deze inderdaad ook al, maar dan op dealextreme: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15746

Maar het klinkt dus goed zeg je?

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Dichter bij huis pricewatch: Sweex 7.1 External USB Sound Card een kastje van Sweex om aan te sluiten op USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik weet niet of het voor deze HP ook geldt. Mijn Dell XPS M1330 heeft dezelfde uitgangen als jouw laptop, 2 keer een uitgang en een mic ingang. Nu kan ik echter via de geluids config (van de sigmatel geluids chip in dit geval) instellen dat deze poorten als 5.1 inputs dienen. dus front, rear, center /sub zijn.

Je zou het kunnen bekijken.

[ Voor 6% gewijzigd door wasted247 op 03-10-2010 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Ik heb nu al die uit Hong Kong besteld. Ach we zullen zien. Maar die jij als suggestie geeft had ik al gezien en daar was ik al naar aan het kijken. Dus wie weet als dat Hong Kong ding niks is.
wasted247 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 17:46:
Ik weet niet of het voor deze HP ook geldt. Mijn Dell XPS M1330 heeft dezelfde uitgangen als jouw laptop, 2 keer een uitgang en een mic ingang. Nu kan ik echter via de geluids config (van de sigmatel geluids chip in dit geval) instellen dat deze poorten als 5.1 inputs dienen. dus front, rear, center /sub zijn.

Je zou het kunnen bekijken.
Ja daar dacht ik dus ook al aan, maar ik heb zo'n kutprog als geluidsconfig. En daar was het volgens mij niet mogelijk. Maar ik zal het nog eens bekijken.

Weet iemand of het mogelijk is om een ander geluidsconfig programma te gebruiken? Of moet het per se die zijn die door de fabrikant is meegeleverd?

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Malfoi schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 14:13:
Ik vond deze inderdaad ook al, maar dan op dealextreme: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15746

Maar het klinkt dus goed zeg je?
Goed is een groot woord, ik zou 'm niet vergelijken met "echte" DAC's. Klinkt wel stukken beter dan de ingebouwde geluidskaart van mn laptop

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Exphy schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 19:51:
[...]

Goed is een groot woord, ik zou 'm niet vergelijken met "echte" DAC's. Klinkt wel stukken beter dan de ingebouwde geluidskaart van mn laptop
Oké, toch bedankt. Ik heb hem in ieder geval besteld.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Kicken binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 84% gewijzigd door FeaR op 04-10-2010 11:41 ]

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Nu dan wel...

Dit was de vraag:
Weet iemand of het mogelijk is om een ander geluidsconfig programma te gebruiken? Of moet het per se die zijn die door de fabrikant is meegeleverd?

www.flickr.com/malvlex

Pagina: 1