Wat wil je precies doen? Hem aanraken, vervangen, omdraaien, via software uitlezen, ...???
Zo scherp als een voetbal!
Denk dat je bedoeld: "Hoe kan ik erachter komen welke clock generator mijn moederbord heeft?". In dat geval: Googelen: "clock generator" en "je moederbord".
Of in je BIOS je FSB aanpassen?
There is no place like 127.0.0.1
Dat is niet mogelijk, draai een Dell bios. Ik zit al te kijken om eventueel te bios te flashen, maar dat is wel tricky, aangezien je je mobo kan slopen.TheMe schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 12:16:
Of in je BIOS je FSB aanpassen?
yes, maar dat is dus wat lastig met een dell mobo. ik weet wel dat er een intel x38 chipset express op zit. Ben bang dat het open maken wordt.Cayenne schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 12:14:
Denk dat je bedoeld: "Hoe kan ik erachter komen welke clock generator mijn moederbord heeft?". In dat geval: Googelen: "clock generator" en "je moederbord".
Verwijderd
Er zijn genoeg tooltjes die je mobo type kunnen noemen, maar als je geen garantie zegel op je behuizing hebt dan kun je beter gewoon kijken welke klokgenerator op het mobo zit.
Overigens denk ik niet dat er echt goed mee te overklokken valt...
nee ben bang dat het of plakken wordt met koper-tape (bsel-mod) om de FSB te veranderen of een nieuw moederbord :-)Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 12:27:
Er zijn genoeg tooltjes die je mobo type kunnen noemen, maar als je geen garantie zegel op je behuizing hebt dan kun je beter gewoon kijken welke klokgenerator op het mobo zit.
Tweedehands heb je voor een paar tientjes prima moederborden die wél via het BIOS kunnen overklokken.
en overclocken met een dell? zit er geen stock koelertje op? lijkt me ook niet het beste idee.
gametag: estruqiarixs
je moet eerst uitzoeken welke erin zit. met sisoft sandra of everest kun je misschien iets vinden. anders googlen, als je de juiste gevonden hebt, dan moet je SETFSB downloaden. daar klik je aan welke clock generator je hebt. je kan de fsb minimaal verhogen aangezien je waarschijnlijk het geheugen niet omlaag kan klokken in je bios. fsb omhoog = mem snelheid omhoog. de modules willen vaak niet eens 1 mhz omhoog. ik heb dit met mijn laptop voor elkaar gekregen. ik moest wel mijn geheugen vervangen door een snellere variant. mn celeron 1.4 draait nu op 1.5ghz dmv fsb verhoging. alles wat daarboven komt is meteen een bsod.
als het je lukt dan moet je per 1 mhz je fsb verhogen. meteen teveel erbij = pc dood
de beste optie is een tweede hands mobo regelen met oc functies. ik denk wel dat je dan een andere behuizing nodig zal hebben, aangezien een dell kast bijna nooit normaal in elkaar zit.
als het je lukt dan moet je per 1 mhz je fsb verhogen. meteen teveel erbij = pc dood
de beste optie is een tweede hands mobo regelen met oc functies. ik denk wel dat je dan een andere behuizing nodig zal hebben, aangezien een dell kast bijna nooit normaal in elkaar zit.
[ Voor 11% gewijzigd door pvg103 op 03-10-2010 15:31 ]
Pagina: 1