Toon posts:

Clock Generator bepalen

Pagina: 1
Acties:

• Ferra
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 00:42
Is er een makkelijke manier om aan je clock generator te komen?

• Reptile209
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:44

Reptile209

- gers -

Wat wil je precies doen? Hem aanraken, vervangen, omdraaien, via software uitlezen, ...???

If you're not part of the solution, you're part of the precipitate.

• Ferra
Ik heb de "code" nodig om mijn FSB te kunnen aanpassen.

• Cayenne
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 14-08 15:31
Denk dat je bedoeld: "Hoe kan ik erachter komen welke clock generator mijn moederbord heeft?". In dat geval: Googelen: "clock generator" en "je moederbord".

• TheMe
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 19-09 14:18
Of in je BIOS je FSB aanpassen?

There is no place like 127.0.0.1

• Ferra
TheMe schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 12:16:
Of in je BIOS je FSB aanpassen?
Dat is niet mogelijk, draai een Dell bios. Ik zit al te kijken om eventueel te bios te flashen, maar dat is wel tricky, aangezien je je mobo kan slopen.

• Ferra
Cayenne schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 12:14:
Denk dat je bedoeld: "Hoe kan ik erachter komen welke clock generator mijn moederbord heeft?". In dat geval: Googelen: "clock generator" en "je moederbord".
yes, maar dat is dus wat lastig met een dell mobo. ik weet wel dat er een intel x38 chipset express op zit. Ben bang dat het open maken wordt.

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Er zijn genoeg tooltjes die je mobo type kunnen noemen, maar als je geen garantie zegel op je behuizing hebt dan kun je beter gewoon kijken welke klokgenerator op het mobo zit.

Overigens denk ik niet dat er echt goed mee te overklokken valt...

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Ferra
-The_Mask- schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 12:27:
Er zijn genoeg tooltjes die je mobo type kunnen noemen, maar als je geen garantie zegel op je behuizing hebt dan kun je beter gewoon kijken welke klokgenerator op het mobo zit.

Overigens denk ik niet dat er echt goed mee te overklokken valt...
nee ben bang dat het of plakken wordt met koper-tape (bsel-mod) om de FSB te veranderen of een nieuw moederbord :-)

• Cayenne
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 14-08 15:31
Tweedehands heb je voor een paar tientjes prima moederborden die wél via het BIOS kunnen overklokken.

• Harm30
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11-08 10:31
en overclocken met een dell? zit er geen stock koelertje op? lijkt me ook niet het beste idee.

gametag: estruqiarixs

• pvg103
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 09-08 21:14
je moet eerst uitzoeken welke erin zit. met sisoft sandra of everest kun je misschien iets vinden. anders googlen, als je de juiste gevonden hebt, dan moet je SETFSB downloaden. daar klik je aan welke clock generator je hebt. je kan de fsb minimaal verhogen aangezien je waarschijnlijk het geheugen niet omlaag kan klokken in je bios. fsb omhoog = mem snelheid omhoog. de modules willen vaak niet eens 1 mhz omhoog. ik heb dit met mijn laptop voor elkaar gekregen. ik moest wel mijn geheugen vervangen door een snellere variant. mn celeron 1.4 draait nu op 1.5ghz dmv fsb verhoging. alles wat daarboven komt is meteen een bsod.

als het je lukt dan moet je per 1 mhz je fsb verhogen. meteen teveel erbij = pc dood

de beste optie is een tweede hands mobo regelen met oc functies. ik denk wel dat je dan een andere behuizing nodig zal hebben, aangezien een dell kast bijna nooit normaal in elkaar zit.

[Voor 11% gewijzigd door pvg103 op 03-10-2010 15:31]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee