Toon posts:

[2008] POP3 mail in Exchange

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Bramboos
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 27-07 11:03
Ik kan mij nog herinneren dat je in Windows Server 2003 een Small Business server moest aanschaffen als je POP3 email wilt ophalen in Exchange. Nou heb ik afgelopen week 2008 SBS aangeschaft, Exchange moet nog aangeschaft worden. Aangezien de server zelf deze week pas in onderdeeltjes binnenkomt ben ik toch benieuwd of je in 2008 ook weer gewoon POP3 email op kunt halen in Exchange zonder extra software.

En ook wel handig is: welke versie van Exchange moet ik kiezen?

Alvast bedankt voor de reacties! :)

• Xiphalon
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18-09 19:03
Exchange zit in SBS. En daarbij zit de POP3 connector waarmee je exchange dus je POP boxen kan laten leeghalen.

Je hoeft dus geen exchange los aan te schaffen.

• Bramboos
Dat is mooi om te weten, had ik bijna te veel geld uitgegeven...

Bedankt voor de info!

• McWolf82
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 27-05 12:57
Alleen al gezien de vraag die je stelt ben ik blij dat ik geen gebruiker ben van jouw netwerkomgeving. Dat je bepaalde dingen niet weet, dat kan ik begrijpen, maar dit soort standaard dingen moet je toch echt wel weten als je een server koopt en/of er mee aan de slag gaat.

• Bramboos
McWolf82 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:46:
Alleen al gezien de vraag die je stelt ben ik blij dat ik geen gebruiker ben van jouw netwerkomgeving. Dat je bepaalde dingen niet weet, dat kan ik begrijpen, maar dit soort standaard dingen moet je toch echt wel weten als je een server koopt en/of er mee aan de slag gaat.
Dan ben je vast blij dat ik je vertel dat ik geen netwerk / systeembeheerder ben. Ik begrijp eigenlijk ook niet wat jouw reactie toevoegt aan dit topic...

• maui71
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 26-02-2011
BramBoos schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 23:30:
[...]
Dan ben je vast blij dat ik je vertel dat ik geen netwerk / systeembeheerder ben. Ik begrijp eigenlijk ook niet wat jouw reactie toevoegt aan dit topic...
Dan is het wel handig om iemand te raadplegen voordat je allerlei dure server software gaat aanschaffen.
Want als je even:
- Server 2008
- SBS 2008
- Exchange 2007/2010
los aanschaft heb je het best over een behoorlijke kosten post.

[Voor 14% gewijzigd door maui71 op 05-10-2010 23:36]

• Bramboos
Het is gewoon voor een thuis netwerk. Ik had het natuurlijk ook illegaal kunnen downloaden...

Maar volgens mij kan hier wel een slotje op tenzij iemand nog een on-topic aanvulling heeft...

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

http://www.microsoft.com/sbs/en/us/compare-features.aspx
Wikipedia: Windows Small Business Server

Daar staat eigenlijk al alles wat je wil weten qua inhoud wat je er bij krijgt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Bramboos
Bedankt! Hier heb ik wat aan!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee