TV meubel , simpel maar toch degelijk.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 12:53
Ik zit al enige tijd te zoeken naar een goed maar simpel TV meubel, maar ik vind nog niet helemaal wat ik zoek. Ik heb ook al de vele "Show je home cinema setup" topics doorgelezen ook hier vind ik niet helemaal wat ik zoek. Geen idee of dit topic in dit subforum thuishoort, maar daar kom ik zelf genoeg achter :)

Wie weet heeft iemand hier nog een goede tip waar een dergelijk meubel verkocht wordt, wat ik zoek :

- Strak / simpel TV meubel
- GEEN lades of deurtjes
- Schuifdeurtje mag eventueel nog, wel doorzichtig dan.
- +- 6 vakken met standaard apparatuur breedte formaat. Eventueel verdeeld in 2 delen door een plank
- 1 kleiner formaat en dan 2 naast elkaar is ook een optie

Op zich zijn er zat opties te vinden bij de leenbakker en ikea, probleem is alleen dat deze vaak niet heel erg stevig in elkaar zitten en bij 50kg het al gauw voor gezien houden. Mijn TV is al 60kg, en daar komt dan nog een hele verzameling aan andere apparatuur bij.
Echter, zodra ik bij de 'betere' zaken ga kijken kom ik de mooiste design dingen tegen maar overal wordt met klepjes of lades gewerkt.

Voorbeeld van wat ik zoek, maar dan wat betere kwaliteit.

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/PIAimages/0099787_PE242088_S3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/PIAimages/0096042_PE235515_S4.JPG

Kortom, niet zo bijzonder qua ontwerp. Maar ik heb nog niets gevonden wat qua degelijkheid ook is wat ik zoek.
Mogelijk weet iemand van hier een goede optie, ik ben benieuwd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-07 10:46

FeaR

In GoT we trust

Heb je dit meubel ook gezien in mvdveek in "Post hier pics en specs van je home cine...". Niet helemaal straks door de afgeronde vormen, maar door de kleurkeuze en een open meubel zijnde toch wel strak naar mijn mening. En met genoeg ruimte voor apparatuur. Werd in het topic zelf ook gevraagd naar waar het meubel vandaan kwam, maar weet niet of daar al antwoord op gegeven is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
FeaR1986 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 14:56:
Heb je dit meubel ook gezien in mvdveek in "Post hier pics en specs van je home cine...". Niet helemaal straks door de afgeronde vormen, maar door de kleurkeuze en een open meubel zijnde toch wel strak naar mijn mening. En met genoeg ruimte voor apparatuur. Werd in het topic zelf ook gevraagd naar waar het meubel vandaan kwam, maar weet niet of daar al antwoord op gegeven is.
Dat had hij zelf gemaakt geloof ik..

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-07 10:46

FeaR

In GoT we trust

Lethalis schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 08:49:
[...]
Dat had hij zelf gemaakt geloof ik..
Was dat niet de kast rechts op de foto?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110209

Als hij het rechterkastje zelf gemaakt heeft, heeft hij niet de skills om dat linkerkastje te maken ;)

Is toch wel een heel verschil in afwerking, lakkwaliteit, gebruikte gereedschappen.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 110209 op 04-10-2010 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Bij ons staat Lundia Classic. Nieuw is het een aardige investering, maar je kunt via Marktplaats veel spul vinden. Kan 200 kg per plank hebben. Als je plankjes omdraait (wat mogelijk is als je geen deurtjes hebt) houd je achterin een opening over waar je snoeren tussen passen (niet breed genoeg om de stekkers door te steken, maar de plankjes kun je er zo uit tillen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmore
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-04 06:53
FeaR1986 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 09:04:
[...]

Was dat niet de kast rechts op de foto?
Ook. Hij zegt een paar posts verder:
mvdveek schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:43:
Over mijn meubels. Het design van de zwarte is idd enigzins van de aldenkamp. Was mijn eerste meubel en dat kun je aan de verf ook wel zien ja.
De witte is daarentegen helemaal eigen desing en is qua afwerking al stukken beter uitgevallen.
Hij heeft er alleen nog geen werkplan van gepost, dus als je die wilt gaan maken zou ik m een DM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202792

ik heb laatst een van beton gemaakt heel simpel en staat wel stoer.
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4ca9b4d3e891d/4ca9b4d3e8151-DSC03303.thumb.jpg

De meubel is voor op de slaapkamer.
Is nog niet klaar en moet nog wat verder afdrogen.
En dan als een tierelier polijsten.

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 202792 op 04-10-2010 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtissink
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09-2022
Gisteren hebben wij de salontafel tot audiomeubel verbouwd. Dit tafeltje zinde ons al een tijd niet en in ene kreeg vriendinlief deze ingeving.
Het betreft deze tafel: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50141776

Het onderste vak past prima een (flinke?) versterker. Bij mij staat hier nu een Denon PMA1500AE en daarnaast mn Synology NAS. In het smallere vak daarboven staat (na het doorboren van het tussenstuk) een Popcorn Hour A200 en een UPC HD Box. Aan de achterkant! van het smalle vak liggen de meeste snoeren EN het modem/router/kabelsignaal versterker weggelegd.

Prima oplossing al zeg ik het zelf. Foto's volgen!

Edit: Ow, en TV erop natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-07 19:05
Elmob (merk) heeft ook wel mooie, simpele TV meubels vind ik :)

http://www.elmob.nl/

[ Voor 30% gewijzigd door Thomaszki op 04-10-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Anoniem: 202792 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:05:
[afbeelding]

Idd ziet er erg stoer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 202792 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:05:
[afbeelding]

Even een restyle zit er dan niet meer in! :o

ik meende me ergens een projectje te herinneren waarin iemand speakers van beton maakte 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:54
FeaR1986 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 14:56:
Dammit, dat is nou precies wat ik al een hele tijd zoek ! Iemand een idee waar je zoiets kan kopen ? Dus zonder deurtjes/kleppen en een behoorlijke dieptemaat ( > 45cm).

Zal ook proberen om de poster/maker te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202792

het zwaarste onderdeel is denk ik zo'n 30 kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:27
Blijkbaar heb je een heel goed beeld voor jezelf wat je precies wilt. Zelf als hobby-bob zou ik zeggen: overweeg het zelf te maken. Dan kun je het design precies krijgen zoals je wilt, en met wat degelijk gereedschap, geduld, een hoop plamuur :+, en een goed dekkende laag verf moet er toch zeker wat van te maken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb zelf 2 Ikea Besta's tegen elkaar aan staan. Wordt standaard gewoon met planken geleverd, heb er zelf 2 bijpassende schuifdeurtjes en poten onder gezet.
Mijn TV weegt 60 kilo net als de jouwe en dat gaat prima. Wel heb ik het gewicht van de TV voor een deel verdeeld over de beide banken, maar ik kan me niet aan het idee onttrekken dat ie meer kan hebben.
De Besta's kunnen volgens opgave 30 kilo per stuk hebben, maar meer moet volgens mij echt geen probleem zijn :)

Wat overigens ook mooi staat: je apparatuur in de kast, maar ook er boven op in het zelfde torentje. DVD speler bovenop ofzo ;)

Edit: hier hebben ze ook mooi spul, niet eens zo heel duur (iig < 500 euro): http://www.4udesigned.nl/...84_TV-Wand---meubels.html

[ Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 04-10-2010 17:35 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:56
Herkenbaar probleem :)

Waar ik zelf tot nu toe steeds tegenaan loop is de inwendige hoogte van de vakken. Die is bij de meeste meubels vaak maar hooguit zo'n 16 a 18 cm en de gemiddelde versterker of receiver is toch ook al snel 16cm hoog. De mijne in ieder geval wel.

Welke vrije bovenruimte houden jullie eigenlijk aan voor een versterker? In de handleiding van de mijne staat er niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 18:00:
Waar ik zelf tot nu toe steeds tegenaan loop is de inwendige hoogte van de vakken. Die is bij de meeste meubels vaak maar hooguit zo'n 16 a 18 cm en de gemiddelde versterker of receiver is toch ook al snel 16cm hoog. De mijne in ieder geval wel.

Welke vrije bovenruimte houden jullie eigenlijk aan voor een versterker? In de handleiding van de mijne staat er niets over.
Ligt eraan of er in de zijkanten of achterkant ventilatie is. Meer dan 3 cm is sowieso handig, anders kun je er niet tussendoor om de apparatuur af te stoffen of aan kabeltjes te prutsen.

Verstelbare tussenplankjes zijn wel enorm handig natuurlijk. Als je die eruit kunt halen kun je er ook makkelijker hoekjes eruit uitzagen voor de snoeren.

Ik heb trouwens nog een ontwerp liggen voor wie 't wil gebruiken (een tafel en een audio/wandmeubel). Misschien niet zo indrukwekkend als zo'n betonnen monoliet, maar met stapelbare elementen is het op zich wel wat makkelijker aan te passen voor nieuwe audio-apparatuur :) Op zich zou je zoiets natuurlijk ook wel met beton kunnen doen, soort van Lego blokken maken.

Afbeeldingslocatie: http://xen03.settembre.nl/tweaks/benoni-ontwerp-audiomeubel-tafel.jpg
Klikbaar voor PDF, die kun je met Inkscape of Illustrator openen en aanpassen

Uitgangspunt bij dit idee is ongekant hout (dus de voorzijde is niet gezaagd, je pelt alleen de bast eraf). Een beetje houtzagerij kan dit zo voor je zagen, maar het is slim om de delen zo samen te stellen dat het voordelig uit een stam gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:39
De IKEA Lack heeft 2 metalen steunpootjes bijgeleverd die je in het tussenschot kan zetten. Volgens mij moet hij het gewicht van je TV dan wel kunnen hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een TV-meubel uitzoeken is zoooo moeilijk. Ik zit zelf ook al tijden te zoeken naar iets wat aansluit bij m'n wensen, maar ik vrees dat alleen iets zelfgebouwd de uitstraling krijgt die ik echt zoek (heb weinig zin om 1000 euro uit te geven aan een designmeubel dat een compromis is :X).

Opzich kun je bij IKEA wel handig wat meubels combineren, wat panelen laten inkorten en zodoende iets passends krijgen. Alleen de diepte van de kast is dan nog vaak vrij beperkt. Mijn versterker is 45cm diep en dan moeten de kabels er achter nog uitsteken. Vooral de voedingskabel is vrij stug, dus die probeer ik dan uit te lijnen met het kabelgat dat ik zelf dan wel boor.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtissink
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09-2022
Hierbij de beloofde foto's van de eerder genoemde opstelling boven.
Niet slecht voor een (goedkoop!) bijzettafeltje al zeg ik het zelf:
Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/7894/37174164721030211519100.jpg
Pagina: 1