OEM Windows 7 reinstallen zonder schijf of recovery program

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag beste tweakers,

Na nog geen halve dag mn nieuwe laptop in bezit te hebben heb ik hem alweer verpest met een partitioner door de 100MB boot partitie verkeerd te verplaatsen, ik moet hem dus opnieuw installeren.
Mn (Windows 7 Home Prem OA) serial heb ik bij de hand, maar ik heb dus geen schijf noch een recoveryprogramma om dit te doen.

Hoe krijg ik dit er ooit weer clean op gezet?

Ik heb naar een OEM iso gezocht op het internet, maar het enige wat ik vind is een OEM .iso die "totally untouched" is maar wel gelijk activated en "genuine" na een install, zolang je niet update :S Beetje raar dus

Hoe kan ik ooit mn OEM sleutel gebruiken om windows er opnieuw legaal op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Wat je zoekt is het certificaat en serienummer die je fabrikant gebruikt voor zogenaamd SLP-installatie's (voor offline activatie). Een deel van je licentie bevindt zich in BIOS.

Het certificaat is veilig te stellen door dit te exporteren met SLIC Toolkit V3.2 of hoger. De key is wel te vinden door een Googletje op "Windows 7 OEM SLP Key Collection".

Na het installeren met een willekeurige DVD (kan ook van Technet zijn) het certificaat terugzetten en de SLP-key invoeren en klaar is kazakas.

De commando's hiervoor zijn (uitvoeren in commandprompt met administrator-rechten):

slmgr -ilc x:\pad\naar\certificaat.xrm-ms
slmgr -ipk <oemslpkey>

Nadat dit gelukt is kun je met slmgr -dlv controleren of het gelukt is, is trouwens ook onder eigenschappen van het systeem te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Met een OEM CD die je bij je leverancier kan opvragen. OEM Installatiemedia is eigenlijk niet voor consumenten bedoeld. Voordat je was gaan prutsen met partities had je zelf de recovery-media moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idrive
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07 19:41
er zijn zat OEM versies te vinden op het het (nieuwsgroepen) en dat zijn exacte copy's van de schijfjes er staat alleen vaak een mapje bij met een activator of iets dergelijks bij maar voor de rest zijn ze origineel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik dan na een installatie van een compleet willekeurige windows 7 home premium mbv het bovengenoemde tooltje of met de cmd commands mijn windows weer activeren? En hoe zou ik een certificaat moeten exporteren, waauit, uit de bios?

Ik heb wel dus deze SLP sleutel gevonden:
Windows 7 Home Premium:
*knip* Nergens voor nodig lijkt me...zo'n key plaatsen

Sorry maar ik heb nog geen ervaring met het herinstalleren van een OEM OS, dus ik snap je uitleg nog niet helemaal

[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 03-10-2010 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je moet je verlies accepteren en niet met allerlei brakkke CDtjes van nieuwsgroepen gaan werken. Vaak kun je voor een klein bedrag zo'n OEM DVD krijgen van de fabrikant.

Zie het dan als leergeld dat je altijd eerst moet backuppen voor je gaat klooien.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg net te horen dat het mogelijk is en nu moet ik mijn verlies accepteren??
Een mens moet alles eens leren en daar ben ik nu mee bezig met deze reinstall

Sorry maar zo zit ik niet in elkaar in ieder geval, het is mogelijk dus ga ik het proberen ook

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:45
Hier: https://msdn.microsoft.co...uredownloads/default.aspx
inloggen met je Live account. Kies de goede Win 7 versie uit. Download vervolgens de ISO van je keus van bittorrent, en zorg dat de checksums overeen komen.
Heb je in ieder geval de goede ISO :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wauw dat is nice! dankjewel!
Moet ik de N of de non-N versie hebben?

Ik weet dat het enige verschil is dat WMP12 er niet bij zit (dat ik toch nooit zal gebruiken), maar maakt dit nog iets uit?

EDIT: hoe voeg ik mn sleutel toe hier :S

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 20:50

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 22:57:
EDIT: hoe voeg ik mn sleutel toe hier :S
Je wacht gewoon totdat Windows er tijdens de installatie zelf om vraagt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@above
Nee om de iso via deze site te downloaden moet ik eerst iets toevoegen

"No subscription is associated with your Windows Live ID"

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 23:24:
@above
Nee om de iso via deze site te downloaden moet ik eerst iets toevoegen

"No subscription is associated with your Windows Live ID"
Er staat ook dat je daarna via Bittorrent oid de ISO moet downloaden,

Als je MSDN member wordt kan je het pas downloaden vanaf de MS Site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja nu snap ik het pas, stom van mij,

Hier kun je enkel de checksum vinden om je via-torrent-gedownloade iso te controleren op echtheid

Hoe kom ik achter de checksum van de image dan?

(Is het nou language dependent? Engels of Dutch maakt me niets uit namelijk)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2010 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Modbreak:Het is niet nodig om te bespreken hoe je een dvd via niet legale weg verkrijgt. Dat zoek je maar lekker zelf uit. Ook het noemen van licentie keys (in wat voor vorm dan ook) gewoon achterwege laten.

Bedankt voor je medewerking. Mocht ik overigens in dit topic weer zoiets zien, dan gaat het topic op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wutwutwut?
Ik zoek niks illegaals, ik heb een volledig legalie licensie ik heb er alleen geen schijf bij

Anyway ik heb via familie iets kunnen regelen en alles werkt prima nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 02:40:
Wutwutwut?
Ik zoek niks illegaals, ik heb een volledig legalie licensie ik heb er alleen geen schijf bij

Anyway ik heb via familie iets kunnen regelen en alles werkt prima nu
Ging me meer om het feit dat er een licentiekey gepost werd..dat is niet de bedoeling...
Pagina: 1