• Wabs
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Ik heb een computer hier staan van een vriendin, ze vroeg of ik er naar wilde kijken omdat de computer kuren heeft.

Probleem: de pc laad windows, ik zie dus het desktop etc, dan gaat de pc verder dingen laden (virus scanner etc) en dan plots reboot.

In safe mode helemaal stabiel, geen reboot,ook met cpu burn enzo dus het is zo ver ik weer geen instabiliteits probleem maar een software iets.

Nu de vraag: hoe kom ik er achter wat hier voor zorgt? heb echt geen idee hoe ik dit aan moet pakken 8)7
pc is jaartje oud

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Virus- en malwarescans. Zat tutorials op het web. En anders gewoon herinstallatie. Je hebt nu nog helemaal niets zelf geprobeerd, begin eens met de FAQs hier :)

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
Ik zou ook voor een herinstallatie gaan. Kan een probleem met een driver zijn of een virus zoals gambieter zegt. Hoe dan ook, een herinstallatie is wat mij betreft je beste optie

Desktop | Server | Laptop

• Wabs
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 22:07:
Virus- en malwarescans. Zat tutorials op het web. En anders gewoon herinstallatie. Je hebt nu nog helemaal niets zelf geprobeerd, begin eens met de FAQs hier :)
ik heb genoeg zelf geprobeerd maar heb echt geen idee hoe je zo iets achterhaalt.... dus dat was een beetje voorbarig van je, toch fijn dat je reageert en tips geeft. thanks. ik zal ff malware scan doen nu

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Wabs schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 22:55:
ik heb genoeg zelf geprobeerd maar heb echt geen idee hoe je zo iets achterhaalt.... dus dat was een beetje voorbarig van je
Nee, niet van mij. Je geeft zelf namelijk geen enkele informatie, noch over de PC, noch over wat je gedaan hebt.
, toch fijn dat je reageert en tips geeft. thanks. ik zal ff malware scan doen nu
Wat doet een live CD? Wat gebeurt er als je bepaalde hardware uitplugt? Boot logging? Event viewer?

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Wabs
  • Niet online
kan toch niet zomaar driver / hardware zijn als de pc het maanden goed doet en ineens dit heeft? virus / malware wordt nu gescand.

wat bedoel je met live CD ? en kan je een eventlog laten maken van het windows boot gebeuren dan? *(ook nadat windows gestart is en wat er dan geladen wordt?)

het is een core 2 duo e8400 pc
2gb ram
win xp sp3
ati radeon 3600 series videokaart
500gb hdd

wel vreemd is dat ik in computermanagement geen hdd's zie staan bij disk management. ook in device list zie ik de hdd niet terug. of is dit normaal in safe mode?

update 1: mallwarebytes vond 4 problemen, allemaal opgelost maar probleem is er nog, nu is symantec antivirus een volle scan aan het doen.

[Voor 11% gewijzigd door Wabs op 02-10-2010 23:25]

• Wabs
  • Niet online
virus scan leverde ook niets op. nu slapen, morgen windows maar reinstallen ofzo :(

• DeTeraarist
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 10:54

DeTeraarist

#Boots2Asses

Krijg je niet stiekem een BSOD?
Kijk even of automatisch herstarten bij een BSOD niet aan staat.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• SirYoshi
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 15-07-2014
veilige modus anyone?
hij geeft aan dat die dan stabiel is, dus systeemherstel naar de dag dat die het nog deed.
makkelijkste voor hem heh.

anders even drivertjes van videokaart deinstalleren, en BSOD's activeren, en niet automatisch rebooten.

In safe mode:
Deze computer -> Eigenschappen -> Geavenceerd -> Nog iets, google maar.... weet nie uit me hoofd.

Daarna even je geluids drivers eraf...

Heb je toevalig SP3 geinstalleerd en een AMD processor?

[Voor 91% gewijzigd door SirYoshi op 03-10-2010 01:10]

• Wabs
  • Niet online
nope, is een intel core 2 duo e8400

geen bsod en automatisch reboot staat bij bsod niet aan.

drivers kan ik zo idd wel even proberen al vind ik het vreemd omdat de pc het wel prima deed en de drivers niet geupdate zijn. Maargoed, verse drivers kan nooit kwaad.

bedankt voor de tips, ik hou jullie op de hoogte.

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
Je weet heel zeker dat er geen drivers geupdate zijn? Die kunnen ook via Windows Update komen he, dan heb je het zelf wellicht niet eens in de gaten gehad ;)

Desktop | Server | Laptop

• Proxx
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 30-07 09:49
C:\windows\minidump\*.dmp bestanden in pakken en uploaden. of je moet zelf aan het debuggen gaan.

als je zelf aan het debuggen gaat !analyse en dan bij module kijken daar staat meestal iets.sys die moet je google'en en dan kom je er vaak wel uit.

[Voor 53% gewijzigd door Proxx op 04-10-2010 09:56]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• Soundstorm2010
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 30-08 14:25
@ wabs

1, Maak eerst eens je Tijdelijke Internet Bestanden leeg (cookies enzo)

2, Kijk of je enige software die je voor het laatst hebt geinstalleerd, te Deinstalleren (alle software wat niet belangrijk is zoals, msn, toolbars, enzo)(drivers hoef je niet weg te halen)

3. Zoals mensen aangeven, kijk ook ff in de Windows Update geschiedenis (ook al moet dit weinig uit maken, maar kan eventueel een foute update bij zitten wat niet helemaal werkt)

4. HDD probleem kun je nakijken of eventueel ff een andere HDD erbij te pluggen, kijken of XP die HDD wel ziet.

Meestal moet dit goed werken, maar wel vreemd dat tie jou HDD niet ziet... Doe deze stappen eens, of anders idd zoals Proxx zegt, ff die dmp bestanden ff inpakken en ff uploaden, kunnen we ff meekijken samen met jou ;)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee