Ik heb een probleem met mijn huidige systeem mbt het geheugen.
Vanochtend heb ik een nieuw syteem in elkaar gezet met daarin 4 Gb geheugen.
De volgende onderdelen zitten oa erin;
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
Asrock 870 EXTREME3
Wanneer ik de 2 reepjes van elk 2 Gb erin zet in Dual Channel mode start de pc niet op. Het beeldscherm krijgt geen signaal, maar de pc is wel aan en de fans draaien er lustig op los.
Maar als ik de 2 reepjes in A1 en A2 plaats is er niets aan de hand en loopt het als een zonnetje.
Nu wordt er in de QVL van dit moederbord geen melding gemaakt van dit 4 Gb geheugenpakket , maar wel van de 2 Gb reepjes, namelijk Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2, alleen niet in de dualchannel kit zoals ik deze heb aangeschaft.
Is het dan echt zo dat deze kit niet wordt ondersteund? Of is het bankje kapot?
In de bios staat gewoon 4096 mb intern geheugen.
En merk ik verschil met games en applicaties nu er geen dualchannel gedraaid kan worden?
Vanochtend heb ik een nieuw syteem in elkaar gezet met daarin 4 Gb geheugen.
De volgende onderdelen zitten oa erin;
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
Asrock 870 EXTREME3
Wanneer ik de 2 reepjes van elk 2 Gb erin zet in Dual Channel mode start de pc niet op. Het beeldscherm krijgt geen signaal, maar de pc is wel aan en de fans draaien er lustig op los.
Maar als ik de 2 reepjes in A1 en A2 plaats is er niets aan de hand en loopt het als een zonnetje.
Nu wordt er in de QVL van dit moederbord geen melding gemaakt van dit 4 Gb geheugenpakket , maar wel van de 2 Gb reepjes, namelijk Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2, alleen niet in de dualchannel kit zoals ik deze heb aangeschaft.
Is het dan echt zo dat deze kit niet wordt ondersteund? Of is het bankje kapot?
In de bios staat gewoon 4096 mb intern geheugen.
En merk ik verschil met games en applicaties nu er geen dualchannel gedraaid kan worden?