Toon posts:

HTPC: processor of graka de bottleneck?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Mopperman
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22-09 11:20
Ben bezig me kliekjes op te maken en probeer er een HTPC uit te toveren.
Nu zijn de kliekjes niet erg spectaclulair...

heb een asus bordje met een sempron 3000+ gevonden (S754) en hierin nog een AGP kaartje gestoken (FX5700). PC doet t, en kan ook wel 720p afsprelen, maar dit doet het systeem op 100% cpu load.

Nu las ik dat de nieuwe videokaarten een hoop op zich nemen qua decoding van HD beelden.

Is in dit geval mijn graka of de sempron de bottleneck.
Ik kan voor 26 euro nog een AMD Athlon 64 3200+ S754 overnemen, maar ik kan natuurlijk ook kijken naar een ander AGP kaartje... bijv. VGA Asus ATI AH3450 (Met hdmi aansluiting)... of een VGA Sapphire Radeon HD3650 met in de product omschrijving: "Hardwarematige 1080p playback van Blu-ray™ en HD DVDs"

Toch denk ik dat de sempron ook nog een doel speelt, of sla ik de plank er helemaal naast, zolang er maar een goeie graka in zit?

Iemand die me het verlossende woord kan geven? Er is namelijk bagger weinig over de sempron te vinden met 1080p

[Voor 14% gewijzigd door Mopperman op 02-10-2010 20:20]

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

• JHdD
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 22:48
Het enige wat je nodig hebt is een HD3450 en dan kan je 1080p filmpjes soepel afspelen (met bv Mediaplayer Classic HC) en zelfs flash hardware acceleratie op bv youtube werkt met driver versie 9.11.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je nodig hebt is een videokaart met hardwareacceleratie. Die FX5700 zal dat in elk geval niet hebben, waardoor je CPU alles voor z'n kiezen krijgt, en dat is teveel voor het beestje.
Heb je een GPU die ondersteuning biedt voor videoacceleratie dan kun je dat prima op die Sempron draaien. Ik heb zelf een Celeron 723 (1.2GHz singlecore) in m'n notebook zitten, maar 1080P afspelen gaat prima als ik de videoacceleratie gebruik van de Intel 4500MHD die erin zit. CPUusage ligt dan op +-35% bij zware scenes.

Omdat je met AGP zit is je keuze natuurlijk wat beperkt, maar iets als http://twk.rs/pZdc biedt in elk geval hardwaresupport (ik weet dat de 4000 serie van Ati het heeft, geen idee of de 3000 serie het ook al kon).

30" monitor te koop

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 11:01
Met een 3200+ ga je het op de cpu ook niet trekken, de graka is idd de bottleneck. Als je van plan bent om 'm vaak aan te hebben staan, denk dan ook aan een nieuwe cpu+mobo met onboard video. Jouw setup (oude AMD, losse graka) is niet erg zuinig nl, en dat scheelt op jaarbasis ook al snel n paar tientjes.

specs

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee