Strato dedicated server: willekeurige timeouts.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 16:59
Een vriend van me heeft zojuist een dedicated server opgeleverd gekregen bij Strato. Er draait OpenSUSE x64 op en heeft Plesk e.d. voorgeinstalleerd.

Nu is het probleem dat geserveerde websites willekeurige timeouts geven bij GET requests naar CSS en Javascript bestanden.

Firebug geeft aan dat elke keer dat ik een '304 Not Modified' terug krijg, de request 10 seconden duurt (lijkt me een time-out). Als hij hem volledig weet op te halen (200 OK), dan loopt het gewoon vlotjes.

MaxClients en threads per client in de apache config staan hoog genoeg om geen probleem te moeten vormen. Ik heb geen flauw idee waar ik dit moet zoeken.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 14:38

Cybje

First Post!

Kan het niet zijn dat hij op een ander bestand blijft hangen, bijv. een script die er wat langer over doet? Als je wel een 304 terugkrijgt, kan dat niet komen door een timeout eigenlijk. Dan zou de verbinding moeten zijn verbroken zonder dat je iets terugkrijgt.

Heb je eventueel de gehele Firebug output?

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Cybje schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 18:19:
Kan het niet zijn dat hij op een ander bestand blijft hangen, bijv. een script die er wat langer over doet? Als je wel een 304 terugkrijgt, kan dat niet komen door een timeout eigenlijk. Dan zou de verbinding moeten zijn verbroken zonder dat je iets terugkrijgt.
Ik ben niet blind :) Elke keer dat ik een 304 terugkrijg duurt de request rond de 10 seconden (9-11). Op willekeurige requests (dus nee, niet altijd hetzelfde bestand).

Response header van de 304 komt ook wel daadwerkelijk terug, dus het is niet firebug die er een 304 van maakt omdat ie tegen een timeout aanloopt:
HTTP/1.1 304 Not Modified
Date: Sun, 03 Oct 2010 18:19:04 GMT
Server: Apache/2.2.10 (Linux/SUSE)
Connection: Keep-Alive
Keep-Alive: timeout=15, max=100
Etag: "938bde-546-490f003413b00"
Het slaat helemaal nergens op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01:40
Toen ik nog iets met strato deed (een aantal vps'en) had ik ook wel eens last van dergelijke problemen. Dit lag gewoon aan de firewall van strato die 't niet leuk vindt als je teveel verbindingen in een te korte tijd opent. Of dat hier 't geval is weet ik niet, maar wellicht is het iets om rekening mee te houden ;)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/iAw9L.png

Eerste request is gewoon de pagina zelf. Het gaat voornamelijk fout met text.js en style.css, maar af en toe ook een plaatje en soms gaat het gewoon goed.

12 seconden op 'waiting'... meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 14:38

Cybje

First Post!

Wel raar dan. Wat is die eerste GET voor file? Want die duurt ook al 8 sec.

Je kunt in elk geval voor de zekerheid eens proberen de firewall op openSUSE volledig uit te schakelen. Kijken of dat helpt.

Maar erg vaag probleem ja :) Oh nee, uitdaging heet dat...

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Cybje schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 07:55:
Wel raar dan. Wat is die eerste GET voor file? Want die duurt ook al 8 sec.

Je kunt in elk geval voor de zekerheid eens proberen de firewall op openSUSE volledig uit te schakelen. Kijken of dat helpt.

Maar erg vaag probleem ja :) Oh nee, uitdaging heet dat...
Nouja... Yast-firewall uitgegooid en nog steeds dit probleem.. hmmpf
Pagina: 1