Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jediah
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 21:44

jediah

Wat vind je er nou zelf van?

Topicstarter
Beste tweakers,

Sinds gisteravond na het rebooten van mijn lanbox bleek er geen netwerkverbinding te zijn, ik zocht het meteen al bij mijn router omdat die wel vaker kuren heeft, maar helaas dat mocht niet baten.

Ik heb al geprobeerd om de drivers te installeren (want die blijken dus weg te zijn, sterker nog het hele apparaat lijkt niet meer te bestaan) ook dat bracht geen enkel resultaat met zich mee.

Ik heb net ubuntu 10.4LTS geinstalleerd, ook deze vind geen drivers en het handmatig installeren heeft ook geen resultaat opgeleverd.

Ook heb ik de bios geflashed naar de nieuwste versie (liep 1 achter) ook dat heeft niets geholpen (ook daarna alle mogelijke driver geprobeerd)

Heeft iemand hier een idee wat er aan de hand kan zijn, en wat ik er aan kan doen? Ben ik iets vergeten of heb ik iets fout gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat het ding wel aan in de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jediah

jediah

Topicstarter
Ja, zover ik kan zien wel. Ik kan enkel een optie om ''recognize atheros LAN cable'' aanzetten, en nog iets met lan rom o.i.d. en boot from lan. Tevens branden de lampjes van de RJ45 poort niet (oranje is 100mb groen is 1000mb)

edit: "recognize atheros LAN cable" staat op enabled

[ Voor 11% gewijzigd door jediah op 02-10-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De lancable detectie is niet zo boeiend.
Wat staat er onder de 'onboard devices configuration' bij 'Onboard PCIE Gbe LAN'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jediah

jediah

Topicstarter
Daar staat "Onboard PCIE Gbe LAN" gewoon op enabled, zoals je hier ziet:

Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/863/img0862s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je zou nog even kunnen proberen alle andere hardware eruit te trekken en onboard spul uit te zetten. IRQconflicten zouden iets van het verleden moeten zijn, maar je weet maar nooit of er iets dwarszit. Mocht je dan nog steeds gezeur hebben en onder meerdere OSen geen netwerkadapter vinden dan denk ik dat 't geval gewoon stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jediah

jediah

Topicstarter
Dat heb ik bij voorbedachte rade al gedaan, het helpt allemaal niets.. Het bord is "nieuw" van rma gekomen, nog geen 2maand terug, dat het nu al defect is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jediah

jediah

Topicstarter
Als niemand hier meer een toevoeging aan heeft, mag er wat mij betreft een slotje op.
Pagina: 1