Probleem met powerline adapter?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCowHeyNow
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-08 16:12
Hoi allemaal, dit is m'n eerste post hier. Ik heb wat problemen met m'n powerline adapter, hij werkt gewoon maar hij geeft een veel te lage snelheid en ping door. Ik heb een 20 Mbps connectie van UPC en de adapter geeft vreemd genoeg maar 5 Mbps door. In de kelder hangt een Netgear WNR2000 waar de adapter op aangesloten is en boven op zolder is hij aangesloten op een stopcontact waar een netwerkkabel naar een Linksys WRT54GC loopt. Het ligt niet aan de router want als ik de adapter direct aansluit op m'n laptop krijg ik ook maar 5 Mbps. :S Heeft iemand een idee...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Misschien handig om eens te vermelden over welke powerline adapters dat we het nu hebben? Heb je enige vorm van beveiliging ingesteld? Je bent zeker dat je op je eigen netwerk zit? Ze zitten op dezelfde stroomgroep?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De snelheid die je kunt halen over een powerlineadapter is flink onderhevig aan interferentie op je stroomnet. Op het moment dat er interferentie is dan valt de snelheid gelijk flink naar beneden, om de verbinding stabiel te houden. De kans bestaat dus dat je gewoon niet meer kan halen.
Het wil nog wel eens helpen om het ding naar een andere groep te plaatsen, of waar mogelijk binnen dezelfde stroomgroep te blijven. Dan kun je in elk geval testen of je een betere situatie kan creeëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCowHeyNow
Petervanakelyen schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 18:15:
Misschien handig om eens te vermelden over welke powerline adapters dat we het nu hebben? Heb je enige vorm van beveiliging ingesteld? Je bent zeker dat je op je eigen netwerk zit? Ze zitten op dezelfde stroomgroep?
Ik heb ze aangeschaft bij een lokale computerwinkel, er stond geen merknaam op wat best vreemd was. Er staat een WPA2 wachtwoord op beide routers en ze zitten op dezelfde stroomgroep.

[ Voor 4% gewijzigd door HolyCowHeyNow op 02-10-2010 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCowHeyNow
Terw_Dan schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 18:25:
De snelheid die je kunt halen over een powerlineadapter is flink onderhevig aan interferentie op je stroomnet. Op het moment dat er interferentie is dan valt de snelheid gelijk flink naar beneden, om de verbinding stabiel te houden. De kans bestaat dus dat je gewoon niet meer kan halen.
Het wil nog wel eens helpen om het ding naar een andere groep te plaatsen, of waar mogelijk binnen dezelfde stroomgroep te blijven. Dan kun je in elk geval testen of je een betere situatie kan creeëren.
Oké, dat ga ik dan even proberen, als dat niet lukt haal ik gewoon de bekabeling naar boven of ik koop nieuwe adapters. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
De vraag was niet of de routers beveiligd waren, maar de access points :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCowHeyNow
Petervanakelyen schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 18:57:
De vraag was niet of de routers beveiligd waren, maar de access points :+
Oh okay, die zijn niet beveiligd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCowHeyNow
Ik heb net op verschillende stopcontacten uitgetest welke snelheid ik kreeg en dat verschilde per stopcontact, de snelheid ging van 4 Mbps tot 11 Mbps, op het draadloze netwerk kreeg ik 27 Mbps. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Sandw!ch schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 19:08:
[...]
Oh okay, die zijn niet beveiligd. :P
Ik ben niet goed wakker... ik bedoelde in plaats van "access points" uiteraard powerlines 8)7
Maar grote kans dat die ook niet beveiligd zijn.
Sandw!ch schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 19:28:
Ik heb net op verschillende stopcontacten uitgetest welke snelheid ik kreeg en dat verschilde per stopcontact, de snelheid ging van 4 Mbps tot 11 Mbps, op het draadloze netwerk kreeg ik 27 Mbps. :S
Al gewoon op een stekkerblok gestoken en gekeken wat je haalt? Sowieso vind ik een no-name setje al wat verdacht, je weet niet wat voor hardware er gebruikt wordt en ook niet wat je daarvan normaal kan verwachten en of het dus aan de omstandigheden ligt of niet. Probeer ze in te ruilen voor ander setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCowHeyNow
Petervanakelyen schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 19:35:
[...]

Ik ben niet goed wakker... ik bedoelde in plaats van "access points" uiteraard powerlines 8)7
Maar grote kans dat die ook niet beveiligd zijn.

[...]

Al gewoon op een stekkerblok gestoken en gekeken wat je haalt? Sowieso vind ik een no-name setje al wat verdacht, je weet niet wat voor hardware er gebruikt wordt en ook niet wat je daarvan normaal kan verwachten en of het dus aan de omstandigheden ligt of niet. Probeer ze in te ruilen voor ander setje.
Dacht al, de routers zijn beveiligd met WPA2 en de powerlines zijn niet beveiligd, ik typ in het volgende bericht wel even wat er op de achterkant staat van de adapter.

[ Voor 5% gewijzigd door HolyCowHeyNow op 02-10-2010 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCowHeyNow
Dit is de info die op de adapter staat, ik haal al die veiligheidswaarschuwingen er af.

I-72459 (Even gegoogle'd en ik kan niks er over vinden? :S)
Serial: /
MAC Addr: /
Device ID: /
IIC Code: /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Inderdaad compleet niets over te vinden op Google. Misschien dat je even de eerste 3 cijfers van het mac-adress kan zoeken op Google en zo iets over het merk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCowHeyNow
Petervanakelyen schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 19:45:
Inderdaad compleet niets over te vinden op Google. Misschien dat je even de eerste 3 cijfers van het mac-adress kan zoeken op Google en zo iets over het merk vindt.
Kan niks vinden over het Mac-Adress. Jammer genoeg is die winkel net weggegaan hier (Sansa) dus ik probeer het even via hun website te vragen.
Pagina: 1