Toon posts:

[TomTom] Melding beperkte kaartinformatie bij nieuwe kaart

Pagina: 1
Acties:

• chronoz
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-09 06:07
Vorige maand heb ik de nieuwe TomTom kaart voor mijn vader geïnstalleerd. Sinds de installatie van de nieuwe kaart geeft deze echter een melding dat er kaartinformatie ontbreekt. Toen we de oude kaarten van West- en Midden Europa en Turkije gebruikten, was er nooit een probleem of een dergelijke melding.

In de eerste plaats vroeg ik me ook af of de kaart Europa wel hetzelfde is als Midden- en Centraal-Europa, omdat ze andere namen hebben ondanks exact dezelfde specificaties. Dit blijkt wel het geval te zijn. Vanaf versie 855 is ook Turkije inbegrepen in de kaart en hoef je niet bij de grens van kaart te wisselen.

TomTom versie: 920
Navigatiesoftware: 9.026

Oude kaart:
West- en Midden Europa (845.2645)
Turkije (845.?)

Nieuwe kaart:
Europa (855.2885)

Mijn vader zegt ook dat soms het maken van de kaart helemaal niet goed gaat. Hij voelt zich niet prettig bij deze kaart, vanwege de foutmelding die er steeds wordt gegeven. Hij wil graag uit kunnen gaan van een betrouwbare kaart, als we komende zomer weer met de auto naar Turkije gaan.

Hoe moeten we omgaan met deze foutmeldingen? En waarom waren deze foutmeldingen er bij de oude kaart niet?

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Wat heeft TomTom support je gemeld toen je hen deze vraag voor hebt gelegd?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• MSalters
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14-09 11:08
Complete, betrouwbare kaarten zijn helaas iewat optimistisch in zuid-oost Europa. De economische crisis heeft daar wat meer gevolgen dan hier. Nieuwbouw van wegen, maar ook onderhoud en herstel van bestaande wegen staat onder druk. Tankstations? Die kunnen zo maar gesloten zijn.

Natuurlijk zijn de gevolgen het grootst voor de kleinere wegen. Complete snelwegen verdwijnen niet zo gauw, en de tankstations daar zijn meestal ook rendabeler. Als je dus vanuit Nederland naar Turkije rijdt, dan zijn de onnauwkeurigheden vermoedelijk alleen het laatste stukje in Turkije een echt probleem. Als je vader vaker naar Turkije rijdt, dan vermoed ik dat hij wel bekend zal zijn met dat laatste stukje of anders zijn familie kan vragen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee