Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Vorige maand heb ik de nieuwe TomTom kaart voor mijn vader geïnstalleerd. Sinds de installatie van de nieuwe kaart geeft deze echter een melding dat er kaartinformatie ontbreekt. Toen we de oude kaarten van West- en Midden Europa en Turkije gebruikten, was er nooit een probleem of een dergelijke melding.

In de eerste plaats vroeg ik me ook af of de kaart Europa wel hetzelfde is als Midden- en Centraal-Europa, omdat ze andere namen hebben ondanks exact dezelfde specificaties. Dit blijkt wel het geval te zijn. Vanaf versie 855 is ook Turkije inbegrepen in de kaart en hoef je niet bij de grens van kaart te wisselen.

TomTom versie: 920
Navigatiesoftware: 9.026

Oude kaart:
West- en Midden Europa (845.2645)
Turkije (845.?)

Nieuwe kaart:
Europa (855.2885)

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/ng3aqf.jpg

Mijn vader zegt ook dat soms het maken van de kaart helemaal niet goed gaat. Hij voelt zich niet prettig bij deze kaart, vanwege de foutmelding die er steeds wordt gegeven. Hij wil graag uit kunnen gaan van een betrouwbare kaart, als we komende zomer weer met de auto naar Turkije gaan.

Hoe moeten we omgaan met deze foutmeldingen? En waarom waren deze foutmeldingen er bij de oude kaart niet?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat heeft TomTom support je gemeld toen je hen deze vraag voor hebt gelegd?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Complete, betrouwbare kaarten zijn helaas iewat optimistisch in zuid-oost Europa. De economische crisis heeft daar wat meer gevolgen dan hier. Nieuwbouw van wegen, maar ook onderhoud en herstel van bestaande wegen staat onder druk. Tankstations? Die kunnen zo maar gesloten zijn.

Natuurlijk zijn de gevolgen het grootst voor de kleinere wegen. Complete snelwegen verdwijnen niet zo gauw, en de tankstations daar zijn meestal ook rendabeler. Als je dus vanuit Nederland naar Turkije rijdt, dan zijn de onnauwkeurigheden vermoedelijk alleen het laatste stukje in Turkije een echt probleem. Als je vader vaker naar Turkije rijdt, dan vermoed ik dat hij wel bekend zal zijn met dat laatste stukje of anders zijn familie kan vragen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein