Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim301292
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-07-2024
Beste mensen,

Binnenkort doe ik mee aan een toernooi in de buurt. Hiervoor wilde ik shirtjes zelf bedrukken. Nu heb ik bij de Bruna een pak speciale papiervellen gekocht, waarop je dan je logo o.i.d. kan uitprinten en daarna op het desbetreffende shirt kan strijken.

In de handleiding stonden twee printertypes waarmee dit absoluut niet gedaan kon worden. Dat waren HP Deskjets, dus ik zat goed dacht ik zo. En dat was ook zo. De eerste print ging vlekkeloos. Maar de tweede, en je raad het al, zat vast. Gelijk sprong het statuslampje op rood met de volgende error op het display: 'Error #U1-2112 Turn off then on'. De bijgegeven oplossing helpt niet.

Nu kon ik het papier zien, dat zat inderdaad harstikke fout en opgekropt. Toen heb ik de animatie bekeken die de handleiding biedt voor als het papier vast zit. Ik heb alles stap voor stap uitgevoerd, maar het blaadje springt er niet uit zoals de animatie belooft. Het blaadje scheurde zelfs en nu kan ik het helemaal niet meer zien. Ik kan alles openmaken in de printer, behalve datgene waar het papier nu zit.

En ja, het papier is ietwat dikker dan normaal papier, maar zoals ik al zei, stond onze Samsung niet in het rijtje van: niet gebruiken.

Weet iemand misschien een oplossing, want ik heb echt totaal geen zin om na 2 uur in de rij gestaan te hebben bij de mediamarkt, van het kastje naar de muur gestuurd te worden 'omdat het geen normaal papier is'

Dus aub, help me _/-\o_

Tim

[ Voor 5% gewijzigd door tim301292 op 02-10-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-05 17:42
Als ik het goed heb is de clx-3185 een laser printer.

Het "papier" strijk je met warmte op je shirts.
De laserprinter werkt met een zeer warme rol (de fuser) om de toner op het papier vast te maken.
Ik vermoed dan ook dat je het speciale papier vastgesmolten zit op je fuser.
Hij is waarschijnlijk dan ook kapot....
Ik kan je ook bijna 100% garanderen dat dit niet onder de garantie valt.

[ Voor 10% gewijzigd door jorritv op 02-10-2010 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim301292
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-07-2024
Dat klopt helaas allemaal vrees ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-06 18:56
tim301292 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 01:01:
Dat klopt helaas allemaal vrees ik
Je kent de uitspraak, 'bezint eer gij begint'? Ik denk zelfs dat het op de verpakking van die vellen staat; alleen geschikt voor inkjetprinters... je gaf aan zelfs de verpakking te hebben gelezen?

Maar goed, die printer is bijna zo goed als zeker rijp voor het afval. Die vellen smelten door warmte en die rommel heeft nu absoluut het complete binnenwerk vervuilt van de printer. Al krijg je het velletje eruit, grote kans dat je prints (voorlopig) niet meer de oude zijn vanwege de vieze rommel in de printer. Ik ben niet bekend met die Samsung printers, maar bij de meeste laserprinters is er altijd wel een manier waardoor je de fuser e.d. redelijk makkelijk zou moeten kunnen demonteren. Misschien ken je iemand die er handig mee is, dan valt er misschien nog wat te redden als de fuser schoongemaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Als de eerste print er doorheen gekomen is, zegt iets in mij dat de schade van de tweede misschien met wat moeite nog wel te repareren valt. Het is absoluut geen garantie, maar wellicht de moeite waard voordat je het ding bij het schroot zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:37
waar zit het papier vast ?
vlak voor het "blok" (fuser) waar het papier er uit hoort te komen

Als hij namelijk om de rol van de fuser zit kan je het wel vergeten, dan wordt het een nieuwe fuser.

als het papier nog niet door de fuser is gegaan en ervoor is opgekruld maak je nog een kans meestal zit er aan de achterkant een klep om het papier weg te kunnen halen. zoniet dan moet de printer een beetje uit elkaar, de kap moet er dan af denk ik.

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Pagina: 1