Autoshutdown computerpark

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chamalla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-11-2022
Beste tweakers,

ik zoek een mogelijkheid hoe ik een computerpark van 100+ computers zou kunnen afsluiten om een bepaald uur elke dag. het programma zou ook moeten gezet worden als system32 toepassing zodat niemand het programma kan afzetten.

ik zat wat te googlen toen ik dit vond

"at 18:00 /every:M,T,W,Th,F shutdown /l /r /y /c"

maar. dit word in CMD toegepast. ik snap niet hoe het dan zou moeten werken. sinds het computerpark is aangesloten aan een server. (win 7 enterprise).

graag meer uitleg en hulp?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07 19:43
jusefd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 15:56:
Beste tweakers,

ik zoek een mogelijkheid hoe ik een computerpark van 100+ computers zou kunnen afsluiten om een bepaald uur elke dag. het programma zou ook moeten gezet worden als system32 toepassing zodat niemand het programma kan afzetten.

ik zat wat te googlen toen ik dit vond

"at 18:00 /every:M,T,W,Th,F shutdown /l /r /y /c"

maar. dit word in CMD toegepast. ik snap niet hoe het dan zou moeten werken. sinds het computerpark is aangesloten aan een server. (win 7 enterprise).

graag meer uitleg en hulp?

alvast bedankt
Als het om clients gaat dan zou je hier naar kunnen kijken. Een soort van scheduled task deployen met een GPO

Als je dit met servers wil gaan doen dan zou ik het je af willen raden. Servers zijn soms net hele oude mensen, als ze gaan slapen heb je een groot risico dat ze niet meer wakker worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-07 00:07

mace

Sapere Aude

Hmm ik krijg het idee dat als je zo'n simpel probleem niet uit jezelf kunt oplossen dat je dan niks te zoeken hebt bij een computerpark van 100 machines, maar goed.

Kijk ook eens naar PsExec
Die kan op afstand dingen uitvoeren (zoals shutdown.exe) en die draait onder system (mits je de handleiding even goed lees ;) ) en kan je dus niet zomaar stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Volgens mij bestaat er naast wake on lan ook zoiets als sleep on lan ik kan er alleen niets over vinden

Wikipedia: Wake-on-LAN

Misschien kun je gewoon iets doen met de task scheduler ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chamalla
ok. want ik doe mijn eindwerk op school over Energiezuinigheid :p en wat blijkt is dat de computers op school niet automatisch afsluiten 's avonds ,

alvast bedankt mensen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chamalla
als je op de lokale computer aanmeld als admin. en je past iets aan aan de task scheduler. werkt die scheduler dan ook als de PC afgemeld of bij een andere gebruiker is aangemeld?
Pagina: 1