Toon posts:

Gaat HD5850 x2 met custom koeler wel passen?

Pagina: 1
Acties:

• TRitsma
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 09-07 22:26
Ik heb mijn nieuwe PC samengesteld in de pricewatch.

ik heb staan:
Mobo Asus P6X58D-E
Videokaart Asus EAH5850/G/2DIS/1GD5 (in crossfire opstelling)
Koeler Scythe Musashi VGA Cooler

In de review van de koeler staat dat de hoogte net iets meer dan 2 slots wordt. In deze review is echter gebruik gemaakt van een andere kaart, namelijk de 4870. Ik weet alleen niet hoe de hoogte in slots vergelijkbaar is met de ruimte tussen mijn PCI-e aansluitingen.

Ik heb nog niet eerder een koeler op m'n videokaart gezet en heb nog nooit met Crossfire mogen spelen. Kan iemand mij zeggen of dit gaat passen?

• Lourini
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 14:44
Als ik het goed zie heeft je mobo 3x pci-e 16x sloten...

Zou je bijvoorbeeld slot 1 en 3 kunnen gebruiken lijkt mij?
Zit genoeg ruimte tussen slot 1 en 3 om die koeler kwijt te kunnen

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

• TRitsma
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 09-07 22:26
Ik heb ook al naar de handleiding voor het mobo gezocht (niet uitgebreid) en kon deze zo snel niet vinden.
in de specs lees ik het volgende

3 x PCIe 2.0 x16 (at x16/x8/x8 or x16/x16/x1 mode)

x16/x16/x1 zou dan bij mij de situatie zijn, Ik weet niet zeker of die kleurcodering niet voor de lol is gemaakt. die twee blauwe pci-e sloten en één witte.

EDIT: heb inmiddels de handleiding te pakken gekregen en zie daar staan dat de onderste (witte) PCE-e slot op max x8 opereert.

[Voor 15% gewijzigd door TRitsma op 02-10-2010 16:10]

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 16:33
Dan gaat het niet passen als je slot 1 en 2 gebruikt.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee