Toon posts:

Draadloze router met VPN mogelijkheid

Pagina: 1
Acties:

• Yzord
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 10:15
Momenteel zit ik bij Telfort en heb ik via hun internet en telefonie. Een Zyxel apparaat regelt het internet en telefonie. Aan dit apparaat zit een draadloze router die de rest van mijn huis van internet voorziet.

We werken veel met VPN voor ons werk. Zelfs teveel. Omdat ik moe wordt van het opzetten van een VPN verbinding (of misschien ben ik wel lui :)), ben ik op zoek naar een draadloze router die deze verbinding zelf opzet in de router zelf, zodat we meteen op het VPN netwerk zitten. En dan moet er ook nog de mogelijkheid zijn om 2 vpn verbindingen op te zetten.

Bestaat er een router die mijn Zyxel en mijn draadloze router over kan nemen? Of moet ik de Zyxel houden (ivm voip) en een draadloze router met vpn mogelijkheid aanschaffen? Bestaat er uberhaubt wel een router waarin je een vpn kan configureren en dat deze automatisch verbinding maakt zodra er internet is?

• xelnaha
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 01:20
ga eens kijken naar cisco 877w, prima apparaat met ook nog onboard hardware acceleration voor VPN (ipsec)

• Yzord
Hmm, dat ziet er goed uit ja..kan ik in de adminpanel van dit apparaat mijn vpn gegevens invullen om zo te connecten met het bedrijf zijn vpn? Want dan ben ik in een keer klaar volgens mij :)

• BHQ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22-09 09:47
En het is meteen een apparaat waar je de hoofdprijs voor dokt.

Als je telefonie door je modem haalt zou je hem idd. in router mode moeten laten, maar mag je internet traffic ook door je VPN of is het enkel zodat je ook servers e.d. kan benaderen? Normaal gesproken krijg je dan een extra netwerkkaartje (virtueel) met een IP in een subnet van het bedrijf (en dat subnet is weer gerouterd aan bijv. het lokale LAN daar). Correct me if i'm wrong, maar volgens mij gaat een losse router überhaupt niet werken dan. Of je moet iets van een losse netwerkkaart hebben, dan kan je wel een dedicated apparaat neerzetten die vervolgens de VPN bridged aan een losse netwerkkaart.

• Kompaan
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 30-04 22:44
De Zyxel kan zelf ook VPN, maar of dat samenwerkt met de VPN voor je werk...

• Yzord
Ow is dat zo dat de Zyxel dat ook kan? Waar moet ik dan op letten? Want ik zag idd een VPN tab staan, maar het zijn andere waardes dan die ik moet invullen bij mijn windows client.

Enige wat ik weet is dat ik mijn client moet configureren als PPTP met een FQDN en loginnaam en wachtwoord. Kan dat in deze configuratie?

• Yzord
Jarpse schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 18:54:
En het is meteen een apparaat waar je de hoofdprijs voor dokt.

Als je telefonie door je modem haalt zou je hem idd. in router mode moeten laten, maar mag je internet traffic ook door je VPN of is het enkel zodat je ook servers e.d. kan benaderen? Normaal gesproken krijg je dan een extra netwerkkaartje (virtueel) met een IP in een subnet van het bedrijf (en dat subnet is weer gerouterd aan bijv. het lokale LAN daar). Correct me if i'm wrong, maar volgens mij gaat een losse router überhaupt niet werken dan. Of je moet iets van een losse netwerkkaart hebben, dan kan je wel een dedicated apparaat neerzetten die vervolgens de VPN bridged aan een losse netwerkkaart.
Al het verkeer mag door de VPN verbinding. Incl. surfen

• Glashelder
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Is wel een lastige dit hoor.

Sowieso gaat het lastig worden om een goedkope router te vinden die zelf een PPTP tunnel kan opbouwen. Dan zit je ook nog eens met het probleem dat die router NAT moet gaan toepassen op die (virtuele) interface, omdat de VPN verbinding die je dan hebt opgebouwd geen tunnel is.

Ook jouw Zyxel doet volgens mij alleen aan ipsec tunnels (tussen 2 eindpunten).

Ik zou het uit mijn hoofd zetten. Enige kans die je denk ik maakt is klooien met een Windows server met RRAS.

[Voor 24% gewijzigd door Glashelder op 02-10-2010 19:43]

PV 3015wp op oost, 2680 wp op west. pvoutput

• Yzord
En met DD-WRT (http://www.dd-wrt.com/wik.../Static_PPTP_VPN_Client)? En de router hoeft niet goedkoop te zijn :)

[Voor 34% gewijzigd door Yzord op 02-10-2010 19:55]

• Kompaan
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 30-04 22:44
PPTP gaat op de Zyxel idd niet lukken. Lijkt erop dat DD-WRT dat wel wil doen voor je (zelf geen ervaring daarmee). De instellingen op de pagina waar je naar linkt, lijken overeen te komen met de instellingen die je in je VPN client moet stoppen.

Maar ik lees nu ook dat je twee PPTP verbindingen nodig hebt, dat wil DD WRT zo te zien weer niet. Net even in mijn eigen router gekeken (pfSense 2.0 BETA), die wil best meerdere PPTP tunnels opzetten. Maar dat is weer wat meer hobby project dan router kopen in de winkel :P.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee