• Koozza
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:31

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb sinds een paar dagen een H50 aangeschaft, en ik kom niet uit de airflow. Corsair geeft aan dat je de fan als intake moet monteren, en dus eigenlijk warme lucht in je kast blaast. Nu leek mij dit juist geen goed idee, omdat all je andere onderdelen dan warmer worden, en had ik hem als outtake gemonteerd, met als resultaat dat de CPU op 30 graden IDLE loopt.

Wat denken jullie mening dat beter is? Ik heb een Thermaltake Shark met een fan aan de voorkant. Hierbij heb ik 2 kleine schetjes gemaakt met de airflow. (De RAM cooler zit er ondertussen niet meer.)

Thijs

• Djmaddox
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23-09 17:11

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Gewoon de fan de kast uit laten pushen. Het beste is een Push/Pull config die de kast uit blaast.

• Kiwitje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 05-08 00:26
Met een H50 werkt het juist andersom. De lucht van buiten uit naar binnen blazen. Wat ik heb is een pull/push op mijn rad zitten, van buiten naar binnen. De lucht die binnen komt wordt ook meteen naar buiten geblazen door 2 fans aan de bovenkant. En dan heb ik nog een fan aan de voorkant voor de algehele airflow.
Maar jouw voeding zit aan de bovenkant wat niet helemaal meewerkt. Kun je ook geen fan aan de bovenkant van je kast plaatsen?

Trouwens, 30C idle is echt zo slecht nog niet!

[Voor 5% gewijzigd door Kiwitje op 02-10-2010 17:44]

Specs

• Koozza
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:31

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Ik weet dat 30 graden niet slecht is, maar ik wou natuurlijk weten wat het beste is ^^

Aan de bovenkant is geen mogelijk heid een fan te plaatsen. (Of ik moet gaten in de kast boren, maar dat doe ik liever niet.)

• systeemherstel
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 11-12-2014
Mooie temp 30 graden iddle ,airflow zou wel een probleem kunnen zijn als die lang aanstaat onder load of halve load met je videokaart ful load . Dat moet je zelf proberen . Het rad van me H50 hangt voor een raam wat open kan , waardoor de buitentemperatuur mijn cpu temp bepaalt , nu schijnt de zon erop en is het rad 27 graden , de cpu 24 graden en de cores 35 graden - Dat zijn geen goede waardes voor een H50 :P
Maar als de zon weg is en de temperatuur zakt naar 12 graden wordt het rad 14 graden warm de cpu 6 graden en de cores 25 graden -Dat zijn goede waardes voor een H50 :)

Zit met spanning te wachten op de eerste vorst , ben benieuwd hoe die koelt met lucht onder nul :9

• gekke-gerrit
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 24-09 12:07

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

woow pas op met vorst, als hier geen antivries in zit betekent het end of life voor je rad!
ik weet niet wat er in zit, maar als je een -18 nacht krijgt netzoals vorige winter dan kan het wel eens gaan bevriezen (tenzij je pc aanstaat natuurlijk)

...

• aap
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 18:11
Meten is weten, dus als je CPU nu koel is, niets meer aan doen.

Dat onderste plaatje lijkt me echt helemaal niet de bedoeling. Als je hem per se als intake wilt hebben, monteer hem dan aan de voorkant van de kast (weet niet of de leidingen daar lang genoeg voor zijn?)

• systeemherstel
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 11-12-2014
gekke-gerrit schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 16:48:
woow pas op met vorst, als hier geen antivries in zit betekent het end of life voor je rad!
ik weet niet wat er in zit, maar als je een -18 nacht krijgt netzoals vorige winter dan kan het wel eens gaan bevriezen (tenzij je pc aanstaat natuurlijk)
Denk wel dat er antievries inzit want dat heeft ook een beschermende werking , en de fabrikant schrijft als ik het goed gelezen hebt een minimum opslagtemperatuur van -40 graden en een minimum werktemperatuur van 5 graden voor . Condens is toch wel een grote vijand van lage temperaturen , pas had ik me rad in koelelementen geklemd en het condens droop toen al vanachter me pc op de grond :o
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee