Toon posts:

Windows loopt onregelmatig vast

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Lennart
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Sinds een tijd heb ik last van vastlopers onder Windows: de muis beweegt niet meer en de PC wil niet meer reageren op toetsaanslagen. De enige oplossing is een reboot. Erg vervelend als ik net aan het werk ben :-(

Mijn PC heeft een dualboot met Ubuntu en Windows 7. Ubuntu draait perfect, behalve als ik Wine (Spotify) draai. Dan reageert de PC na een tijdje ook niet meer. De muis flikkert erg en ik krijg de X-server niet om zeep.

Net heb ik 2,5 uur memtest gedraaid, waar niets uit kwam. Het lijkt me geen voedingsprobleem, omdat de PC niet uitvalt maar bevriest. De PC heeft maar 1 SSD schijf (data staat op een servertje) en 2 grafische kaarten (VGA en PCI). Omdat ik alleen maar 2D werk doe (tekst) gebruik ik verder geen 3D instellingen, drivers of software.

Graag zou ik de oorzaak van deze vervelende vastlopers willen achterhalen. Wie kan mij daarbij helpen?

==
hoi

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
ten eerste is 2,5 uur memtest een beetje aan de korte kant, voor een goed beeld zou je minimaal 8 uur moeten laten draaien. Ten tweede, staat er iets in de logs van Windows?

Desktop | Server | Laptop

• Mad Marty
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 00:22

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Testen, testen, testen, dat is het enige om er achter te komen wat er aan de hand is. Zonder info over de uitslagen van je tests adhv de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter is het moeilijk er iets over te zeggen.

Rail Away!

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee