Toon posts:

[Panasonic LCD en plasma] Opnemen op HDD

Pagina: 1
Acties:

• reijndert
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 11-09 19:49
Ik bezit sinds deze zomer een L37D28, een 2010 model dus.
Ook heb ik vreselijk zitten zoeken wat voor externe USB harde schijven geschikt zijn voor de Panasonics om mee op te nemen.

Tot nu toe heb ik werkend bevonden ( want zelf in bezit ):

1) 320Gb Promedia portable harddisk 2,5"usb 2.0 SATA
2) 1Tb Buffalo JustStore HD-EU2 (met een ingebouwde SATA schijf)

De overeenkomsten:
* usb enclosure met SATA schijf.
* groter dan 160Gb zoals ook op de pana website vermeld staat als minimale grootte

Voordeel van de 1e schijf: GÉÉN externe voeding nodig ! ! ! Dit in tegenstelling tot veel berichten waarin vermeld staat dat een externe voeding vereist is. Maar ja, dat kan de TV natuurlijk niet zien :)

De promedia heb ik trouwens bij de ALDI gehaald deze week. Voor 55 euries.
Goedkoper kom je niet aan een Harddisk recorder die HD kan opnemen.

Zijn er mensen met andere schijven? Deel het met ons, dat maakt het zoeken een stuk gemakkelijker.

• reijndert
Vandaag nog wat ge-experimenteerd met de harde schijf.
Een schijf die klaargemaakt voor de TV kan ik aansluiten op een WDTV Live mediaplayer.
En is via het netwerk ( als share ) ook zichtbaar en te beschrijven !!!
Echter, opnames door de TV gedaan blijven onzichtbaar.
Erger nog: als er naar geschreven is via de mediaplayer kan de schijf niet zomaar meer op de TV worden aangesloten. Wel een 'usb detected' maar na een minuut een gigantische systeemcrash: tv reboot.

Partitie kaalgemaakt, opnieuw 'ge-mate' en alles weer in orde.
Helaas, dus niet 'even' de opnames overzetten naar de pc... :'(

• reijndert
Heeft er nu echt niemand ervaringen met opnemen op een externe USB harddisk drive?

• joec
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22-07-2019
reijndert schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 14:53:
Ik bezit sinds deze zomer een L37D28, een 2010 model dus.
Ook heb ik vreselijk zitten zoeken wat voor externe USB harde schijven geschikt zijn voor de Panasonics om mee op te nemen.

Tot nu toe heb ik werkend bevonden ( want zelf in bezit ):

1) 320Gb Promedia portable harddisk 2,5"usb 2.0 SATA
2) 1Tb Buffalo JustStore HD-EU2 (met een ingebouwde SATA schijf)

De overeenkomsten:
* usb enclosure met SATA schijf.
* groter dan 160Gb zoals ook op de pana website vermeld staat als minimale grootte

Voordeel van de 1e schijf: GÉÉN externe voeding nodig ! ! ! Dit in tegenstelling tot veel berichten waarin vermeld staat dat een externe voeding vereist is. Maar ja, dat kan de TV natuurlijk niet zien :)

De promedia heb ik trouwens bij de ALDI gehaald deze week. Voor 55 euries.
Goedkoper kom je niet aan een Harddisk recorder die HD kan opnemen.

Zijn er mensen met andere schijven? Deel het met ons, dat maakt het zoeken een stuk gemakkelijker.
WD Elements Portable (500 GB) wordt door mijn D25 (2010) herkend en geformatteerd als een grote partitie (465 GB). Windows herkent deze partitie overigens niet.
Mijn WD Elements Portable van 320 GB was begin dit jaar 56 euro incl. verzenden. Nu zie ik 'm voor 49,85.

• bert-nl
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 11-03-2016
Is er uberhaupt een mogelijkheid de opgenomen films e.d. op een pc om te zetten naar avi of mkv formaat?

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Nope. Vanwege drm-restricties (*insert standaard rant op drm*) mag je de films alleen op de tv afspelen waar je ze mee hebt opgenomen. Dat betekent dus dat een identieke tv bij de buren de files _niet_ zal afspelen. Overzetten naar de PC is al helemaal uit den boze, helaas.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• bert-nl
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 11-03-2016
Grrrrrene schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:39:
Nope. Vanwege drm-restricties (*insert standaard rant op drm*) mag je de films alleen op de tv afspelen waar je ze mee hebt opgenomen. Dat betekent dus dat een identieke tv bij de buren de files _niet_ zal afspelen. Overzetten naar de PC is al helemaal uit den boze, helaas.
Ergens vreemd want die dvd/hdd recorders (in ieder geval de modellen t/m 2006) kunnen gewoon branden op dvd en het kan gekopieerd worden.

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Maar dat was analoog. Filmmaatschappijen willen niet dat je hun films digitaal kunt dupliceren (nogal naïef omdat het makkelijker is om ze in mkv vanaf 1000-en bronnen te downloaden ipv ze zelf te capturen en dan om te zetten in iets bruikbaars).

[Voor 34% gewijzigd door Grrrrrene op 16-10-2010 19:03]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee