ISDN versterker

Pagina: 1
Acties:

• Sixpacker
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-10-2025

Sixpacker

Vakmanschap is meesterschap

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe pc met daarin een AsusCom ISDN kaart, maar deze heeft een zeer slechte verbinding met het internet. Ik heb een behoorlijke lange verlengkabel er tussen zitten maar deze werkte vroeger met mijn TELES kaart wel goed. Dus de kabel is het probleem niet. Het vreemde is wel dat ik met de AsusCom kaart dicht bij een kontact doos (dus geen kabel van 20 meter ertussen maar eentje van 2 meter) wel een goede verbinding heb. De ISDN bekabeling mag verlengd worden tot 150 m. in totaal dus ik snap het niet helemaal.

Mijn uiteindelijke vraag is of het probleem misschien op te lossen is door er een soort versterker tussen te doen??

Wie kan mij hiermee helpen?

Verwijderd

Op dinsdag 13 maart 2001 11:07 schreef Sixpacker het volgende:
Ik heb sinds kort een nieuwe pc met daarin een AsusCom ISDN kaart, maar deze heeft een zeer slechte verbinding met het internet. Ik heb een behoorlijke lange verlengkabel er tussen zitten maar deze werkte vroeger met mijn TELES kaart wel goed. Dus de kabel is het probleem niet. Het vreemde is wel dat ik met de AsusCom kaart dicht bij een kontact doos (dus geen kabel van 20 meter ertussen maar eentje van 2 meter) wel een goede verbinding heb. De ISDN bekabeling mag verlengd worden tot 150 m. in totaal dus ik snap het niet helemaal.

Mijn uiteindelijke vraag is of het probleem misschien op te lossen is door er een soort versterker tussen te doen??

Wie kan mij hiermee helpen?
.

Als er tussen je nt1 en de modempje meer als 7,5 meter bekabeling zit moet er in elk geval voor je modem een contactdoos zitten met eindweerstand. Anders krijg je problemen. Deze kan je gewoon bij Primafoon kopen. Voor 19,95 heb je een contactdoos met 4 connectors en ingebouwde eindweerstand.

Verwijderd

Dat gaat zeker niet in alle gevallen op over die eindweerstand ik heb hier de nt kast met 10 meter kabel naar zo'n kastje met (eerst dus) eindweerstand.. ik had met die weerstand trage verbinding enz. toen na veel dingen proberen die weerstand weggehaald en alles perfect :)