Toon posts:

Mijn laptop is zo sloom dat ik in MineCraft 1fps heb

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• killervos24
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 08-05 22:29
HELP!! Mijn laptop is zo sloom... Ik weet niet wat ik er mee moet. Ik ben niet zo oud, dus ik kan niet zomaar ff een nieuw/2e hands laptopje kopen en deze weggooien.

Kan iemand mij helpen over teamviewer???
Zo ja, dan ben ik heel blij!

Vriendelijke groet Killervos24

[Voor 4% gewijzigd door killervos24 op 02-10-2010 14:03]

• R15
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19-09 17:19
Als je nou eerst eens wat meer informatie geeft, bijv. welke laptop je hebt enz., dan kunnen we je misschien helpen. Met deze informatie kunnen we je nauwelijks/niet helpen.
Heb je veel programma's geinstalleerd? Probeer je games te spelen met de beste weergaves?

• remy007
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 15:14

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Zoals R15 aangeeft, zonder extra informatie kunnen wij je niet helpen.

Heb je ook de FAQ al doorgenomen, of in Google informatie proberen te vinden?

Graag meer info!

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• killervos24
Ik heb een Acer aspire 3680 er zit een intel processor Celeron M staat er. Er zit ook een video kaart in een nvidia maar ik weet niet welke. Ik heb niet z veel programma's er op staan omdat ik weet dat ie anders nog slomer doet. Ik speel alle games meestal op het laagste van het laatste en dan doet ie nog steeds sloom. Misschien heb ik er iets op staan at te heavy is of miss iets dat ontbreekt aan basis software. Ik zou het neit weten zoveel verstand van laptops heb ik niet.

hier is dus wat meer info.

vriendelijke groet Killervos24

• 327097
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 03-07-2016
Heb je wel ooit je spel normaal kunnen spelen of deze laptop?

• killervos24
ja runescape speelde ik altijd op deze laptop en dat werkt gewoon prima

maar ik doe al lang geen runscape meer

[Voor 22% gewijzigd door killervos24 op 02-10-2010 14:18]

• 327097
killervos24 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 14:18:
ja runescape speelde ik altijd op deze laptop en dat werkt gewoon prima

maar ik doe al lang geen runscape meer
ik wel :F

• mrmallo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10-03-2018
Heb je de nieuwste drivers geïnstalleerd? (toch even handig om te weten welk type videokaart)
Heb je gecontroleerd op virussen / spyware e.d.?

• najdo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-06-2020
Een celeron processor is niet geschikt om mee te gamen. Maar kijk anders eerst eens in je taakbeheer of er geen process is die veel cpu in gebruik neemt.

• Petervanakelyen
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16-09 18:48
Gebruik eens CCleaner (Slim-versie) om je laptop wat op te schonen.

Heb je al eens de drivers voor je grafische geupdate? Ik neem aan dat er nog gewoon Windows XP op draait? Update van je chipset-drivers (Intel)? Schakel eens wat opstart/achtergrondtoepassingen uit (kan ook met CCleaner). Blijkbaar is er overigens ook een browser-versie van dat spel, dus dan kan het wel eens helpen als je je Adobe Flash Player bijwerkt.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• killervos24
najdo schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 14:21:
Een celeron processor is niet geschikt om mee te gamen. Maar kijk anders eerst eens in je taakbeheer of er geen process is die veel cpu in gebruik neemt.
heb ik al gedaan dinge die op mijn laptop draaien die ik niet gebruik er afgehaald.

• remy007
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 15:14

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Met PCWizard of CPU-Z kun je zien welke hardware jou pc heeft... dit geeft ons ook meer inzicht.

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• killervos24
Petervanakelyen schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 14:22:

Heb je al eens de drivers voor je grafische geupdate? Ik neem aan dat er nog gewoon Windows XP op draait? Update van je chipset-drivers (Intel)? Schakel eens wat opstart/achtergrondtoepassingen uit (kan ook met CCleaner). Blijkbaar is er overigens ook een browser-versie van dat spel, dus dan kan het wel eens helpen als je je Adobe Flash Player bijwerkt.
ik snap die driver dingen niet want ik ben niet zo handig en dat soort dingen. Moet ik nog allemaal leren

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik gok dat de videokaart gewoon veel te traag is, maar als jij niet zegt welke het is dan kunnen wij er ook niks mee.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• 327097
Petervanakelyen schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 14:22:

Sorry maar als de TS zijn specificaties niet eens weet denk ik ook niet dat hij in staat is om drivers te updaten

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 09:29
killervos24 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 14:00:
Zo ja, dan ben ik heel blij!
Denk je dat iemand voor niets uren gaat zitten prutsen via een internet lijntje om jou te helpen?
Zo werkt het niet.

Jij zult zelf op onderzoek moeten gaan, waar je moet beginnen kunnen we je uiteraard wel mee helpen.
Zoek eerst uit welke processen je pc zo langzaam maken. Kijk met proces explorer wat jouw pc vertraagd.
Kijk daarbij naar cpu gebruik en geheugen gebruik. Wellicht heb je een virus.. dus een viruscan is ook een goed idee.
Heb je nog xp (je bent erg scheutig met informatie :'( ), kijk dan of indexering van de hd's aanstaan.
Dat vertraagd je pc ontzettend.
killervos24 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 14:23:
ik snap die driver dingen niet want ik ben niet zo handig en dat soort dingen. Moet ik nog allemaal leren
Mooi moment om dat te leren toch?

[Voor 13% gewijzigd door job op 02-10-2010 14:29]

• killervos24
Kijk daarom zet ik ook erbij ''kan iemand mij helpen over teamviewer'' dan kan je het zelf zien omdat ik dat niet snap, snapje?

• E-Vix
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 12:35

E-Vix

Nu met sneeuw!

Een Acer Aspire 3680 is niet echt geschikt om überhaupt spelletjes mee te spelen. Er zit een Celeron M processor in van 1.46Ghz, en als videokaart heeft hij een Intel GMA 950 (dus geen Nvidia zoals je zelf aangaf).
Moderne spelletjes kan je dus wel helemaal vergeten met deze laptop, en wat oudere spellen zul je nog net op de laagste settings kunnen draaien.

Een laptop is niet echt geschikt om te upgraden. Je zou er misschien nog net een andere CPU in kunnen plaatsen die iets sneller is, en wat meer geheugen, maar de grafische kaart (één van de belangrijkste delen voor spelletjes) is niet te vervangen. Er zijn wel een paar laptops waar dat bij kan, maar bij 99% van de laptops (inclusief deze) kan dat niet.

Het enige wat je nog zou kunnen proberen is om je laptop eens helemaal opnieuw te installeren. Een schone installatie van Windows loopt vaak iets soepeler. Acer heeft als het goed is bij deze laptop herstel cd's geleverd, en dat zou je kunnen proberen (dat is de makkelijkste manier). Je kan er ook voor kiezen om alles met de hand opnieuw te installeren (meestal is een laptop dan nog net iets sneller), maar zorg er dan wel voor dat je van tevoren alle drivers etc. al hebt gedownload. Dat scheelt een hoop zoekwerk en frustraties tijdens de installatie. Let er wel op dat je dan alles wat je op je laptop hebt staan kwijt bent. Zorg er dus voor dat je van je belangrijke gegevens en backup maakt op cd, USB stick, externe harde schijf, of op een andere computer via een netwerkverbinding.
killervos24 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 14:29:
Kijk daarom zet ik ook erbij ''kan iemand mij helpen over teamviewer'' dan kan je het zelf zien omdat ik dat niet snap, snapje?
Behalve dat het zo hier niet werkt, is het ook niet verstandig. Je weet niet wie je toegang tot je computer geeft, en voor je het weet heb je nog meer zooi op je computer staan dan je al had.
De meeste mensen willen je hier best nuttige informatie geven zodat je jezelf kan helpen, maar zoals al eerder aangegeven door Job zullen er weinig mensen zijn die zin of tijd hebben om uren met je mee te gaan zitten kijken.

[Voor 18% gewijzigd door E-Vix op 02-10-2010 14:33]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Aragnut
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 14:10
Hoe lang geleden heb je voor het laatst windows geinstalleerd? Voor acer is de installatie vrij makkelijk terug te zetten (bij mijn weten was het alt+F10 indrukken), hiermee herinstalleer je windows (mits je de recovery partitie niet hebt weggegooid). Alternatief zijn er de zelf-gebrande recovery CD's/DVD te gebruiken (branden van deze schijven wordt als het goed is aangeboden bij het eerste keer opstarten van het systeem).

Ook kun je kijken naar msconfig (start --> uitvoeren --> msconfig) om te zien wat er allemaal standaard opstart

• killervos24
job schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 14:28:
[...]
Denk je dat iemand voor niets uren gaat zitten prutsen via een internet lijntje om jou te helpen?
Zo werkt het niet.

Jij zult zelf op onderzoek moeten gaan, waar je moet beginnen kunnen we je uiteraard wel mee helpen.
Zoek eerst uit welke processen je pc zo langzaam maken. Kijk met proces explorer wat jouw pc vertraagd.
Kijk daarbij naar cpu gebruik en geheugen gebruik. Wellicht heb je een virus.. dus een viruscan is ook een goed idee.
Heb je nog xp (je bent erg scheutig met informatie :'( ), kijk dan of indexering van de hd's aanstaan.
Dat vertraagd je pc ontzettend.

[...]

Mooi moment om dat te leren toch?
ik heb al een scannetje gedraait met avg virus scanner.

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 09:29
killervos24 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 14:29:
We zijn er niet om jouw problemen op te lossen. Dat gaat ons uren, en jou geld kosten.
Misschien dat je iemand zo gek vind om het gratis te doen maar daar is tweakers nou net te plek niet voor.

We sturen je in de juiste richting, maar jij moet het zelf allemaal doen.
Niet snappen is geen argument. Jij wilt een oplossing, jij moet er wat voor doen.
killervos24 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 14:30:
ik heb al een scannetje gedraait met avg virus scanner.
Leuk, en mijn andere suggesties?

Kijk ook eens naar de minimum specs voor minecraft. Wellicht dat jou pc het gewoon niet aankan wat je er ook aan doet.

[Voor 22% gewijzigd door job op 02-10-2010 14:33]

• killervos24
ok dankje voor jullie hulp ik zla het proberen te fixen ;)

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als ik ga [google=minecraft requirements], en dat vergelijk met de specificaties van jouw laptop mag het duidelijk zijn of je voldoet aan de minimumeisen. En kijk dan naar http://runescape.wikia.com/wiki/Game_requirements, die zijn veel lager.

Kortom: kijk de volgende keer even goed zelf waar het aan schort.

Welkom trouwens! :)
Dan zit je op het verkeerde forum ben ik bang. We denken hier heel graag mee, maar het is wel meedenken waarbij het initiatief toch echt bij jou moet liggen.

Het lijkt me verstandig als je de Het algemeen beleid #quickstart even goed doorneemt: dit soort vragen voldoet daar zegmaar niet aan. Ik zal dit topic niet meteen sluiten omdat het je eerste is, maar requirements zijn goed zelf al uit te zoeken - da's nog sneller ook dan vragen, en heel erg veel leerzamer. En v.w.b. de rest (optimalisatie) denken we zoals je ziet ook graag mee, maar het 'loopwerk' zal je zelf moeten doen.

Ik verplaats je topic even naar Spielerij, omdat dit niet zo veel te maken heeft met Client Software Algemeen.

Verder zijn er inderdaad, zie dit topic, de standaardtips om de performance wat op te krikken. Kijk daarvoor ook even andere, oudere, topics door over 'te trage' spellen. Lees natuurlijk ook even het Minecraft-topic in Spielerij even door ([PC] Minecraft), misschien staan daar ook aandachtspunten in. FWIW: je vraag daar herhalen is natuurlijk niet handig.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• killervos24
thx voor jullie infoen hulp enzo

ik zal er wat meedoen en zal wel melden als het een beetje loopt ;)

• Ilyas
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

Ilyas

Cats & Whisky

De oplossing is: koop/bouw/steel/bemachtig een snellere machine.
Ik heb Minecraft ook geprobeerd op mn MSI Wind en dat loopt voor geen meter.
Op je huidige machine gaat het niet werken.

It's always DNS...

• Huntertje-37
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22-06 09:38
Het is wel degelijk mogelijk om minecraft op acceptabele framerates te spelen op deze hardware. Op een netbook met een Intel Atom 1,6 Ghz en een intel GMA950 draait dit op 15 tot 40 fps, en zakt soms als je level aan het generaten is.

Dus ja, het beste is om een snellere pc te vinden. Maar 't moet op zich te doen zijn op jouw huidige hardware, sowieso met meer dan 1 fps.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee