Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterval
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik heb een Asus P5B-E met een Intel Core 2 Duo E6850 (met een geupgrade BIOS) en 2 maal een Corsair CM2X1024-5400C4 en 2 maal een Corsair CM2X1024-6400, een 620W voeding en als besturingssysteem windows vista 64-bit.

Al een geruime tijd draait dit systeem goed. Soms dan blijven de fans bij het opstarten op max draaien en dan herstart ik de pc weer even en dan is het weer goed, maar nu blijven ze altijd op max draaien.

Wat ik heb gedaan is eerst gezocht met google en niemand met hetzelfde probleem gevonden.
Gekeken heb ik ook naar de batterij, en die moet nog niet leeg zijn want de tijd en datum staat nog in de BIOS.
Ook heb ik wat instellingen in de BIOS veranderd,maar het hielp niets.
De Jumperfree configuration staat aan en de AI Tuning en de DRAM frequency allebei op AUTO.

Kan iemand mij helpen om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBlekkenhorst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-06 23:23
Hoe zit het met de temperaturen van de CPU ect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterval
HBlekkenhorst schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 14:36:
Hoe zit het met de temperaturen van de CPU ect?
CPU 33 graden
MB 25 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik neem aan dat je de fans op het moederboard aangesloten hebt en daar vanuit gaande kan je eens kijken wat er bij Q-fan in je BIOS staat, en wanneer deze bij zowel cpu als casefans niet op enabled staat dan kan je deze op enabled zetten. Vervolgens kan je kiezen tussen 3 standen namelijk standard, quite en turbo en dat moet je dan even zelf uitproberen wat je het meest aangename vind en hoe de temperaturen zijn in je case van van je cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterval
Dat was het euvel. Een grote dank. Had ik zelf niet aan gedacht aangezien ik eerder niets aan de
BIOS had veranderd. Schijnbaar dus wel op een of andere manier.
Roel1966 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 16:33:
Ik neem aan dat je de fans op het moederboard aangesloten hebt en daar vanuit gaande kan je eens kijken wat er bij Q-fan in je BIOS staat, en wanneer deze bij zowel cpu als casefans niet op enabled staat dan kan je deze op enabled zetten. Vervolgens kan je kiezen tussen 3 standen namelijk standard, quite en turbo en dat moet je dan even zelf uitproberen wat je het meest aangename vind en hoe de temperaturen zijn in je case van van je cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Graag gedaan !
Pagina: 1