• Neptunus
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21:35
Hallo,

Ik probeer het voor elkaar te krijgen om een horizontale verticale scrollbar zichtbaar te maken in een TextBox. Via goolge heb ik verschillende oplossing gevonden. Ook in de help staat een oplossing. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om het aan het werk te krijgen.

Waarom ik de horizontale verticale scrollbars wil is eigenlijk simpel. De tekst in de TextBox is breder dan de TextBox zelf. Met de default settings verschijnt alleen een verticale scrollbar, ook staat wordwrap aan. Dit is niet wat ik wil.

Misschien kan iemand mij hiermee helpen. Misschien een simpel voorbeeld maken of zo.

Op: http://www.2shared.com/file/Z7zOayka/Database1.html kan je mijn access bestand vinden waarmee ik heb lopen experimenteren.

Waar ik al naar gekeken heb:
http://office.microsoft.c...oll-bars-HP005187903.aspx

Uit de help
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
TextBox Control, AutoSize, Text Properties Example
The following example demonstrates the effects of the AutoSize property with a single-line TextBox and a multiline TextBox. The user can enter text into either TextBox and turn AutoSize on or off independently of the contents of the TextBox. This code sample also uses the Text property.

To use this example, copy this sample code to the Declarations portion of a form. Make sure that the form contains:

Two TextBox controls named TextBox1 and TextBox2.
A ToggleButton named ToggleButton1.

Private Sub UserForm_Initialize()
    TextBox1.Text = "Single-line TextBox. " _
        & "Type your text here."

TextBox2.MultiLine = True
    TextBox2.Text = "Multi-line TextBox. Type " _
        & "your text here. Use CTRL+ENTER to start " _
        & "a new line."

ToggleButton1.Value = True
    ToggleButton1.Caption = "AutoSize On"
    TextBox1.AutoSize = True
    TextBox2.AutoSize = True
End Sub

Private Sub ToggleButton1_Click()
    If ToggleButton1.Value = True Then
        ToggleButton1.Caption = "AutoSize On"
        TextBox1.AutoSize = True
        TextBox2.AutoSize = True
    Else
        ToggleButton1.Caption = "AutoSize Off"
        TextBox1.AutoSize = False
        TextBox2.AutoSize = False
    End If
End Sub

• Marko_J
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 02-08 14:22
Ik heb eigenlijk nog nooit gezien dat je binnen een textbox wordwrap kunt uitzetten - dus dat de tekst buiten beeld doorloopt.

Ik weet niet of het een goede oplossing is voor jouw situatie, maar wellicht kan je er het beste een subformulier voor gebruiken. Subformulier bevat dan een grote textbox, op de breedte waarop je het maximaal wil. In het hoofdformulier toon je het subform kleiner, en zet je vert & hor schuifbalken aan. Visueel heb je dan het effect wat je wil.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee