• oktoknopie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-01 10:23
Hallo allemaal,
Ik ga binnenkort verhuizen en in het nieuwe huis krijgen we een soort bioscoopkamer.
Daar wil ik tv kunnen kijken(digitale tv, of satelliet), kunnen gamen, films kijken en muziek draaien. Is het mogelijk om dat allemaal te doen, mijn vader wil daarnaast eigenlijk ook dat je kan switchen tussen boxen, met de versterker, zodat hij of de 5.1/7.1 boxen in die kamer "aanspreekt" of alle boxen in het huis.
Ten eerste dus de vraag: is dit uberhaupt mogelijk?
Ten tweede: zou het dan slim zijn te gaan voor een htpc(niet voor het gamen->PS3)?

Met vriendelijke groet, oktoknopie

[ Voor 1% gewijzigd door Michael Knight op 09-06-2020 17:29 . Reden: Privacy ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is allemaal mogelijk en of je een HTPC of een PS3 wilt hebben moet je zelf besluiten, kijk eens in het mediaspeler topic. Dit is een beetje een vraag met 0,0 eigen inzet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:34
Nou ik denk dat je naar een AV receiver moet kijken. Verder is die topic beter op z'n plaats in audio en Hifi.
Verder zou het boxen in huis/ kamer switchen op 2 manieren kunnen oplossen. Maar dit is ook afhankelijk van hoeveel boxen er in het huis aangestuurd moeten worden.

Met een multi zone AV receiver zou je in principe dus in de kamer je ding kunnen doen en bv de radio tuner naar een externe versterker kunnen sturen en afhankelijk van de aan/uit status de boxen in het huis aanstuurt ;)
Eventueel via een trigger uitgang van je av receiver te koppelen.

Dus eerst maar eens goed duidelijk maken wat je wilt aansturen. En via welke aansluitingen. En een budget is ook wel makkelijk met adviseren.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor het audio verhaal zou je inderdaad eens in Audio en HiFi kunnen kijken, maar oook Mediaspelers en HTPC's kan een leuk forum zijn om eens door te lezen op zoek naar hometheater dingen (want die wil je waarschijnlijk uiteindelijk wel kwijt in een bioscoopkamer lijkt me.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op AVSForum.com (Amerikaans forum) ga je ook veel info/ervaringen vinden, in de US zijn er heel veel mensen met zo'n "bioscoopkamer".

[ Voor 4% gewijzigd door Dreamvoid op 02-10-2010 17:48 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-02 13:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

--> MSH

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

oktoknopie,

Zoals het er nu naar uitziet, heb je nog geen vooronderzoek verricht. Dat is één van de eisen die we stellen bij het openen van een topic. Op die manier kunnen we namelijk al zien wat je geprobeerd hebt :)

Lees Het algemeen beleid nog eens door voor de zekerheid.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.