Toon posts:

Random freezes die 10 sec duren.

Pagina: 1
Acties:

• ps3player
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 13-04-2015
Ik heb een nieuwe pc gekocht - zelfbouw.

Met de volgende onderdelen :

Coolermaster silent pro 700W
ASUS m4a88td-m evo/usb3
AMD Phenom II t1055 6xcore
OCZ 3g1333lv4gK , welke ik draai op 1.65V zoals op de specs staat op de ocz site.
MSI gtx 460 Cyclone oc 768mb
Samsung 1tb HDD

Alles stock op het geheugen na, omdat dit volgens spec op 1.65 volt moet draaien.

Eerst was het probleem als volgt : toen ik ging surfen bleef de browser/volledige pc 10 sec hangen zodra er een flash iets in de pagina zat.

Ik heb toen flash geinstalleerd en leek het opgelost maar helaas.

Toen las ik dat het voltage omhoog moest van mn geheugen, dit gedaan, memtest86 gedraait, en 0 errors.

Nu zit ik steam te installeren en tijdens het downloaden hangt steam voor 10 sec, ik kan mn browser nog openen, en gaat naar google, ik klik tweakers aan, en vervolgens hangt deze ook.

Geen hdd activiteit what so ever.
Na 10 sec hoor ik opeens een hoop hdd activiteit en gaat de computer weer verder alsof er niks aan de hand is.

Ik vind dit een beetje vervelend, dus vraag me af wat dit kan zijn :(

• Aganim
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 19:37

Aganim

I have a cunning plan..

Klinkt als een driver probleem, of een raidcontroller die niet snel genoeg gegevens kan wegschrijven. Laatste zal bij jou niet het probleem zijn, aangezien je zo te zien niet in raid draait.

Al geprobeerd om de nieuwste drivers en bios voor het moederbord te installeren?

Hoe lang heb je memtest86 laten draaien overigens?

• ps3player
Ik heb memtest 2 runs laten draaien, beide keren geen fouten gevonden.
Ik denk ook niet dat het geheugen het probleem is, hij stokt bij het schrijven naar de hdd, net alsof hij zich verslikt in de de data aanvoer ofzo.

In spellen etc heb ik totaal nergens last van, alleen als ik dingen installeer of nu in mindere mate als ik aan het surften ben.

Temps is ook rond de 30 graden voor cpu en 25 voor de gpu, dus dat kan het ook niet zijn denk ik.

Waarom is er altijd wel iets niet goed als ik iets koop |:(

• Petervanakelyen
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16-09 18:48
Laatste BIOS op het moederbord? Hoe zitten je SATA/RAID-instellingen? Doe eens een testje met HDTune en kijk wat daar uit komt.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• DaLoona
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 22-07 11:49

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Ik zeg je geheugen, als je hier kijkt:
http://www.alternate.nl/h...ugen&l2=DDR3&l3=DDR3-1333
Zie je dat OCZ 3g1333lv4gK voor Intel is gemaakt en niet voor AMD en Intel spec geheugen op AMD borden kan gekke dingen doen.
Kijk voor een AMD kitje, werkt veel beter op een AMD bord.
Deze bijv., OCZ3G1333LVAM4GK, Gold AMD Edition of OCZ3P1333LVAM4GK, Platinum AMD Edition

[Voor 7% gewijzigd door DaLoona op 02-10-2010 10:19]

MSI MEG B550 Unify-X#R7 5800X#Arctic Liquid Freezer II 280#MSI RTX3080 Gaming-X Trio#16GB G-Skill DDR4@3733MHz, C14-1T#Samsung 860 EVO 250GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD Elements 4TB#Be Quiet! Dark Power Pro 11, 850W/Dark Base 700

• Aganim
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 19:37

Aganim

I have a cunning plan..

Mogelijkheden die ik zo snel kan bedenken:
- Brakke controller op het mobo, welke te traag is om de data te verwerken. Wat vergezocht als je maar 1 schijf in het systeem hebt.
- Brakke HDD, test eens met een testprogramma van Samsung (ES-Tool dacht ik).

- Bios update nodig
- Driver update nodig

Laatste twee zou ik sowieso even als eerste doen.

Edit: als je in de bios voor je SATA controller kan kiezen tussen IDE/AHCI/RAID modi, speel daar dan ook eens mee om te zien of dit wellicht verschil uitmaakt.

Edit2: incompatible geheugen is opzich een mogelijkheid, maar ik zou eerst toch even zo veel mogelijk uitsluiten, zonde om nieuw geheugen te kopen en er wellicht achter te komen dat dat het toch niet was. :)

[Voor 34% gewijzigd door Aganim op 02-10-2010 10:22]

• ps3player
Ik heb gezien op de asus site dat er een bios update is inderdaad, voor performance improvements, ik denk dat dat het probleem is.

Intel spec, amd spec, volgens mij is dat gewoon een grote marketing truc om je geheugen in je maag te splitsen.

Ik draai het nu op 1.65v en dat is volgen spec.

Nu draai bupdater.exe weer niet onder 64bit, :( pffff.

• DaLoona

DaLoona

ps3player schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 10:21:
Intel spec, amd spec, volgens mij is dat gewoon een grote marketing truc om je geheugen in je maag te splitsen.
Ik kan je bijna garanderen dat dat geen marketingtruc is, zoals SLi/X-fire ready geheugen, dat was wel bullcrap.
De geheugencontroller op AMD en Intel zijn dusdanig verschillend heden ten dage dat het wel degelijk verschil kan uitmaken.
Maar zoals gezegd, dat is mijn idee en als je dat niet ter harte neemt, niet mijn probleem.

[Voor 5% gewijzigd door DaLoona op 02-10-2010 10:27]

MSI MEG B550 Unify-X#R7 5800X#Arctic Liquid Freezer II 280#MSI RTX3080 Gaming-X Trio#16GB G-Skill DDR4@3733MHz, C14-1T#Samsung 860 EVO 250GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD Elements 4TB#Be Quiet! Dark Power Pro 11, 850W/Dark Base 700

• ps3player
Ik snap wat je bedoelt degoola.
En ik geef je ook gelijk hoor, maar in de QVL van het moederbord staat dit setje geheugen als approved.

En al het andere geheugen wat ik op het oog had juist niet, daarom heb ik deze genomen.

Als het in de QVL staat dan mag je er toch vanuit gaan dat het goed gaat werken toch?

Tevens de nieuwste bios erop geflasht, en weer het geheugen op 1.65V gezet.

Het lijkt tot op heden opgelost.
Zo niet dan meldt ik me weer.

[Voor 18% gewijzigd door ps3player op 02-10-2010 10:36]

• DaLoona

DaLoona

En ik geef je ook gelijk hoor, maar in de QVL van het moederbord staat dit setje geheugen als approved.
Dan heb ik niks gezegd :$
Maar als je googled, zie dat meer mensen problemen hebben met dat setje op een AMD bord.
Ik ben er op diverse fora al wat tegengekomen die wel baat hadden bij een AMD setje, vandaar.
Maaar als het op de QVL staat moet het wel oke zijn ja.

• ps3player
Nou het is dus nog niet opgelost, het gebeurt wel minder.
Heb de winkel gevraagd of ik het geheugen mag ruilen, en dat mag.

Ik ga nu voor een setje Geil geheugen met 7-7-20 cas op1.5 volt volgens spec.

Zou dit beter zijn dan het OCZ geheugen?

[Voor 5% gewijzigd door ps3player op 04-10-2010 13:25]

• Soundstorm2010
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 30-08 14:25
Dat kan, het is altijd een poging waard... Zo niet. dan kan het altijd je MB zijn, of die Interne geheugen slots die niet lekker zijn... (maar kom je vanzelf achter met je nieuwe Intern geheugen kaartjes)

Het is altijd een poging waard

[Voor 16% gewijzigd door Soundstorm2010 op 04-10-2010 13:59]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• ps3player
Ik ben er uit, ik ga het geheugen vervangen, ben het gehang van de pc meer dan beu.
Het gaat of kingston of GEil geheugen worden.

• Soundstorm2010
Kijk eerst ff in je MB manuel welke geheugen er zijn getest op je MB..
of op die MB site zelf :)

zo voorkom je nog meer problemen

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Soundstorm2010
Bump...

Wil weten of het opgelost... Laat wel ff horen als dit het geval is of niet :)

• ps3player
Ik kan het geheugen morgen pas ruilen omdat ik vol in het werk zit, en de computer zaak do en vr tot 20:00 open is :).

Ik houd je op de hoogte :)

Verder ben ik helemaal blij met mn pc'tje, na wat case modding ( hdd omgedraait anders ging de kast niet dicht ) en daardoor wat hak en breekwerk doet hij het goed ( op het geheugen na dan ;) )

Het word toch weer OCZ geheugen, maar nu de platinum serie welke 100% goed werkt volgens de QVL.

De rest wat mijn winkel heeft is niet vindbaar in de QVL dus ga geen 2x risico lopen.

[Voor 21% gewijzigd door ps3player op 06-10-2010 22:30]

• ps3player
Opgelost, voor zover bekend :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee