Toon posts:

Sony STR-DG500 Digital input werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Jism
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

Het volgende apparaat heb ik inmiddels 3 jaar in m'n bezit. Sinds recentelijk is de Digital input (Coax) ermee opgehouden. Elk signaal dat ik erin stuur wordt niet herkend, nor afgespeeld.

Hoe het komt weet ik niet, ik heb alle settings van de versterker nagelopen, analoge input werkt wel. Ik wisselde omdat er maar 1 aansluiting opzit vaak tussen 2 apparaten. De DVD speler en een So Speaky HDMI 500GB apparaat. De Coax wordt gebruikt voor Audio / Raw signaal, welke bovenstaande versterker zelf mag uitzoeken wat het beste is.

De input volume van beide apparaten was gewoon normaal, niets boosted / geen eq actief. Is die nu stuk gegaan door het vaak wisselen van Connector? En hoe controleer ik wat stuk is ? :'(

M'n magische bol werken.

• GaMeOvEr
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 00:33

GaMeOvEr

Is een hork.

Kan meerdere oorzaken hebben, je coax input zelf kan stuk zijn, maar het kan natuurlijk ook je D/A circuit zijn. Heeft het ding nog andere digitale ingangen die je kunt testen of die het wel doen?

Je kunt even met een multimeter op de cinch connector prikken (eentje mantel, eentje binnenkant) en even doorpiepen. Als hij niet piep doet is er intern iets doorgefikt. Als hij wel piep doet zit het waarschijnlijk ergens in je D/A circuit.

Hoe dan ook, opsturen ter reparatie lijkt mij niet echt de moeite. Je bent zo 100/150 euro verder. Kun je beter een andere scoren.

edelsteenkralen.nl | daveweetraad.nl | deblijeekster.nl

• Jism
  • Niet online
Enige poging is nog de Optical input, maar beide apparaten hebben helemaal geen optical input. Heb wel ergens nog een Ziggo digitale TV decoder liggen met openair kanalen, ik zou het opzich daarmee kunnen testen. Als blijkt dat die wel nog werkt kan ik wellicht overstappen op een DVD speler met optical out. Versterker is prima, zonde van die ingang dat ie nu blijkbaar stuk is.

M'n magische bol werken.

• Jism
  • Niet online
*O*

Knopje was blijkbaar ingedrukt om het signaal van analoog eraf te plukken ipv Digitaal.

Ding is niet stuk! Topic kan dicht.

M'n magische bol werken.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee