Toon posts:

PC start wel op, maar geen beekd

Pagina: 1
Acties:

• Kale Kiwi
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 07-09 14:58
Beste mensen,

Net een computer in elkaar gezet, specifcaties: gallery: The Yorick. De computer staat voor zover ik hoor wel compleet op (het moederbord brand blauw lampje) en valt ook niet uit. Maar zowel op de dvi als vga uitgang komt geen beeld tevoorschijn.

De voeding is maar 250 WATT (oude voeding) zou dit een probleem kunnen zijn? Ik zou dan zeggen dat de hele computer uitvalt maar wie weet? Voor de duidelijkheid, ik krijg dus echt niks te zien, geen bootscreen geen bios. Het moederbord maakt verder ook geen geluid (geen piepjes) dus alles lijkt goed te gaan. Op het beeld na dan...

Heb al wat rond gezocht maar in de andere topics viel het moederbord na een bepaalde tijd uit of piepte hij, voor dit probleem heb ik nog vrij weinig gezien... Iemand enig idee wat het nog zou kunnen zijn? Beeldscherm werkt overigens wel op andere computer..

Alvast bedankt voor de hulp!

• Frank__B
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14:45
Kan inderdaad de voeding zijn. Als de spanningen niet stabiel blijven gaat het bord vaak rare dingen doen. Je zou even kunnen proberen met een andere voeding voor zover je die hebt liggen. 250 Watt is ook niet echt veel meer tegenwoordig. Heeft deze voeding wel een extra stekker voor +12V naar het moederbord? En aangesloten?

Het kan natuurlijk ook altijd wat anders zijn maar ik denk dat het een kwestie van elimineren wordt, één voor één onderdelen vervangen en testen (met uitzondering van de harde schijf).

• Remko Pooters
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 12-09-2011
Heb je ook al geprobeerd om de geheugen reepjes in een ander slot te duwen? Wat je ook nog zou kunnen testen is of het moederbord met een simpele losse videokaart wel wil werken.

Je zou ook je bios nog kunnen resetten (even batterij eruit halen).

• Roel1966
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Ik gok toch wel erop dat je voeding veel te krap bemeten is en je het beste als eerste die voeding kan vernieuwen en dan zou ik toch voor minimaal 350 tot 400 watt gaan, dan zit je in elk geval altijd safe en weet je zeker dat het geen voedingskwestie meer kan zijn.

• Kale Kiwi
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 07-09 14:58
Remko Pooters schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 16:30:
Heb je ook al geprobeerd om de geheugen reepjes in een ander slot te duwen?
Dat was hem, bedankt voor de hulp jongens :) !

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee