Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riuujin
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-09 15:48
Ik heb vorige week extra geheugen gekocht (2x kingston KVR800D2N6K2/4G) maar sinds sins dien heb ik last ban vele bsods, meldingen verschillen. Ik heb met memtest86+ en windows geheugen test gedraaid, bij beide krijg ik een error maar alleen als ik alle 4 in mijn moederbord stop, nu is mijn vraag of het aan mijn moederbord of aan het geheugen ligt want als ik ze los test komen er geen fouten.

Moederbord: Asus P5Q
Niet overgeclocked dus gewoon default instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:49

D4NG3R

kiwi

:)

Je nieuwe geheugen is dus gewoon brak.. Probeer deze twee nieuwe reepjes eens apart (Dus zonder de 4GB die je al had) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan zijn dat er een geheugen bank kapot is ja. Maar je ziet vaker gebeuren dat het geheugen kapot is dan zoon geheugen slotje.
Ik zou de test eens draaien met die twee nieuwe geheugen dimms samen en kijken of je dan nog errors krijgt.
En anders om het echt zeker te zijn kan je misschien van iemand 2 geheugen dimms lenen en het proberen met ander geheugen dan dat je nu gekocht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 13:16
Zijn die geheugen modules geschikt voor je mobo ?

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

D4NG3R NL schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 00:29:
Je nieuwe geheugen is dus gewoon brak.. Probeer deze twee nieuwe reepjes eens apart (Dus zonder de 4GB die je al had) .
Als hij ze los test gaat het goed.

Maar dit is een bekend probleem met 4 DIMMen en Intel chipsets. Het kan nog wel eens zijn dat 4 DIMMen net iets teveel vragen en het niet stabiel loopt. Dit is te fixen door het MCHvoltage met 0.1V te verhogen (en de DIMMen op het juiste voltage te zetten). Dit verhelpt meestal de instabiliteit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riuujin
Terw_Dan schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 00:41:
[...]

Als hij ze los test gaat het goed.

Maar dit is een bekend probleem met 4 DIMMen en Intel chipsets. Het kan nog wel eens zijn dat 4 DIMMen net iets teveel vragen en het niet stabiel loopt. Dit is te fixen door het MCHvoltage met 0.1V te verhogen (en de DIMMen op het juiste voltage te zetten). Dit verhelpt meestal de instabiliteit wel.
Oke thnx zal het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat voor reepies waren de oude die er al inzaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riuujin
Verwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 02:35:
wat voor reepies waren de oude die er al inzaten?
Heb dus alle reepjes vervangen want deze waren te weinig en verschilde ook nog eens, maar Terw_Dan zijn suggestie lijkt op dit moment te werken.

EDIT: Bedankt voor de hulp het probleem is opgelost

[ Voor 8% gewijzigd door Riuujin op 05-10-2010 20:48 ]

Pagina: 1