Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Altijd en eeuwig lag. Fifa op ps3.

Pagina: 1
Acties:

• setjuh
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20-11-2010
Hallo allemaal,

Ik heb al tijden een probleem. Ik heb mijn ps3 ondanks verschillende routers, huizen, modems, internetproviders en ps3's nooit lagvrij gekregen.

Op dit moment heb ik online.nl snel internet met een Thomson 712g router. Ik gebruik hem wireless. Ik heb een statisch ip adres aangemaakt op mijn ps3 en heb op mijn router alle poorten geforward die in het boekje van fifa staan en toegewezen aan de ps3, daarnaast heb ik op de playstation en op de router UPnP ingeschakeld.

Toch zijn de Fifa 2010 spellen praktisch altijd laggy, daarnaast geeft het spel zelf aan dat de firewall op mijn router nog steeds moderate is, in plaats van Open. Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Wellicht dat jullie meer informatie nodig hebben. Ik ben een redelijke noob vergeleken met iemand die meer kan met een computer dan patience, dus.

Ik sta op een randje van een nervous breakdown, dus ik zou het leuk vinden als ik hier een oplossing voor kreeg, zodat ik zeker weet dat ik puur door mijn eigen amateurisme ingemaakt wordt.

Groeten en alvast bedankt voor de reactie.

• Ike.
  • Registratie: juni 2009
  • Niet online
Als UPnP aanstaat op je router dan hoef je geen poorten open te zetten.

Heb je ook lag als je je PS3 aansluit met een kabel?

Heeft je router een DMZ optie?

http://community.plus.net...x.php/topic,69299.0.html/
http://gamer.blorge.com/2...ion-3-network-connection/

Ike. wijzigde deze reactie 01-10-2010 23:01 (39%)

• setjuh
Hoi, thanks voor je snelle reactie. Ja, met kabel heb ik het ook. Mijn router heeft geen DMZ optie, althans ik heb hem niet kunnen vinden. Mijn Nat type staat al op 2 trouwens. Dat schijnt goed te zijn.

EDIT: Je hoeft met UPnP geen poorten open te zetten zeg je, maar ik neem aan dat dat niet betekent dat het feit dat ik die poorten wel open heb samen met UPnP de oorzaak van de lag kan zijn, of kan dat wel?

setjuh wijzigde deze reactie 01-10-2010 23:05 (34%)

• Ike.
  • Niet online
Met welke andere router(s) heb je het geprobeerd? Ik kan namelijk geen info vinden over je huidige router :S

• Blisterin_Bull
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 25-05 21:14
Je geeft het antwoord al zelf in je openings post. Je gebruikt je PS3 draadloos. NIET doen; Zeker niet voor sport/race/vecht spellen.

Systeem specs | PS4: watbenjedan | B.Net: StrykerNL#2705

• ChickMagneet
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 22-11-2017
Hij zegt toch dat hij het ook heeft met draad..

Verder kan ik ook niks vinden betreft je router.

• setjuh
Dat weet ik eerlijk gezegd niet.

Mijn huidige is hetzelfde qua internet lay-out als die uit de volgende link: http://portforward.com/en...tel/TG787/PS3_FIFA_10.htm Ik heb ook exact de instructies van deze site opgevolgd, maar dan aangepast aan de fifa 2011 normen. Geen succes. Helaas.

• ChickMagneet
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 22-11-2017
Gaat het hier alleen om de PS3 die lagt? Werkt je eventuele PC wel goed?

• setjuh
Euhm, ik speel op mijn pc geen spellen. Maar met de snelheid lijkt het wel goed te zitten.

Ik denk ook dat het voornamelijk met de ping te maken heeft. MIsschien dat dat nog iets verduidelijkt. Als ik een ping test doe, zegt hij dat hij de package lose niet kan meten. Dat lukt niet op de playstation, maar ook niet op pc.

EDIT: Misschien is Lag ook niet de juiste terminologie. Modern Warfare loopt namelijk wel goed, maar bij fifa vinden mijn acties vaak een tijdseenheid later plaats.

setjuh wijzigde deze reactie 01-10-2010 23:40 (20%)

• Cornelison
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 26-05 08:40
Dan zou ik het toch bij je router/firewall gaan zoeken. in plaats van je Playstation 3.

• Ike.
  • Niet online
quote:
Blisterin_Bull schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 23:19:
Je geeft het antwoord al zelf in je openings post. Je gebruikt je PS3 draadloos. NIET doen; Zeker niet voor sport/race/vecht spellen.
Dit is onzin. Ik speel al jaren draadloos en heb nooit last van lag.

• setjuh
Hoi,

Bedankt voor de pogingen iig tot zover. Ja, met kabel heb ik hetzelfde probleem.

Fifa 2011 geeft aan of je de firewall open hebt staan, hij zegt bij mij dat die moderate is. Mijns inziens zou die gewoon helemaal open moeten staan als je alle poorten geforward hebt, maar dat is dus niet het geval bij mij. Kan het zijn dat je een router hebt die gewoon niet alles open wil zetten? Of moet het probleem op te lossen zijn.

Ik heb ook al gezocht naar DMZ op mijn router, dat lijkt er niet te zijn.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True