Toon posts:

unibody macbook. defect scherm, en nu?

Pagina: 1
Acties:

• plipo
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21-08 13:41
Ik heb jullie hulp nodig!

Sinds vorige week merk ik dat mijn unibody macbook problemen heeft met het beeldscherm. Dit begon met horizontale strepen en is nu een dikke verticale streep geworden. Wanneer dit probleem zich voordoet is het te verhelpen door het scherm iets te kantelen maar het komt altijd terug en lijkt steeds moeilijker weg te gaan.
Ik vermoed dat het dus ligt aan de connectoren van de display.
Verder werkt alles trouwens nog perfect.

De macbook is 2 jaar oud en ik heb dus geen garantie meer :(

Weet iemand of dit redelijk goedkoop te repareren is? of kan ik hem beter voor een paar honderd euro verkopen en een nieuwe kopen?

http://users.boardnation.com/~gp32/ ----> v525 forum

• Maartenvs
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 12:57

Maartenvs

For Sale

Ik zou even op ifixit kijken. De kabel naar het scherm is zeer makkelijk te controleren. Mogelijk dat er toch spanning op die kabel staat en daarom slecht contact maakt. Zeker dat het probleem niet altijd aanwezig is lijkt te duiden op een slecht contact. Ik weet niet of een gare inverter deze problemen geeft, maar volgens mij vallen er een aantal ledjes van het scherm uit.
Het verwijderen van het complete lcd is wat lastiger in deze nieuwe generatie. Dit was in de vorige dan wel weer makkelijker.

[Voor 26% gewijzigd door Maartenvs op 01-10-2010 22:37]

MacBook Pro 11,4 | Mini Server | Mac Pro - 2x 30" Display | Xserve RAID | etc. etc.

• Blaasvis
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21-09 13:09

Blaasvis

Cidora \o/

Als je zelf weinig ervaring met laptops repareren hebt, zou ik de laptop niet zelf open trekken.
Neem gewoon contact op met apple en vraag naar de dichtbij zijnde apple service provider.
Die kunnen je vast een schatting geven van wat het gaat kosten :)

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 07:06
Blaasvis schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 14:58:
Als je zelf weinig ervaring met laptops repareren hebt, zou ik de laptop niet zelf open trekken.
Neem gewoon contact op met apple en vraag naar de dichtbij zijnde apple service provider.
Die kunnen je vast een schatting geven van wat het gaat kosten :)
Dat kunnen de meeste ook zo wel 400+ euro voor een nieuw scherm / paneel.
Inverters zelf wisselen gaa nze nooit doen behalve een compleet geassambleerd scherm in 1 wisselen.

Lijkt me.

• Riiccardo
  • Registratie: mei 2009
  • Nu online
bij notelogic in sliedrecht heb ik mijn macbook scherm voor 120€ toen die tijd vervangen en 1jaar pixel garantie erop. Een aanrader als je een nieuw scherm ga kopen.;)

• Korakal
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17:33

Korakal

Up up up!

Mektheb schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 15:00:
[...]

Dat kunnen de meeste ook zo wel 400+ euro voor een nieuw scherm / paneel.
Inverters zelf wisselen gaa nze nooit doen behalve een compleet geassambleerd scherm in 1 wisselen.

Lijkt me.
Klopt, ik heb vorig jaar ook eens geinformeerd nav een deukje in de behuizing...
Geachte heer/mevrouw,

Covers voor de display zijn helaas niet los leverbaar.
Alleen komplete displays zijn leverbaar.
De prijs van een komplete display inclusief de arbeid (1 uur) bedraagt: €565,18 ex btw.

Hopend u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
 Machouse Woerden

• Mektheb
Korakal schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 15:20:
[...]

Klopt, ik heb vorig jaar ook eens geinformeerd nav een deukje in de behuizing...

[...]
Helaas wel :(

[Voor 47% gewijzigd door Mektheb op 02-10-2010 15:27]

• sebastius
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 13:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Invertors, backlight en leds zijn goed bij dit scherm. Controller is ook goed. Jouw scherm heeft een losse of defecte kabel vermoed ik zo. Even op iFixit.com kijken voor een repair guide en even alle kabels aandrukken. Helpt dat niet dan op Ebay spulletjes bestellen en er in schroeven.

• d1ng
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 20-06 12:04
Damn, ik schrik van dit topic. Paar weken terug heb ik toevallig _exact_ hetzelfde gehad. Macbook Pro Unibody Mid 2009. Hij werd (gelukkig) wel gerepareerd onder garantie (1 jaar en 2 maanden oud gebeurde het).

Je zou eens na kunnen gaan hoe dat zit met je 2 jaar oude macbook en het recht dat je hebt op een degelijk product. Helemaal nu het dus vaker voor blijkt te komen. Helaas weet ik niet wat de oorzaak is want mijn vrouw heeft hem voor mij na reparatie opgehaald en niet meer gevraagd naar de oorzaak. Ik weet alleen dat het scherm vervangen is.

Hier een foto van de mijne van dat moment.

[Voor 4% gewijzigd door d1ng op 03-10-2010 00:09]

• tafkaw
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 16:12
Apple en de bijbehorende winkels "repareren scherm-defecten alleen in haar geheel. Wanneer er dus 1 kabeltje defect is wordt er een heel nieuw scherm inclusief bovenkant ingezet. Ongetwijfeld heeft dit te maken met kosten, want het vervangen van 1 kabeltje kost meer uurloon dan een nieuw scherm kost. Zelf kun je echter prima een paar uur besteden aan een nieuw kabeltje en dit er in zetten. Financieel aantrekkelijker en ook nog eens beter voor het milieu :)

• Mektheb
Gr0wLiThE schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 00:53:
Apple en de bijbehorende winkels "repareren scherm-defecten alleen in haar geheel. Wanneer er dus 1 kabeltje defect is wordt er een heel nieuw scherm inclusief bovenkant ingezet. Ongetwijfeld heeft dit te maken met kosten, want het vervangen van 1 kabeltje kost meer uurloon dan een nieuw scherm kost. Zelf kun je echter prima een paar uur besteden aan een nieuw kabeltje en dit er in zetten. Financieel aantrekkelijker en ook nog eens beter voor het milieu :)
inderdaad dat is precies de rede, habbe krats in taiwan laten maken en vervolgens 70 euro per uur er aan sleutelen gaat het niet worden.

Leuk voor de hobbie ;), heb nog een xps liggen waarvan we de gpu gaan bakken in de oven en dan doet hij het weer prima, nogaltijd goedkoper dan 450euro voor een gpu

• plipo
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21-08 13:41
Thnx voor alle reacties..

Ben dit weekend bij de c-inside (Premium Reseller) geweest. Deze konden hem eventueel voor reparatie opsturen. Dit zou sowieso 79 euro aan onderzoek kosten en hier komen dus nog de reparatiekosten bij. Omdat het bedrijf dat de reparatie doet op zaterdag gesloten is kan ik dinsdag terug komen en dan bellen ze even voor een prijs indicatie..

Maar ik heb op http://www.ifixit.com gekeken en een handleiding gevonden over het open maken van de mac.. Het scherm losmaken is haast niet te doen dus het enige wat ik kan proberen is de monitor kabel aandrukken en hopen dat dit het probleem gaat verhelpen..

http://users.boardnation.com/~gp32/ ----> v525 forum

• Tyard
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 28-02-2012
Momenteel zit ik met precies het zelfde probleem. Weet nog niet zeker wat ik ga doen om dit op te lossen.

Zag het op het begin er ook zo uit?

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee