Toon posts:

[gezocht] Top down simul / strategy games

Pagina: 1
Acties:

• GeNiTaLiX
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 05-09 09:41
Hallo,

Ik vroeg me af of iemand spellen zoals streetwars / constructor / hooligans / prison tycoon kende, ik vind het genre lastig om te omschrijven, en heb me helemaal suf gezocht , maar kom alleen op spellen onder het jaar 2000 uit en graphics zijn toch belangrijk.

Wat ik precies bedoel:

- je moet meerdere units van bovenaf kunnen besturen.
- er mag een tycoon element in zitten
- in ieder geval jezelf kunnen verbeteren (meer geld, betere units)

Wie de spellen kent die ik hierboven heb beschreven (streetwars / hooligans / constructor / prison tycoon) weet denk ik wel wat ik bedoel...

streetwars en constructor zijn te oud , hooligans te buggy en over prison tycoon valt helemaal niets goeds te zeggen. Spellen zoals Emergency vallen ook in dit rijtje maar heb ik ook al blauw gespeeld en helaas ook best buggy..

constructor:

streetwars:

hooligans:

Prison Tycoon:

[Voor 121% gewijzigd door GeNiTaLiX op 02-10-2010 12:11]

• Joost B
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 25-08-2015

Joost B

Josti ftw

GeNiTaLiX schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 20:44:
Hallo,

Ik vroeg me af of iemand spellen zoals mafia / constructor / hooligans kende, ik vind het genre lastig om te omschrijven, en heb me helemaal suf gezocht , maar kom alleen op spellen <2000 .. En graphics zijn toch wel belangrijk.

Dus:

- top down
- controle over meerdere units
- soort levling systeem .. etc.
Hi GeNiTaLiX,

Je post is vrij wazig.
Wat zoek je, etc. Als je het iets beter (rijker) omschrijft kunnen we je wat beter een bepaalde richting (de juiste zegmaar) insturen i.p.v. dat we nu moeten gokken wat je wil.

Een gemiddelde spielerij mod gooit dergelijke posts ook zonder pardon dicht, dus wat heb je zelf geprobeerd, welke games bevallen je allemaal, en vooral wat niet wat wel grenst aan de genre's. Vraag ons niet om je "etc" in te vullen, maar omschrijf dit.

EDIT: Emergency 2012 komt naar boven. [PC] Emergency 2012
rel. date: deze maand ergens.

[Voor 5% gewijzigd door Joost B op 02-10-2010 01:46]

Liberate Tuteme ex Inferis

• MrBubbles
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 09:07

MrBubbles

Ik mis je

Je zou voor Patrician III kunnen gaan. Begin als nietszeggende handelaar en werk je op tot burgemeester of zelfs bestuurder van een hele regio. Je verdient geld door te handelen in goederen in verschillende steden. Je kunt geld uitlenen en met of zonder rente terugvragen (een lage of geen rente berekenen zal ervoor zorgen dat je een goede reputatie krijgt) Je kunt schepen bouwen, huizen en bedrijven opstarten die goederen produceren die je zelf kunt verhandelen. Je kunt achter piraten aangaan of ervoor kiezen om zelf schepen te overvallen, maar de kans dat je dan bijvoorbeeld nog burgemeester kunt worden neemt dan wel af. ;)

Er is inmiddels ook al een vierde deel uit, maar dat is absoluut geen aanrader. Het geld leen systeem is er uit gehaald en echt handelen met leuke winsten is er ook niet meer bij. Een stuk meer casual dus, veel fun is weg.

Ik heb in deel 3 echt honderden uren zitten, helemaal in free play kun je eindeloos je gang gaan. Game is voor misschien een tientje nog wel te koop en daar ga je echt geen spijt van krijgen.

I didn't ask for this, I was chosen.

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 17:38

Vos

AFCA

De 'Anno' serie? Civilization? Dat soort games? Nieuw? Oud?

[Voor 40% gewijzigd door Vos op 02-10-2010 14:09]

• GeNiTaLiX
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 05-09 09:41
Dat soort games neigen toch meer naar de rts kant , zijn ook erg mooie spellen en meeste daarvan ook al gespeeld, maar bedoel meer het genre in mijn startpost

Lastig om te omschrijven, maar hooligans is te buggy en streetwars en constructor zijn te oud ..
Emergency 1-4 al gespeeld en emergency 2012 komt idd in oktober uit. Moet een soort city view hebben, meerdere units te besturen, mogelijk tycoon element, maar focus moet niet liggen op het bouwen. =/

** patrician 3 ga ik zeker uitproberen

Thanks voor de info alvast :)

[Voor 4% gewijzigd door GeNiTaLiX op 02-10-2010 15:48]

• Snappie88
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 14:44

Snappie88

Mr. Hollywood

Constructor _O_ Wat een leuk spel was dat!

Een spel wat mij te binnen schiet is Evil Genius. Is volgens mij wel geflopt maar heb me wel goed vermaakt met dat spel op 't begin :Y

Surfin' paradise!

• Hydra
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:33
Snappie88 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 23:36:
Constructor _O_ Wat een leuk spel was dat!

Een spel wat mij te binnen schiet is Evil Genius. Is volgens mij wel geflopt maar heb me wel goed vermaakt met dat spel op 't begin :Y
Op zich wel grappig, beetje Dungeon Keeper achtig, maar wordt vrij snel saai m.i.

https://niels.nu

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 17:28

Falcon

Q.A. Engineer (.net/azure)

The Settlers?

"You never come second by putting other people first"

• Rik027
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 13:31
Commandos?

Wikipedia: Commandos (series)

Het is in ieder geval dat topdown perspectief, weet alleen niet meer of het element van verbeteren van je units er in zat.

XBL: Sgt Rik NL

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Ik ben nu Dawn Of War 2 aan het spelen. Is top-down view.
Het is een sci-fi spel, soort company of Heroes in de ruimte.

De singleplayer-campaign en het is een tactisch spel (in singleplayer niet strategisch, je hebt geen resource of gebouwen) en je hebt maar een handjevol units/heroes, welke oplevellen en je telkens betere armor, wapens, etc kan geven.

Misschien is dat een idee?

• joshua2
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 24-04-2019
De Jagged Alliance serie?

http://www.jaggedalliance.com/

hoe maak ik zo'n sig?

• Nukar
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 13-09 19:37
CivCity-Rome of
Caesar 3 en 4

"Today is the worst day since yesterday"

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 15-09 21:57
Constructor te oud ??!! Sinds ik een versie heb die onder Win7 werkt speel ik het weer bijna elke dag. Niet legaal , maarja ik heb de gele grote doos nog op zolder liggen dus keur ik het deze keer goed :)

@Rick 027. Tnx man, heb gelijk weer zin om commandos te spelen. Ziet er beter uit dan in mijn herinnering en heb ze bij de steam actieweken weer allemaal gekocht :)

• Gazelle
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 29-08-2015
GeNiTaLiX schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 14:22:
Dat soort games neigen toch meer naar de rts kant , zijn ook erg mooie spellen en meeste daarvan ook al gespeeld, maar bedoel meer het genre in mijn startpost

Lastig om te omschrijven, maar hooligans is te buggy en streetwars en constructor zijn te oud ..
Emergency 1-4 al gespeeld en emergency 2012 komt idd in oktober uit. Moet een soort city view hebben, meerdere units te besturen, mogelijk tycoon element, maar focus moet niet liggen op het bouwen. =/

** patrician 3 ga ik zeker uitproberen

Thanks voor de info alvast :)
Er is laatst trouwens een vervolg op patrician 3 uitgekomen.
Dus die zou je ook kunnen proberen.
patrician 4 website

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Nu online
Theme Hospital ^^

Ben overigens ook wel benieuwd naar dat soort spellen, met "moderne" 3d graphics. Ik denk dat het genre een beetje uit de gratie is geraakt. Is toch allemaal niet meer zo hip en ook veels te sloom voor die nieuwe jeugd van tegenwoordig!

• Tylocke
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 14-09 19:34

Tylocke

[Team Carrack]

Caelorum schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:06:
Theme Hospital ^^

Ben overigens ook wel benieuwd naar dat soort spellen, met "moderne" 3d graphics. Ik denk dat het genre een beetje uit de gratie is geraakt. Is toch allemaal niet meer zo hip en ook veels te sloom voor die nieuwe jeugd van tegenwoordig!
Er is een nieuwere variant van overigens, heet Hospital Tycoon. Nu vraag ik me af of die de humor in het eerste deel weet te evenaren, maar de graphics zijn iig wat beter.

Daarnaast kun je Transport Tycoon proberen. Dit is niet zo'n nieuw spel maar toch een van de beste in zijn soort. Daarnaast kun je de verschillende Railroad Tycoon's spelen. Ook van die serie is redelijk recentelijk nog een spel uitgebracht.

De eerder genoemde Jagged Alliance series is hoe dan ook een aanrader. Vooral Jagged Alliance 2 is erg tof. Indien je een liefhebber bent van dit soort spellen zijn Silent Storm en deel 2 daarvan een grote aanrader.

Er zijn recentelijk nieuwe pogingen gedaan om die turn-based spellen weer nieuw leven in te blazen maar die waren verre van succesvol. (Jagged Edge en 7,62mm waren allebei erg matig).

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee