Toon posts:

NAT type en Ports

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste T.net leden ,

Ik heb een probleem met mijn NAT-instellingen van mijn xbox en van de poorten van mijn router voor bijv. utorrent.

Voorheen werkte dit allemaal perfect , maar nadat ik alles gereset heb niet meer.

Hier een screenshot van de poorten die ik gemapped heb zoals uitgelegd op portforward.com

Waarbij 192.168.0.103 mijn PC is en 192.168.0.104 mijn Xbox-360 is

Afbeeldingslocatie: http://www.imgupload.org/images/75_watde.png

Zoals je ziet heb ik alle poorted voor de xbox call of duty gemapped , en voor utorrent 10824 TCP en UDP.

Hier nog een screenshot van hoe mijn netwerk-setup eruit ziet :

Afbeeldingslocatie: http://www.imgupload.org/images/942_era.png

Dit klopt niet helemaal , het gaat ''Niels-PC -> Router(switch) boven > router beneden > modem > internet

Ik heb op mijn kamer een oude router staan die ik gebruik voor mijn pc en xbox , hier zitten dus 3 aansluitingen in ( 1 router beneden , 1 PC en 1 Xbox).

Voorheen werkte het allemaal goed , toen had ik het direct vanaf mijn router boven naar de modem beneden naar het internet, nu hoort het met deze configuratie toch ook te werken ?.

Als ik op mijn Modem inlog kan ik normaal ook poorten aanpassen , maar er staat nu maar 1 actief apparaat ( waarschijnlijk de router waar iedereen op aangesloten zit).

Ik heb voor zover ik weet alles al geprobeerd , volgens PortForward hoort dit nu te werken zoals ik ze zo gemapped heb , of zie ik iets over het hoofd ?

Ik kan wel gewoon op Xbox Live alleen hij geeft wel aan dat mijn NAT strict is , ook zegt utorrent dat de poort niet openstaat , maar volgens mijn router wel ?.

Als iets niet helemaal duidelijk is stel gerust een vraag.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:16

allure

Titaan fase 2/3

wat voor modem zit er tussen? Kan het zijn dat deze ook aan NAT doet?

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een THOMSON ST706 modem tussen , op deze staat ook upnp geinstalleerd en op de router ook , dit heette voorheen ook allemaal wel goed dus daaraan kan het niet liggen.

Ik zie geen NAT opties op mijn modem , ik heb hier nog wel een screenshot van alle devices die zijn geconnect aan mijn modem(??).

Afbeeldingslocatie: http://www.imgupload.org/images/529_werwer.png

Zou iemand mij uitkunnen leggen wat deze apparaten zijn ? ik heb geen idee , en hoe komt dat vage IP-adres er tussen (82.xxxx)

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:16

allure

Titaan fase 2/3

Kun je de modem niet in bridged mode zetten en je router t werk laten doen?
T valt mij op dat alle clients hetzelfde ip gebruiken, heeft die modem nu dhcp aan?

edit:
wacht even, je router heeft 192.168.0.xxx als adres en je modem 192.168.1.xxx
Die gaan niet zomaar met elkaar praten...

[ Voor 65% gewijzigd door allure op 01-10-2010 21:25 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Je hebt nu 2 router achter elkaar (je speedtouch is ook een router). Wil je dat behouden dan moet je 2 keer gaan poortmappen. 1 maal in je speedtouch (van internet naar het ip van de sitecom), en 1 maal in de sitecom naar de desbetreffende pc's. Dat werkt, maar is niet handig.

Ik zou zeggen zet je siteom in als accesspoint, schakel de dhcp server van de sitecom uit en gebruik op je sitecom alleen de lan poorten.

Poortmappen doe je dan alleen in je speedtouch, van je sitecom blijf je lekker af.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 01-10-2010 21:29 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je moet niet de poorten van Call of Duty openzetten, maar de poorten die Xbox Live gebruikt (en daarmee dus alle games).

Daarnaast is UpNp hiervoor bedoeld; zo hoef je geen poorten open te zetten, de router doet dat automatisch op aanvraag van een upnp device.

Als je dat niet hebt of het niet werkt () kun je altijd nog je Xbox een statisch IP geven en dat in de DMZ van je router zetten. Dan is er geen enkele beperking actief ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu mijn netwerk veranderd het gaat nu als volgt

Xbox 360 --> Router Boven(die fungeert als switch) ---> Speedtouch (modem) ----> internet

Ik heb mijn xbox een statisch ip adres gegeven

Toewijzing IP-adres: Statisch
IP-adres: 192.168.1.76

Ik heb op op dit ip-adres op de speedtouch de poorten gekoppeld.

Ook heb ik op de xbox deze info statisch ingesteld

Ip-adres 192.168.1.76
Subnet mask 255.255.255.0
Default gateway 192.168.1.254
DNS server primair 192.168.1.254
DNS server secundair -

Ik kan mijn xbox wel pingen vanaf mijn PC als mijn xbox bezig is met de connectie test. Ook kan de xbox gewoon met xbox live connecten , nu alleen nog geklooi met die poorten.

Iemand een idee hoe ik nu verder moet ?

EDIT:

Ik kan mijn xbox (.1.76.) niet pingen wanneer deze verbonden is met xbox live ?
Zou iemand mij hier uitleg over geven ? Hoort dit dan niet constant verbonden te zijn met het netwerk

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2010 23:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fysiek adres: 00:1d:d8:2e:xx:xx
Toewijzing IP-adres: Statisch
IP-adres: 192.168.1.76

Ik dit zijn de instellingen in mijn speedtouch(modem) nu voor de poortinstellingen voor de xbox , op dit apparaat heb ik alle poorten gedaan voor xbox live , op de xbox ook alles goed ingesteld

192.168.1.76
255.255.255.0
192.168.1.254
etc. etc.

MAC adres komt ook overheen , maar waarom is mijn NAT nog steeds strict ?

EDIT: Ik heb wel als ik op de xbox restore factory defaults doe vult ie automatisch 192.168.2.1 als default gateway etc. Kan dit liggen aan de router(die fungeert als switch) boven ? dat die daarvan de DHCP reply krijgt ? en hoe zou ik deze router kunnen benaderen om dat uit te zetten ?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2010 19:04 ]

Pagina: 1