Toon posts:

[W7] Installatie geeft random system reboots

Pagina: 1
Acties:

• -Dr.Z
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 10-05 20:56
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem met het installeren van Windows 7 op mijn computer. Nadat windows de 1ste fase van de installatie heeft voltooid herstart de computer zoals dit normaal gesproken hoort te gebeuren. Echter wanneer de hij windows gaat laden (fancy 4 bolletjes etc.) valt het systeem weg. ACPI shutdown oid. ? (weinig kaas hiervan gegeten).

Safe mode loopt vast op het welbekende disk.sys. Oplossing: Klik mocht helaas niet baten.

Dit systeem is al meer dan een jaar in mijn bezit en heeft hiervoor bijna probleemloos 1 jaar op vista gedraait. Dezelfde soort shutdown kwam alleen voor als ik COD4 single player speelde. (heeft hier denk ik niets mee te maken)

Intel i7 920 @ stock (nooit OC)
OCZ DDR3 3x2GB Platinum @1600mhz 1.64Volt
Asus P6Tdeluxe V2
Bootdisk 200GB WD IDE schijf (omdat mn raptor raid array is overleden) << Is nu vervangen met Vertex2 60GB SSD
Opslag: 1x 320GB Seagate 7200.7 << Is nu vervangen met Samsung F3 1TB
(niet aangesloten) Opslag: 2x 1TB Samsung F1 1TB
Asus ENGTX275 @stock (nooit OC)
Plextor IDE DVD lezer
LG IDE DVD fikker
Zalman 600Watt psu (aan de krappe kant ?)

Tijdens installatie zijn alle schijven behalve de bootdisk niet aangesloten.

Wanneer is op de SSD installeer doet het probleem zich voor zowel op IDE als AHCI modus
Wanneer ik op de nieuwe Samsung F3 schijf als test installeer doet het probleem zich voor op IDE en AHCI modus.

Als installatie-medium heb ik zowel een MSDN Win7 Eng. Pro dvd gebruikt als een OEM systembuilder NL. DVD in beide DVD drives.

Beide schijven (zowel de SSD als de F3) zijn dus getest om op te installeren op verschillende poorten op de ICH10 controller van het Mobo.

Memtest gedraait geen probleem. Systeem is Prime95 stabiel onder vista.
Bios is nieuwste versie. Clear Cmos is al geprobeerd.

Hebben jullie ideeën ?

Edit: Ik heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen om Win7 OEM op IDE mode sata te installeren op de F3... hierna heb ik deze kunnen over "ghosten" naar de SSD en deze is zeer instabiel en crashed regelmatig bij het windows logo

[Voor 8% gewijzigd door -Dr.Z op 02-10-2010 12:40. Reden: Toevoeging COD4 shutdown]

Basically all electronics are powered by magical smoke. I know this because I've seen the smoke escape, and then things don't work anymore.

• -Dr.Z
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 10-05 20:56
Probleem opgelost, toch een voeding probleem. SSD's zijn dus zeer gevoelig voor te lage spanning (11.75v-11.80v) op de 12 volt lijn...

Mooie Corsair HX850w ervoor in de plaats gehaald! super stabiel nu 8)

Basically all electronics are powered by magical smoke. I know this because I've seen the smoke escape, and then things don't work anymore.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee