Toon posts:

IBM ThinkPad T43 Bios probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Thomzzzzz
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 01-10-2010
Hallo ik heb me toch een uitdaging ;)

Ik heb een oude laptop van m'n vader gekregen, een IBM ThinkPad T43 (type 2669). Het ding is meerdere malen beveiligd (bios, windows met zo'n smartcard en vervolgens inloggen via VPN). Deze laptop al een aantal jaren niet meer gebruikt en dus zijn de wachtwoorden verlopen en valt er niet meer in te loggen in Windows... Dus ik dacht: Pa, geef maar, ik formatteer 'm wel en ik zet er wel gewoon een schone Win XP prof. installatie erop...

Het probleem is het volgende: De computer werd altijd remote beheerd. Het ding zit volledig dichtgetimmerd met BIOS-paswoorden etc. Windows kom ik niet meer in omdat inloggen via het bedrijfsnetwerk niet meer werkt en ik kom daar ook niet meer in. Ik wil Windows opnieuw installeren maar ik kan dus niet aangeven dat de laptop moet booten van CD...

Now what? Ik google me al de hele dag suf, maar kan de oplossing niet vinden. Ik hoop dat er hier iemand ervaring heeft met deze kwestie! Alvast bedankt!

• hetnet
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 03-09 20:45
Thomzzzzz schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 20:01:
Hallo ik heb me toch een uitdaging ;)

Ik heb een oude laptop van m'n vader gekregen, een IBM ThinkPad T43 (type 2669). Het ding is meerdere malen beveiligd (bios, windows met zo'n smartcard en vervolgens inloggen via VPN). Deze laptop al een aantal jaren niet meer gebruikt en dus zijn de wachtwoorden verlopen en valt er niet meer in te loggen in Windows... Dus ik dacht: Pa, geef maar, ik formatteer 'm wel en ik zet er wel gewoon een schone Win XP prof. installatie erop...

Het probleem is het volgende: De computer werd altijd remote beheerd. Het ding zit volledig dichtgetimmerd met BIOS-paswoorden etc. Windows kom ik niet meer in omdat inloggen via het bedrijfsnetwerk niet meer werkt en ik kom daar ook niet meer in. Ik wil Windows opnieuw installeren maar ik kan dus niet aangeven dat de laptop moet booten van CD...

Now what? Ik google me al de hele dag suf, maar kan de oplossing niet vinden. Ik hoop dat er hier iemand ervaring heeft met deze kwestie! Alvast bedankt!
http://www.laptopreparati...5417b211d0530d43658e5b6e7
kost gewoon 75 euro :P
En het is iets wat je niet zelf kunt ! :o

• Thomzzzzz
Dat was vlot! Dankjewel, maar da's niet echt goed nieuws... Hier is dus geen zak aan te doen, geen trucje met kortsluiting met jumpers etc. of iets spannends :) 't is maar een oud beestje, en niet echt € 75,- waard...

In ieder geval hartelijk dank voor de informatie en de link!

• significant
  • Registratie: juni 2008
  • Nu online
Weet niet helemaal zeker of dit op tweakers mag, anders maar snel lezen:
http://sodoityourself.com...m-thinkpad-bios-password/

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat moet imo gewoon hier kunnen hoor? Verder: ook wel aardig wat werk.

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• Dadona
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:15
Ik lees het niet terug in je post, maar mogelijk kan het ook niet...
Heb je al bij het opstarten op de knop 'Access IBM' gedrukt? Daarmee kun je een ander boot device selecteren. Of is die ook geblokkeerd?

De CSL/OT kroeg !

• The Zep Man
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:41
BIOS wachtwoord van een moderne IBM/Lenovo T-serie resetten gaat je als gebruiker niet lukken, tenzij je ervan houdt om chips te (laten) vervangen.

En dat is ook de reden waarom je bij het instellen van een notebook het BIOS wachtwoord instelt zodat niemand anders het kan doen en dit opschrijft op een papiertje welke je thuis ergens veilig opbergt (nietje in de handleiding doet wonderen). O-)

Over T.net Plus verbergen
Het leed dat Plus heet

• Thomzzzzz
@ Significant: Dank je, bookmark :) (al gaat het over een T42, waar nog een oude chip inzit voor het opslaan van BIOS-gegevens. Ik heb een T43 waarbij dit waarschijnlijk niet gaat werken)

@ Dadona: dat werkt ook al niet meer, hij wil een BIOS wachtwoord hebben om daar verder te kunnen, en dat is een supervisor password die ik niet heb.

@ The Zep Man: Zo ver was ik zelf ook wel... Oude laptop van de zaak (van paps) is in extern beheer geweest, dus meneer de supervisor van kantoor heeft dat wachtwoord ingesteld, maar meneer de supervisor is verdwenen, met handleiding met papiertje en nietje ;) Het is waarschijnlijk zo'n soort wachtwoord aB01C2d ofzo, met (hoofd)letters en cijfers... waardeloos dus!

Allen toch zeer bedankt!

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:21
"password chips, want dan vervalt eventuele garantie. Wij lezen de password chip uit en decoderen het wachtwoord"

:F Password chip, kom op zeg, dat bestaat niet eens

Bij die oude apparaten werkt het ook gewoon om de accu, netstroom en CMOS batterij uit de laptop te halen en een paar keer op de power knop te drukken = bios wachtwoord eraf en kun je instellen wat je wilt

En anders bel je dat bedrijf op om te vragen om het BIOS wachtwoord

EDIT

dat lijstje met modellen van laptopreparatie.nl staat ook een A21m tussen, daar heb ik er hier ook 3 van liggen. BIOS reset (zie hierboven) en het wachtwoord is eraf

EDIT2: kortom, 75 euro voor een BIOS reset, BIOS reset is 2 minuten werk...

EDIT3: ok, blijkt dus na wat googlen wat lastiger als ik dacht. Als je wat verder zoekt kom je inderdaad meer mensen tegen die de methode van sodoityourself.com aanraden. De link die significant geeft dus ;) Als een BIOS reset niet lukt kun je dat nog proberen

[Voor 36% gewijzigd door FastFred op 01-10-2010 23:07]

pssst, Seat kopen? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2073162

• significant
  • Registratie: juni 2008
  • Nu online
Precies, haal dat ding een keer uit elkaar en ga met dat batterijtje spelen. Verder, er zal vast en zeker een ongedocumenteerde jumper bij zitten toch?

• hetnet
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 03-09 20:45
significant schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 13:22:
Precies, haal dat ding een keer uit elkaar en ga met dat batterijtje spelen. Verder, er zal vast en zeker een ongedocumenteerde jumper bij zitten toch?
Ben zelf 3 weken met een T60 aan het klooije geweest 1,5 jaar geleden ... gaat echt niet lukken met batterij en of jumper... password is stored in a chip called ATMEL 24RF08

Gaat alleen lukken op http://sodoityourself.com...m-thinkpad-bios-password/ manier.
als je erg handig ben kun je het zelf, maar je verkloot zo je mobo met solderen .....
vandaar dat ik zei kost je 75euro, dat koste het mij ook namelijk toen ook !!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee