• Bloemstukje
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 15:27
Hallo MedeTweakerts,

Ik had een vraagje over de SMP-N100 media speler van Sony. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :).
Ik heb zelf niet zo gek veel verstand van codecs en bestandsformaten dus ik vraag het hier. Ik zie op de website van Sony het volgende staan :

* AAC : Yes (USB)- m4a
* AVC-HD : Yes (USB)
* DivX : Yes (USB )- jpg, jpeg
* DivX HD : Yes (USB and DLNA)- XviD
* JPEG : Yes (USB and DLNA)- jpg, jpeg
* LPCM : Yes (USB and DLNA)- wav
* MP3 : Yes (USB and DLNA)- mp3
* MPEG-1 : Yes (USB)- vob, vro, mpg, mpeg, m2ts, mts
* MPEG : Yes (USB and DLNA)- vob, vro, mpg, mpeg, m2ts, mts
* Simple MPEG : Yes - MPEG 4 AVC (USB)- mkv, mp4, m4v, m2ts, mts
* WMA : Yes (USB and DLNA)- wma (DLNA:Basic profile only no 32kpbs or lower)
* WMV : Yes - WMV9 (USB)- wmv, asf

Ik begrijp hieruit dat m2ts of mts zowel via USB als via DLNA afgespeeld kan worden. Nu was mijn vraag; welke bestanden kunnen alleen via USB en welke via USB&DLNA ? Want ik zie m2ts en mts 2 keer voorbij komen in het lijstje, maar zie 1 keer USB only staan en 1 keer USB&DLNA staan. Wie kan mij helpen ?
Opzich maak het niet zo gek veel uit, alleen het zou het fijnst zijn als ik zoveel mogelijk bestanden kan afspelen via DLNA. en wat is het verschil tussen "Simple MPEG", "MPEG" en "MPEG-1" ?

Mijn dank alvast ! :)

gewoon nee.

• centr1no
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 05-06 16:32
Dit kun je denk ik beter bij Sony zelf vragen.
Simple MPEG is niet een gangbare term.
Waarschijnlijk heb je er ook meer aan zelf even uit te proberen wat wel en niet speelt.

• Bloemstukje
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 15:27
centr1no schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 17:34:
Dit kun je denk ik beter bij Sony zelf vragen.
Simple MPEG is niet een gangbare term.
Waarschijnlijk heb je er ook meer aan zelf even uit te proberen wat wel en niet speelt.
Ben het met je eens, het vervelende is alleen dat ik hem nog niet heb, en hem in Amerika bestellen. Dus het duurt even voor dat hij er is, dan wil ik wel zeker weten dat alles word afgespeeld :o.

gewoon nee.

• pkruithof
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15-07-2014
Heb je inmiddels al wat meer informatie hierover? Ik ben zelf ook erg benieuwd namelijk.

• Jay-K
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Kleine kick, aangezien ik ook interesse heb in dit apparaat. En ik ook wel benieuwd ben naar de ervaringen.

Before me there were many, after me there will be none

• spamcentraal
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 23-09-2012
Algemeen:
Heb dit apparaat gisterenavond geinstalleerd, en ben zeer tevreden met de kwaliteit van de videobeelden.
Okk de interactie met mijn tv (sony 40w5500) is prima, en kan voor 99% met dezelfde (tv) afstandsbediening
(blijft natuurlijk jammer dat een gedeelte van de functionaliteit een herhaling van zetten is voor bestaande oiplossingen waaronder de tv (mp3-inernet video etc

---
De beschikbare internet content vindt ik echter (nog) wat beperkt. en zelfs beperkter dan mijn netgear eva 2000, jammer ook dat bv net 5, veronica, sbs6 er wel beperkt op zitten, maar de publieke omroepen geheel ontbreken.
Ook het zoekmenu werkt minder lekker, en je kunt niet "discrimineren" dor bv allen op Youtube binnen NL te selecteren.
Lokale diashows kunnen niet van geluid worden voorzien.

+++
Kwaliteit van de beelden is echter erg goed, en er zit zelfs een ruisonderdukker in voor mindere kwaliteit filmjes.
Prijs/kwaliteit verhouding is zondermeer goed, (kan ik bij tweakers niet invullen ?!)
Lokale beelden van nas of pc worden sneller verwerkt dan door bv mijn tv zelf.

Als ik een van de vorige schrijvers kan helpen door het genoemde bestand op beide manieren af te spelen, stuur maar even op dan ..

• baars3
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 22-11-2010
Hoi,

Ik heb de smp-n100 nu geruime tijd in huis. In combinatie met KDL-40W5500 en ps3.

Val nog wat tegen, kan geen mkv streamen van pc, staat met zeer kleine letters in de gebruiksaanwijzing.

• Mattie84
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 20-09 19:44
@baars3

Kan je zelf online streams toevoegen?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee