Toon posts:

Ati Club3d 5870 groene pixel probleem

Pagina: 1
Acties:

• wouzer1977
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 22-09 13:43
Ik zit met het volgende probleem.

6 maanden geleden deze Ati Club3d 5870 kaart aangeschaft en in mijn systeem gebouwd.
Deze machine was net 3 weken oud. Ik had hier nog een tijdelijk mijn oude Ati4870 (sapphire) in zitten want ik moest wachten op deze 5870.
Na het ombouwen meteen de nieuwste drivers gedownload. Alles werkte perfect alleen zag ik bij oa foto's en filmpjes afpelen allemaal groene pixes komen en gaan. Dit was over het hele scherm.
Bij het gamen zelf zag ik de pixels niet. Alleen bij de intro-filmpjes en bijvoorbeeld in het menu van een game zag ik de pixels ook komen en gaan
Ik las ergens op internet dat mensen dezelfde problemen hadden met deze kaart en dat een herinstallatie het probleem zou oplossen.

Nu vond ik het tot op heden niet storend en ik had nog geen zin om de boel te herinstalleren.
Nu heb ik de hele pc opnieuw voor zien van een schone installatie van windows 7 64bits met de nieuwste drivers en nu lijkt het probleem erger geworden te zijn. Zelfs als ik surf op het internet zie je telkens de groene pixels/

Ik heb de kaart bij Alternate aangeschaft maar lees op de shopreview dat de aftersales bij hen niet geweldig zijn.

Voordat ik met alternate contact ga zoeken: Zijn er mensen die ditzelfde gedonder hebben gehad? Ik ben benieuwd hoe je dit dan hebt opgelost. Ik lees op sommige forums dat winkels deze kaarten omruilde of terug hebben gestuurd naar de fabrikant. Helaas was dit op allemaal buitenlandse sites.
Ik heb weinig zin om mijn videokaart een aantal weken kwijt te zijn.

Als er tips zijn hoor ik deze graag.

Systeem info:
Windows 7 home premium 64 bits
Intel i7 860
Gigabyte GA-P55A-UD4
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
Club3D HD 5870 1GB (CGAX-58724IDP) (driver: 10-9_vista64_win7_64_dd_ccc_enu)
Creative X-Fi XtremeMusic

Tnx 4 reading so far.

grtz Wouter

i7 860@3.6Ghz | Scythe Mugen2 RevB | 8GB DDR PC12800 | Gigabyte GA-P55A-UD4 | Coolermaster CM690 II adv. | CM Silent Pro M850 | Gigabyte GTX670 OC | Logitech G15 | Logitech G500 | Logitech G35 |Dell U2312HM | Creative X-Fi X

• Frank__B
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 24-09 14:45
Je zou de kaart aan een stress test kunnen onderwerpen. Met AtiTool (3D test) of video memory test (beide gratis te downloaden, via Google ff zoeken) en dan kijken of de kaart in de fout gaat. Gebeurt dat niet lijkt het me een driver probleem.Gaan ze wel in de fout, is de kans groot dat het een hardware probleem is (garantie dus). Ik neem aan dat je bij de herinstallatie ook de nieuwste drivers hebt gebruikt? Zo niet, moet je dat nog even doen.

• wouzer1977
  • Laatst online: 22-09 13:43
Inmiddels al 4 verschillende versies geprobeerd van de Catalyst drivers van AMD. 10.2-10.9.
Probleem blijft. Tevens alleen de drivers geinstalleerd zonder Catalyst. Het helpt allemaal niets.

Ik heb inmiddels een probleem omschrijving bij Club3d achter gelaten. Ik ben benieuwd wat zij er van zeggen.

Ik heb een aantal stresstesten uitgevoerd maar die vinden nergens een probleem.
Oorzaak zit m echt in de drivers. Wanneer alle drivers van Ati van het systeem af zijn dan heb ik het probleem niet. Alleen mijn monitor heeft een native resolutie van 1920*1200 en om dan 1680*1050 te zitten kijken is ook niet echt alles. Schijnt iets te maken te hebben de instelling van de gpu bij 2d. Die moet minimaal 300Mhz zijn.
ik wacht even het verhaal af van Club3d.

To be continued.....

i7 860@3.6Ghz | Scythe Mugen2 RevB | 8GB DDR PC12800 | Gigabyte GA-P55A-UD4 | Coolermaster CM690 II adv. | CM Silent Pro M850 | Gigabyte GTX670 OC | Logitech G15 | Logitech G500 | Logitech G35 |Dell U2312HM | Creative X-Fi X

• Frank__B
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 24-09 14:45
Wat ik ook wel eens meemaak is dat het beeld erg knippert als je bijv. scrollt enz. Dat bleek hem te zitten in het overschakelen van 2D snelheden (bij idle bijv. 500 MHz en bij load 925 MHz). Iedere keer als hij overschakelde van idle naar load in 2D knipperde het scherm. Heb uiteindelijk de frequentie van 925 terug geschroefd naar 900 en toen was het probleem verholpen. Vooral factory overclocked versies hadden hier last van.

Misschien nog een tip om te proberen, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je een snelle kaart moet onder klokken om hem goed te kunnen gebruiken.

• Gamo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 31-08 08:36

Gamo

Research Before You Buy

Ik herken je probleem wel, met native drivers zeg maar, heb je geen problemen maar als je drivers installeert krijgt je overal (in dit geval 1) pixel te zien. Is toch echt een defect aan de kaart, helaas.

• OneOverPrime
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 01-11-2010

OneOverPrime

Hardcore Tweaker

Is dit niet een defect aan scherm?

Edit: Naah, denk het zelf ook niet :P Maar umm, ja. Probeer een beetje te stoeien met de kloks, dit kan vaak wel helpen.

[Voor 64% gewijzigd door OneOverPrime op 03-10-2010 14:47]

Mijn Google Chrome Review

• Aganim
  • Laatst online: 25-09 09:49

Aganim

I have a cunning plan..

Wat ik ook wel eens meemaak is dat het beeld erg knippert als je bijv. scrollt enz. Dat bleek hem te zitten in het overschakelen van 2D snelheden (bij idle bijv. 500 MHz en bij load 925 MHz).
Dat soort problemen willen nog weleens te verhelpen zijn met een biosupdate van de videokaart. Mijn ervaring met de HD5870's is dat ze nogal eens met een brakke biosversie worden geleverd.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee