Toon posts:

Muziek letterlijke op andere pc afspelen

Pagina: 1
Acties:

• hambucker
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 15-10-2010
Dag mede-tweakers,

Sinds gister trots eigenaar van een nieuwe Dell laptop. Wat ik wil, is muziek letterlijk afspelen op mijn vaste computer. Dus niet de muziek naar mijn laptop via het netwerk streamen, maar vanuit de luie stoel de muziek die op mijn vaste pc staat afspelen door de speakers, ook aangesloten op mijn vaste pc.

Ik heb op Google gezocht, enkel daar vind ik alleen hoe ik de muziek naar mijn laptop stream. Maar dat wil ik dus niet.

Ik hoop dat jullie hier een programma / oplossing voor weten.

PS: Ik was zelf al op het idee gekomen om via de laptop de vaste pc over te nemen, enkel dit vind ik niet snel genoeg werken en onhandig.

http://forum.bouweenpc.nl/topic/7450
Bovenstaande topic is dezelfde vraag, opgelost met VNC. Wil ik dus niet ;)

Alvast bedankt

[Voor 19% gewijzigd door hambucker op 01-10-2010 16:33]

• TMon
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22-09 18:07
koop een draadloos toetsenbord met ingebouwde muis. Ik denk dat je als je beeld wil toch echt met een soort van remote desktop moet werken of soort gelijken.

• the mod man
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 24-09 00:54

the mod man

iets van beeldmaker

VNC server

I can't wait to shoot!

• osmosis
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 25-09 11:27
subsonic , Jukebox mode

• mdeb
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 16-09 10:27
Of winamp met de web interface plugin

• Vaan Banaan
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Of iets als http://en.wikipedia.org/wiki/Music_Player_Daemon (in windows onder cygwin te draaien) eventueel via een Firefox add-on. https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/6324/

500 "The server made a boo boo"

• hambucker
Geweldig, bedankt voor de snelle reacties.

Ik ga nu al eerst de winamp interface proberen. o.a. omdat ik al winamp gebruik en je een webpagina bij je werkblak favorieten kan zetten.

Edit: Ik heb ondertussen de winamp plugin geinstaleert. Enkel er word een username en ww gevraagt om toestemming te krijgen voor deze pc. Nu heb ik hier geen ww en username op zitten.

Enig idee?

[Voor 35% gewijzigd door hambucker op 01-10-2010 17:14]

• Super®
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22-08-2014
Hoezo moeilijk doen met plugins etc? Gewoon inloggen op je vaste pc met Remote Desktop. (en even bij local recources aanklikken dat de audio van je pc ook daadwerkelijk op die pc wordt afgespeeld)

YouTube: Windows 7: enable remote desktop

[Voor 22% gewijzigd door Super® op 01-10-2010 20:07]

• Mavamaarten
  • Laatst online: 21:45

Mavamaarten

Omdat het kan!

Omdat zo'n web interface makkelijker werkt dan remote desktop.
Kijk eens bij de instellingen van die plugin, misschien dat daar username/pw bijstaan.

Zoniet, download Foobar2000, en de web interface, geweldige en lichtgewicht mediaspeler :)

Android developer & dürüm-liefhebber

• hambucker
Het afspelen van bestanden die op m'n vaste pc staan lukt nu via subsonic, dit werkt geweldig. Enkel nu wil ik meer. Ik wil filmpjes via de webbrowser (IE) van mijn laptop afspelen met de geluidskaart van m'n vaste pc.

Het mag ver gaan, enkel de bediening moet snel over te zetten zijn op normaal gebruikt.

Bump: Niemand een idee?

[Voor 4% gewijzigd door hambucker op 04-10-2010 16:51]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee